paardvriendelijk bit voor jong paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 12:38

jonge paarden worden bij ons op stal altijd gereden met een kneveltrens... deze heeft een rustige ligging in de mond en je kunt deze niet door de mond trekken, deze heb je in een enkel en dubbel gebroken variant..

tizra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 13:27

Ik heb het bit gekocht als D-trens, maar het blijkt toch een bustrens te zijn in D-vorm. Gelukkig maar want dit is misschien geschikter. Het is niet een erg dik bit, maar ook niet dun. Ik heb geprobeerd honing erop te smeren, maar dan wil hij het helemaal niet meer aannemen. Hij vindt honing blijkbaar erg vies. Ik heb het bit nu twee keer ingehad, hij reageert er niet verkeerd op, alleen wat happen. Kan ik tijdens wandelen nu beter het bit in doen? of moet ik eerst nog vaker oefenen? want kan mij voorstellen, dat als hij in paniek raakt ,ook nog druk van het bit voelt, en dan helemaal angstig wordt. Met halster heb ik niet zo veel te vertellen, dus ga ik niet langs auto's ed.. hoe hou je het paard dan vast, bevestig je het touw door de bitringen? Of gebruiken jullie een longeertussenstukje of hengstenketting? Misschien is een touwhalster ook nog een idee, maar daar heb ik geen ervaring mee.

Barcelano

Re: paardvriendelijk bit voor jong paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:58

mijn eigen paard en me bijrijpaard hebben een dik bitje niet zo super dik bitje(past neit in die fijne mondjes:+) maar zo dunne is reageert me bijrijpaard zo erg op dat hij gaat huppelen hoe zacht je ook ben in je handen hij vind het niet fijn het is een arabier en die hebben vaak zachte mondjes....Nu hebben we er een dikkere bit in en hij loopt er super goed op.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 15:23

Ik zou met wandelen een halster omdoen en daaroverheen het hoofdstel met het bit. Dan doe je het touw aan het halster.

Dan komt er nooit druk op het bit en kan hij er aan wennen om iets in z'n mond te hebben.

Dit kan ook met longeren.

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:59

mijn paardje reageerde weer mega irri op een gewoon gebroken watertrensje en op dubbelgebroken helemaal
eerst op stang heb nu een gebroken bit enkel

ligt er maar net aan het paard ene paard vind dit prettig andere het ander
en roest vinden ze allemaal lekker (zonder scherpe delen natuurlijk!)