crematiecentrum voor paarden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Idioteque

Re: crematiecentrum voor paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 15:54

Nee ik zou mijn paard niet voor honderden euro's laten cremeren.
het paard maakt het niks meer uit... En mij daarom ook niet zo veel meer...

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 17:02

er mag van mij hier een slotje op,
ik weet nu waar en hoe het hier kan in nederland,

tedereen badank voor jullie reaktie,
gr liannes

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:46

Even een ander iets hè,

Als ik nou voor 750 euro mijn paard a 550 kilo laat cremeren, hoe groot is de bijgeleverde urn dan wel niet? MAW hoeveel KILO`s as hou je dan wel niet over? Een urn van 1 bij 1m plaats ik niet op mijn schoorsteenmantel hoor

Om eerlijk te zijn, nee, ik kan begrijpen dat je een hond, kat of konijn laat cremeren (alhoewel, wij begraven ze hier op het erf)...maar een paard. Nee.

silverado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:47

RUBYWHITE schreef:
Even een ander iets hè,

Als ik nou voor 750 euro mijn paard a 550 kilo laat cremeren, hoe groot is de bijgeleverde urn dan wel niet? MAW hoeveel KILO`s as hou je dan wel niet over? Een urn van 1 bij 1m plaats ik niet op mijn schoorsteenmantel hoor

Om eerlijk te zijn, nee, ik kan begrijpen dat je een hond, kat of konijn laat cremeren (alhoewel, wij begraven ze hier op het erf)...maar een paard. Nee.

die urn van mn buurmeisje is ongeveer zo groot als een hele flinke prullebak...

silverado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 18:48

uhh niet de urn waar mn buurmeisje inzit maar waar de restanten van haar pony inzitten

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 18:50

ruby,
foei af!!!
het ging om ditske het eerste friese paard met superepapieren die ze 23 jaar geleden hadden gekocht, en waar alle, maar dan ook alle veulens als 3 of 4 jarige ster geworden waren,
het was voor hun ook een spaarpotje,

wij vroegen het ons gewoon af,

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:00

Aaronenarie schreef:
uhh niet de urn waar mn buurmeisje inzit maar waar de restanten van haar pony inzitten

ik vond hem al luguber

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 09:38

ja het is een flinke zak..zal eens kijken waar ik dat stukje heb van die vrouw...

"We hebben hem donderdagavond laten inslapen omdat we hem wilde laten cremeren. Dat kan alleen in Roermond en daar moet hij dan zo snel mogelijk naar toe dus vanochtend zijn we om 4.30 uur weggereden en we waren daar om 7.45 uur en om 8.30 uur is hij gecremeerd. Dit duurt 7 uur, 16.30 uur hebben we de as opgehaald en zijn we weer naar huis gereden. Deze dag was dus ook pittig maar ik ben wel heel blij(klinkt misschien raar) dat het zo is gebeurd. In dat crematorium ging het allemaal mooi en rustig. We hadden Rob op een plastic zeil gelegd in de trailer met daar bovenop zaagsel. Met 3 man hebben ze hem uit de trailer getrokken en op een rijdende tafel gelegd. Ik ben er helemaal bijgebleven totdat ze hem voor de oven hebben gereden. De oven zelf heb ik ook nog bekeken.
De as krijg je mee in een soort tonnetje en die gaan we uitstrooien. Ik vind het gewoon een hele nette manier. Ik moet er niet aan denken dat hij in de destructor gaat of naar de slager!!!!"

ik heb later nog eens gevraagd hoe groot de ton was,en deze was dus echt groot,inderdaad een flinke vuilnisbak...

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:48

ik heb een keer op TV bij zo`n docu-iets gezien dat je moest rekenen op een "urn" van 1x1x1m....

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:57

Ik weet niet of ik dit zou laten doen... Nooit echt over nagedacht....

*gaat ze nu dus wel even doen

vivanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 18:07

RUBYWHITE schreef:
ik heb een keer op TV bij zo`n docu-iets gezien dat je moest rekenen op een "urn" van 1x1x1m....

Dat is dan waarschijnlijk onzin geweest, want mensen die ik ken hebben hun paard van 1.60 laten cremeren, en die urn is echt niet zo groot. Misschien een hoogte van 40 a 50 cm en iets van 20 tot 25 cm breed.

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 18:27

daar zit dan echt geen paard in,maar een gedeelte....

niet om heel banketstaaf lig te zijn hoor,maar ik heb eens een hond laten cremeren en het potjje daarvan was al 30cm,bij 15 cm...en die zat echt vol!!

silverado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 19:20

RUBYWHITE schreef:

hahahahahaha dat is de grote van een kuubkist.... hahaha neej zo groot is het niet hoor...