Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PhiaBink schreef:Onze bak koste incl. Loonwerker, grond afgraven en verrijden, zand, drains en huur drainmachine, omheining, naaldhoutchips 8 jaar geleden 17.000 GULDEN. Deze loonwerker vraagt nu tussen de 5 en 6 duizen euro zonder omheining en naaldhoutchips.
Een omheining kan je zelf met palen en Beoband doen of een compleet pakket voor ongeveer 1000 euro kopen.
Je moet dan nog opletten dat ze het goede zand gebruiken, want als je verkeerd zand heb, dan heb je ook een slechte bak.
Hollybolly schreef:zand is dan zeker het duurste aan een bak? want wij vragen wel advies, maar gaan de bak niet graven, maar gewoon op de grond, met puin en doek eronder
Hollybolly schreef:ja dat doek was ik vergeten, ze hebben het daar wel over gehad hier thuis. Maar als ik dus op de gewone grond een klein beetje uitgraaf, drainageslang erin, puin erover, doek erover, en dan 10 a 15 cm goed zand, en een randje eromheen anders gaat het zand weg, is het dan goed zo? want dan kan ik vast gaan kijken hoe duur elk ding is. drainageslang enzovoort. hoeveel moet er eigenlijk in? drainageslang in een bak van 20 bij 40?
Hollybolly schreef:wow die zien er goed uit, maar zijn toch wel wat duur inderdaad, vind het gek dat er zoveel verschil is tussen de prijzen en toch allen zo goed zijn. Zal aan mijn vader vragen of hij enkele loonwerkers wil vragen hoe hun het aanleggen en wat voor prijzen.... zou het leuk vinden wanneer meer bokkers hun bakken laten zien...
Hollybolly schreef:jammer daantjuhh... wij hebben ook zo'n weetje, maar gelukkig is die al leeg gehaald. is een bak van 15 bij ongeveer 30 m groot genoeg om fatsoenlijk in te rijden? en je moet hem toch ook bol leggen.
reeskees schreef:oja, voor lichtpalen moet je de nuon in de regio even bellen, deze hebben meestal nog wel oude straatlantaarns liggen.
bovenop drainbuizen heb je minstens wel 40 cm zand nodig...
800 m2 x 0.40 = 230 kuub zand.
Let op ze geven meestal prijzen excl. 19 % BTW (er komt dus nog een 5e deel van de prijs overheen)