Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
ik was al bijna gedesilusioneerd

)

Whisperke schreef:Ga maar eens naar een p[rofessionele stal waar ze paarden inrijden. Bijv. de ijzerenman, we waren laatst daar en ja doen ze ook rijden stap, draf, galop. En longeren die was nog wel wat jonger dan wisper. En ik heb nog nooit een paard meegemaakt die daar op is.
JOEHOE hengsten worden zo vaak op 2,5 jarige leeftijd beleerd!!! Daarbij Wisper staat bij iemand die altijd paarden inrijdt die dit ook doet en geen enkel paard van hem is ooit op geweest bij 10 jaar!! En ik neem aan dat die weet wat hij doet!!

runningkawa schreef:En ik zal het plaatje eens op gaan zoeken met hoelang het duurt voordat alles uitgegroeid is, dan zie je wel waarom je niet moet gaan trutten met longeren ed.

Xox schreef:Ja. Zo ken ik ook veel vergelijkbare stallen en daar werden afhankelijk van het paard maar vooral hengsten voor de keuring met 2,5 jaar begonnen en soms al ervoor. En wat denk j van de 3 jarige merries op de merriekeuring. Die worden ook al langer getraind. Om een beetje bespiering te krijgen en model. Dat ontstaat ook niet in een paar weken voor aanvang. Zowel dan denk ik dat dat juist teveel is voor een jong paard. Beter eerder beginnen en voorzichtig in alle rust toewerken op het daadwerkelijke zadelmak maken en niet met 3 jaar beginen en binnen 2 maanden helemaal klaar maken dat het al een B proef kan lopen. want die paarden worden geestelijk niet oud in de sport