Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
...ik blijf dit topic ook nog ff volgen. ikke schreef:Nog een algemene tip: Honden zijn om achterna te zitten met je paard. Daar zijn ze speciaal voor op deze aardbol geplaatst

Niet raak, maar zo dat de baasjes zich rotschrikken. manie schreef:Een tik geven met een zweep kan natuurlijk gelazer opleveren met de eigenaar.
<knip>
) santos schreef:Een keer op zondag afspreken in het bos anouar?
Mijn paard is 100% hond proef. Mijn eigen hondje word niet oud roep ik maar steeds, want hij speelt met zijn leven door hem steeds voor zijn voeten te lopen.
Komen er geen honden bij jullie op stal?? Misschien als je die er vaak bij in de buurt laat dat ie er aan went??
Volgens mij kwam ik jullie zondag ook tegen. Kan dat?zandhapper schreef:Ps er is een paardenorganisatie die zich bezig houdt met onze belangen en overleg pleegt met GNR, jammergenoeg weet ik ff de naam niet meer. Als ik er op kom zal ik het zeggen zodat je bij hen je klachten/problemen neer kan leggen. Je kan ook de boswachters van GNR aanspreken maar ik heb de ervaring dat die gewoon zeggen dat je dan maar niet in het bos moet rijden (beetje stom aangezien wij de enige (!) groep zijn die betalen voor gebruik van het bos. Maar goed..
ikke schreef:manie schreef:Een tik geven met een zweep kan natuurlijk gelazer opleveren met de eigenaar.
<knip>
Hoezo? Heb jij wel eens een eigenaar zien rennen voor z'n leven?? Ik zal je vertellen dat als je op zo'n eigenaar af galopeert, dat ze dan heel erg vlug heel erg koest worden. Ja, mijn paard zaliger liep over mensen heen! Zelfs dat kun je ze leren.
Hoe fel ze op honden was: De stalhond lag te slapen in het hooi wat klaarlag voor mijn paard, in de stal. Toen mijn paard in de stal kwam en wilde eten, gromde de hond en trok haar bovenlip op. Paard legt oren plat en zet met een haal een voet pal naast de hond. Hond was binnen een seconde de stal uit!!
Aline4: Mag ik je honden komend voorjaar eens lenen voor Morris' honden opleiding?? Als je dan ook paard(en) meebrengt, kunnen we nog over de Veluwe rijden (aanspanning mag ook, maar meer werk)
Anouar15 schreef:Ik ben er een paar keer flink afgevallen.
...
Hierdoor ben ik echt bang geworden.
Huertecilla schreef:Anouar15 schreef:Ik ben er een paar keer flink afgevallen.
...
Hierdoor ben ik echt bang geworden.
Hmmm. Je bent niet bang voor honden en jouw paard niet, mara jij bent bang voor vállen geworden dus?!
Dát is makkelijk op te lossen: leer vallen en leer dat vallen niet erg is. De eerste de beste judo-instucteur kan je verder helpen met basisvaltechniek.
Een lesgeefmens voor voltigeren kan je verder helpen mbt van een páárd valen of er altijd en over snel gecontroleerd af komen.
Als jij niet bang hoeft te zijn omdat je toch in elke situatie de benodigde vaardigheid hebt kun je gerust zijn.