Help!! Mijn jaarlinghengst schraapt!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

zammarano

Re: Help!! Mijn jaarlinghengst schraapt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-05 12:46

wreckh schreef:
Is er niet de mogelijkheid om het schot tussen jou hengst en de buurman bijv ertussenuit te halen en ze samen in deze grote stal te laten. Dan heeft hij wat afleiding. Ik weet niet of die mogelijheid er is, maar is misschien een idee.

Ik denk dat dit gedrag komt doordat je hengst zich verveeld. Of idd omdathij naar eten zoekt, wat hier al eerder genoemd is. Ik denk dat je dit probleem idd het beste kan oplossen door hem een roommmate te geven.

Verder ben ik het helemaal met Anja eens.

Misschien kan je ook wel op zoek naar een particulier met 1 of 2 hengstveulens waar hij bij kan> Persoonlijk denk ik nl ook dat het het leukste en beste is om hem buiten met vriendje te zetten. Ik snap je argument over de opfok. Daarom hebben wij er thuis ook voor gekozen om onze 2 hengsten samen in de wei te doen. Er zou evt nog een henngst bijkunnen

Het schot eruit zou niet zn goed idee zijn aangezien die andere hengst een stuk dominanter is en dus al zn eten zou "pikken" :S

Ik sta bij een particulier met jonge paarden waaronder jaarlinghengst (zn buurman), zoals ik al zei overdag komt hij gewoon buiten alleen dan in de bak en daarna gaat hij zn stal weer in, in de bak schraapt hij ook.....
Bij zn vorige eigenaar heeft hij het naar mijn weten nooit gedaan en daar stond hij ook n een eigen stal...

YentlKG

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 13:18

Een jaarling hoort buiten te zijn!
Lekker rennen spelen, lekker buiten opgroeien.
Hij moet echt vaker naar buiten, ik denk dat hij zich gewoon heel erg verveelt als hij binnen staat, niet zo gek toch?

CooLLady

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 20:00

Anya rulesssssssssss hihi

Parelli & Horsemanship

clara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:42

Hooinet ophangen?? dan moet hij in de stal ook meer moeite doen voor z'n eten. en misschien een liksten of zo'n speelbal. Mijn hengstje staat nu ook niet heel de dag buiten, maar dan krijgt hij veel hooi, in een hooinet, daar is hij wel even zoet mee.