wie heeft hier nog meer zijn shetlander in een box staan

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

zou jij je shetlander binnen zetten

Poll eindigt op

1:nee alleen met heel slecht weer
Geen stemmen
2: ja maar dan alleen swinters
Geen stemmen
3:ja heel het jaar
Geen stemmen
4:nee niet nodig hoor
Geen stemmen
5: open....
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 0

Fitzroy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 21:00

Mijn Shet heeft ook een grote box voor zichzelf - 3 x 3,5 - en staat nu noodgedwongen op stal om zijn grote vriend gezelschap te houden die 6 weken boxrust heeft.
Het bevalt hem prima, als ik hem eruit haal , wil hij het liefst zo snel mogelijk terug

shetlandfan

Re: wie heeft hier nog meer zijn shetlander in een box staan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:29

Mijn shet heb ik ook op stal staan. Die hoef ik nog geeneens buiten te zetten met dit weer, ze vindt regen absoluut niet leuk en wil dan het liefste weer naar binnen.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:33

Mijne staat in een supergrote pony buitenbox waarin die rondjes kan rennen

Hij krijgt dezelfde behandeling als de andere paardjes, wordt binnenkort geschoren en krijgt dekentje op en werkt ook gewoon zijn dagen in de week aan de longe en binnenkort onder het zadel.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 23:35

Mijne staat snachts binnen en overdag lekker buiten op het land zolang het nog kan. Gaat het niet meer op de wei dan staat ze overdag in de paddock, gaat best allemaal. Het is bij ons of allemaal naar buiten of allemaal naar binnen.

Peachy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:05

De mijne staan op de wei en als ze willen kunnen ze in een grote stal van 4 bij 4 meter. Als ik ze echt binnen zou houden, staan ze op ontploffen . Terwijl ze elke dag werk moeten verrichten en dus veel beweging krijgen.

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:13

Onze shetjes staan op een pensionstal
hoe luxe
In april gaan ze wel weer het land op hoor!

Jaan81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:30

Bij ons gaan ie gelijk met de rest op stal. Hij heeft een hele container als stal (raampjes erin, licht, voerbak en stromend water en tis een superstal!), dus kan bijna rondjes rennen daarin. Maar verder gaat ie zo lang mogelijk elke dag naar buiten, in de paddock. Of hij mag de speelwei bij gaan houden en staat ie aan de lange lijn te grazen.
Ik weet nie wat het is, maar hij aan het eind van de dag oom altijd weer net zo lief naar zijn stal als dat ie 's morgens naar buiten wil! Dan kan je m van ver loslaten en galoppeerd meneer zo naar binnen.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:32

De Shetjes bij ons op de manege staan nu ook gewoon in boxen.

shronaingmar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 09:40

bij ons op stal hebben we ook 2 apaloosa'tjes, het zijn niet echt shetlanders maar zijn wel even groot. deze staan ook altijd in de stal. met z'n 2en in een stal. in de zomer blijven alle paarden en pony's buiten en als t wat kouder wordt s'nachts gaan ze gewoon naar binnen. ze staan wel een half jaar van het jaar in ieder geval s'nachts binnen. en in de winter gaan ze eventjes naar buiten met stallen schoonmaken en dan gaan ze weer naar binnen. deze pony's vinden het niet erg om op stal te staan.

Sissa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 11:50

Mijn vzshet staat ook op stal, gaan per dag zoon 3 a 4 uur lekker los in de weide, en dan savonds weer op stal.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 12:58

Hercules heeft ook zijn eigen stalletje waar hij 's winters in slaapt:

Afbeelding

Het is zo'n houten tuinchaletje van 2x1.5 meter (binnenmaat), zie links achter de dikke kont van mijn merrie:
Afbeelding

En het bevalt hem uitstekend. Hij heeft er ruimte genoeg om lekker met zijn eten te smeren en in zijn eigen drollen te gaan rollebollen

Buckje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:34

Mijne staat buiten en gaat snachs in een paddock met grote karport

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:43

Afbeelding

Zo loopt mijn shetje nu.
Ik heb haar 2 jaar terug ongeveer een maand op stal gehad, in een box bij de andere paarden in de schuur, maar toen stond ze zelfs weleens te zweten op stal.

Mijn ideaal is om nog eens een loopstal/schuilstalletje te hebben in het weiland, ze loopt in de begrazing eigenlijk het mooist maar dat is maar van december tot maart.

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 08:08

mijn shetje staat overdag in de paddock, de deurtjes van de stalletjes staan dan open dus ze kunnen binnen en buiten, en aangezien de paddock blubberig is en mijn pony daar niet van houd staat ze vrij veel binnen en snachts wordt ze ook binnen gezet vanwege die nattigheid

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 10:26

Mijn shetlanders staan altijd buiten, ze hebben een schuilstal maar gebruiken die vaak alleen als het heel erg slecht weer is. De oudste is geschoren en staat volop in het werk en die staat ook gewoon buiten.

Het is veel gezonder, en ze voelen zich veel prettiger buiten

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:09

Die van ons staan ook gewoon buiten. Geen probleem hoor. Het is een kudde van 6 pony's, hebben onwijs lol met elkaar.
Nou moet ik wel zeggen dat ze niet bereden worden oid dus dat scheelt wel. Anders heb je zo'n zeiknatte pony die je niet meer droog krijgt.

Alleen mn veulen + moeder staan 's nachts binnen en kunnen overdag naar binnen als ze willen. (Veulen is 1,5 maand)

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 13:35

Mijn shetlander ( 1 en 3 jaar,, hengst ) lopen gewoon buiten met schuilstal... Ik zou hem dicht kunnen maken en daar hebben ze een keer ongeveer 2 uurtjes ingestaan. dat maakt niks uit zolang ze hooi hebben. maar hij zou het niet prettig vinden.. vooral de kleine niet.

Esmeralda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-05 14:47

denk ook niet dat ze gelukkig zijn in een natte blubber wei. Een schuilstalletje met een stuk straat is natuurlijk ideaal. Maar ja niet iedereen heeft. De mijne stond in de winter ook binnen, maar kon wel lekker naar achter de paddock in. En als het gras niet te nat was mocht ze naar buiten. Bovendien als ze kon kiezen stond ze liever binnen dan in de nattigheid buiten. (schrijf in de verleden tijd want ze helaas al 10 jaar dood)