Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

)
door_ schreef:oe, die korven vindt ik juist heel naar rijden, daar kan ik echt niet aan wennen!
runningkawa schreef:Als hij zo bezig is zoals jij beschrijft
is de zin "jij zoekt de beugel weer op en drukt per ongeluk die punt in zijn buik" ook echt niet meer aan de orde
en op het moment dat jij de beugel aan zou kunnen doen, zit je met je voet op dat zooltje aan de onderkant, dus kan hij niet open.
En nogmaals, hij blijft bijna niet openstaan, hij klapt heel snel weer dicht
en ja, met een dressuurwedstrijd vind ik mooi ook wat hebben en dat kan dus samen met veiligheid
Want ik heb die beugels niet alleen met zadelmak maken aan mijn zadel, maar altijd.
Want eraf vallen, kan ook in een dressuurproefje
runningkawa schreef:Citaat:Stel dat je met paard en al onderuit gaat en die opengeklapte punt komt in de flank van het dier........
Of je krijgt een geweldige boksessie om je oren, beugel schiet open, jij zoekt de beugel weer op en drukt per ongeluk die punt in zijn buik, zeker weten dat je vliegles krijgt
me bokken kunnen de quick outs nooit opengaan
je staat immers om dat zooltje wat ook omhoog/open gaat
en hij klapt ook weer makkelijk dicht
die punt erin krijgen, dan moet het wel heel erg raar gaan
Nee, nog geen nadelige gevolgens ondervonden en gezien
zou ze zo weer kopen
en ze zien er ook nog eens fatsoenlijk uit
veel van die andere vind ik maar lelijk

Citaat:Runningkawa, jij blond en ik onhandig met uitleggen..........

labe schreef:Heb toevallig pas veiligheidsbeugels gekocht, maar heb me eerst laten informeren over wat er zoal is en ook werkt.
Die met elastiek vertrouw ik niet, ik geloof nooit dat die los schieten als ik de bevestiging ervan goed bekijk.
De beugels die openklappen zijn, volgens zeggen, zelfs gevaarlijk. Stel dat je met paard en al onderuit gaat en die opengeklapte punt komt in de flank van het dier........
Of je krijgt een geweldige boksessie om je oren, beugel schiet open, jij zoekt de beugel weer op en drukt per ongeluk die punt in zijn buik, zeker weten dat je vliegles krijgt.
Die safestyle lijkt me helemaal top.
Ik heb zelf voor de Sprenger beugels gekozen die 4 kanten op kunnen buigen, als je blijft hangen, klapt de beugel om zodat je er alsnog uitschiet. Niet goedkoop, maar wat is nou 125 euro als je "veilig" van je paard valt?
Het schoeisel schijnt ook belangrijk te zijn, gladde leren laarzen met dito zolen zou het veiligst moeten zijn, maar ik heb al eens mensen ondersteboven aan hun paard zien hangen met leren laarzen.
Ik heb wel eens een standje gekregen omdat ik Ariat all terrain rijd, schijnt niet zo veilig te zijn...
Verder heb ik nog geen ervaring met vallen met deze beugels, het is niet echt mijn hobby om te vallen en het is gelukkig alweer heel lang geleden dat ik voor het laatst onvrijwillig het zadel verliet.