rijden met mp3-speler?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Rosalie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:15

RZDLover schreef:
@ Rosalie:

ik vind dit onzin. Natuurlijk concentreer je je het meest op het paard. Het is gewoon fijn om met muziek te rijden. Als je geen audio systeem in de bak hebt (wat wij wel hebben maar nooit aanstaat :S ) is het gewoon een leuke vervanging!

Ik gebruik mijn mp3-speler als ik bezig ben met saaie activiteiten. Ik noem fietsen, stal uitmesten, enz.
Als ik met een paard bezig ben is het dan net alsof ik me niet voor hem interesseer, dat ik daarom er maar muziek bij doe.
Bovendien ben ik dan snel van mijn paard afgeleid en let ik echt niet goed op hem als ik muziek in m'n oor heb.
Ik vind het onzin als je per se altijd muziek moet hebben, zelfs bij je paard.

RZDLover

Re: rijden met mp3-speler?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:16

@ Rosalie:

Oke Jouw mening ik vind het prettig met rijden

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:16

udinae schreef:
op mijn mp3 speler zit een voice recorder daar ga ik m,n proefjes op inspreken dan kan ik oefenen in m,n eentje lijk me wel handig

wat een goed idee!

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:18

Ik doe het zeker niet. Zodra mijn i-Pod opgaat zit ik in mijn eigen wereld . Ik hoor dan niets meer om mij heen dus veilig is anders

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:25

lijkt me wel lkkr om ermee te rijden..

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:33

Ik krijg de indruk dat ik levensgevaarlijk autorijd als ik de autoradio aan heb . Al die mensen die hun aandacht niet meer bij hun paard hebben met wat muziek in de oortjes.

Ik heb m'n MP3 speler op als ik lange ritten maak, alleen. Ik train voor Endurancewedstrijden, en als je 40-50 km op tempo rijdt doe je daar alsnog 3 uur over. In je eentje is dat saai genoeg om er een muziekje bij te willen. Bovendien werkt de muziek zoals al eerder gezegd ontspannend, en je ben geneigd in vlotter tempo door te rijden. Als je streven 15/16 km/h is, is dat wel zo prettig.
Laatst bijgewerkt door Ibbel op 04-12-05 19:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Loje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:34

shadow0 schreef:
Mijn paardrijden wordt een stuk beter van niet te hard nadenken. Ontspannen is voor mij juist veel belangrijker. Bovendien kan ik me juist heel goed concentreren met een (zacht) muziekje, omdat ik dat minder let op alle andere geluiden om me heen (daar kan ik vreselijk door afgeleid worden of van schrikken )

Kortom, goede redenen waarom ik heel waarschijnlijk juist met MP3-speler zou rijden als ik voor mezelf in de bak zou rijden. Hoewel een gewone radio ook prima is.

Daarnaast is paardrijden voor de meesten van ons toch een hobby? Wat is er dan erg aan dat je niet perfect geconcentreerd en prestatiegericht bezig bent?

Kortom: zo lang het geen gevaarlijke situaties oplevert vind ik het absoluut geen probleem.

helemaal mee eens

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:43

Ik heb er nooit mee gereden, puur omdat ze mij steeds uitvielen
Wij hebben gewoon muziek van de radio in de binnenbak, dus het is ook niet nodig.
Ik denk dat als je MP3 op hebt, je minder kunt concentreren op het paard, en meer naar de muziek luistert.

Ilsemarie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:47

alsof dat met de radio niet zo is sha_...

Ik rijd ook af en toe met mp3.. ik heb in maart mijn rijstijl van verkrampt naar ontspannen omgegooid en als Nordwind vervelend is willen we nog wel eens terugvallen in onze oude rijstijl. Dan doe ik een muziekje erbij en ontspan ik veel beter.

ppl0026

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 19:58

Ik zet gewoon de radio neer in de bak

ponymeid1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:13

Ja dat mag hier niet.
Sinds deze week is het bij ons ook verboden, damn.
Ik werd er zelf altijd een stuk relaxeder van, ging niet op andere dingen letten.

Flabbergast

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:15

Maar waarom is het verboden dan? Wat doe je er voor kwaad mee?

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 20:17

Ik heb het 1 keer geprobeerd om met mp3 te rijden, zonder succes. Met zo'n ding in mn oren kan ik me totaal niet concentreren op mijn rijden..
een proefje inspreken is daar in tegen wel handig, maar dat is ook anders dan muziek luisteren..

Dabo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:06

Heeeel toevallig heb ik er gisteren voor het eerst mee gereden. Ik heb de muziek van onze pas de deux eropgezet, zodat ik ook in mijn eentje kan oefenen
Nou moet ik zeggen dat ik zowieso niet kapot ben van die plugjes in mijn oren, ze blijven meestal niet zo goed zitten.. maar ik vond het wel een uitvinding! Ik had de muziek vrij zachtjes, zodat ik ook alles en iedereen om mij heen in de gaten kon houden.

Voor een dressuurproef inspreken is hij inderdaad ook uitermate geschikt! 20jaar geleden, toen ik wedstrijden reed, bestonden die dingen niet, en MOEST je wel oefenen met een voorlezer.. haha

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:36

Als ik saggo ben en wel moet rijden (bijv. als het paard al een rustdag gehad heeft) doe ik vaak een mp-3 op.
Dan ben ik op een of andere manier rustiger en dus minder snel geprikkeld als ze even niet doet wat ik wil. Heb ik wat meer geduld

Hilde_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:39

Ik rijd meestal ook met mijn mp3speler. Vind het veel relaxter.

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:41

waarom niet??? zolang de muziek niet te hard staat kan je je toch gewoon concentreren lijkt mij. Doe k zelf ook wel en dan 1 oortje. werkt prima hoor

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:48

oooooooooooooooooooh het ultieme genot.... mp3 op je kop en paardrijden. Das echt genieten. Kan jou het schelen of het stom is. ZALIG is het. Niet te hard en goed om je heen blijven kijken. Echt super!

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:51

Nee eigenlijk niet
Weet ook niet waarom, vind het op een of andere manier niet echt eerlijk tegen over mijn paard. Alsof ik me niet genoeg vermaak met hem, en er persé muziek bij moet hebben. En ach, ik mis het niet

kimdepim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:44

Ik rij ook met mp3
vind ik fijn

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 22:49

Ik heb er nog nooit over nagedacht om dat te doen.
Ik concentreer me denk ik zonder veel beter...

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:26

ik zou het nooit doen ten eerste ik moet er niet aan denken dat ik val met dat ding dan is gewoon een paar honderd euro naar de knoppen...
En ten tweede kan me ook dan niet meer concentreren...

Anouskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:27

Het lijkt mij best gevaarlijk. Er zitten namelijk erg veel draadjes aan en als je valt dan is de kans volgens mij erg groot dat je mp3 blijft haken..

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:38

Ik zing wel zelf .

Even serieus: Ik vind het niet helemaal eerlijk tegenover mijn paardje om met muziek op te rijden. Ik laat haar hard werken, en zelf zit ik lekker muziek te luisteren. Een daarbij klets ik veel tegen haar, en dat is amuzement genoeg.
Je rijd toch zeker voor je plezier? Dan heb je toch geen extra muziek nodig!
En als ik moeite heb met ondspanne, dan zin ik wel een liedje .

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:48

Anouska: die draadjes zijn zo stuk, daar blijf je echt niet in hangen. Ik kan het weten, ik heb al heel wat hoofdstellen gemold

Flapper/Rosalie: ik denk niet dat je paard het op die manier zal zien, dat het niet 'eerlijk' is. Dat besef hebben paarden niet.

Flapper: als jij geen muziek nodig hebt of wilt bij het rijden is dat prima, maar het maakt toch niet uit als een ander dat wel fijn vindt?