Help een gele schimmel!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 21:11

Ik ken het probleem, ik heb een tinker met veel wit.
Paard- en ruitervriendelijke oplossing: gooi het op optisch bedrog. Scheelt een hoop gesop geboen en chemicalien

Als ik Aileen superschoon heb en ik doe een witte shabrak onder het zadel, lijkt het nog steeds 3x niks. die shabrak en mijn rijbroek zijn altijd witter dus lijkt zij geel.

Ik ga overstappen op champagnekleur rijbroek + shabrak (of geel, dat weet ik nog niet). Dan lijkt zij witter!
Ik zag trouwens laatst een schimmel op een wedstrijd met een hele mooie zwarte velours shabrak. Lijkt ook superchic. een witte shabrak is tenslotte niet verplicht!!

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 23:26

Dat is het ook niet, rij met zwart sjabrak met dun zilvere randje erin. Staat super en heb positieve reacties.
Anders inderdaad off white spullen gebruiken.

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 12:43

Ik was al van plan om met een bodeaux chabrak te gaan rijden (ik rijd verder nooit wedstrijden, dus ik heb ook niet echt wedstrijd kleding) Maar wel een witte broek, donkergroen of zwart is niet erg netjes, ookal zijn op dit (recreanten) concour geen regels voor de kleding. Ik vind een witte rijbroek wel mooier, ik hem booie zwarte laarzen
Ik vind dat soul van de cowboy magic een beetje te duur om aan te schaffen aangezien ik het verder niet nodig zal hebben. Dus dat wordt schrobben en een beetje bijkleuren met talkpoeder

Orrie_VBW

Re: Help een gele schimmel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 13:53

laat m lekker rollen in de modder,
als mijn paardje gele benen heeft dan gaan we ff rijden in de moder, op laten drogen en erafborstelen, dan zijn ze weer super wit

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 17:16

Wit krijt blok.

jepsica

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 17:20

gewoon witte stoepkrijt op de gele plekken smeren. even laten zitten. en dan goed poetsen met borstel.
krijt trekt de gele plek eruit.

laulau85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 13:48

Ik heb met dat spul van equistar wel goede ervaringen. Had ik hierbiven namelijk niet vermeld. Reed altijd een witte Andalusiër die het voor elkaar kreeg eerst flink te gaan rollen in de stal voordat je ging rijden. En dan echt van voor naar achtere zwart. Kreeg het er altijd goed mee af.

Serendipity1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:08

Vriendin van me gebruikt altid babypoeder van zwitsal. Als wassen geen optie is... En de eigenaresse van de pony die ik doe heeft voor haar andere paard ook zoiets, zal eens kijken hoe het heet

Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 18:50

Ik weet uit ervaring dat de vlekken soms meer weggaan en dat ziet er l*llig uit op wedstrijd ja (vraag maar na aan rhijnauwen ).

Volgens mij is het ook een kwestie van goed bijhouden, maar dat lukt me niet altijd omdat ik altijd buiten moet wassen (heb geen wasplaats) en bij veel wind en kou wil ik het risico niet lopen dat ie kou vat, dan maar vlekken.

Ik heb wel een groene bus van een soort equistar, dat werkt goed op 'verse' vlekken. Zilvershampoo wil ook nog wel eens helpen, maar vaak werkt dat net zo goed (niet) als huismerk shampoo.

Tip: je kan ook je zonnebril opzetten, dan zie je de vlekken ook niet

Qimm

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 19:32

Ik zal de jury een zonnebril aanbieden

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 11:33

In de bit van december stond geloof ik een advertentie/ stukje.
"In een handomdraaie de vlek van je schimmel weggepoetst! Equi Skin is een vlekkenreiniger die zonder water te gebruiken is. Volgens Sectolin laat het zelfs de gele vlekken bij schimmels verdwijnen,..., www.sectolin.nl" Bit; nummer 127. december 2005
Is dit misschien wat? Ik had ook altijd problemen met vlekken met mijn paard (valk) totdat ze haar deken op kreeg. Nu af en toe wat op haar billen. Misschien dat dit spul ook in de manen werkt; dat zou voor mij echt een uitkomst zijn!

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:28

Lang Leven De poetssteen:) ik heb vroeger een bonte pony gereden ( was de enige die er op mocht/kon rijden dus elke keer dubbel zo veel werk) ik naar de ruiterzaak.... heeft U misschien iets waarmee je de viezigheid van een bonte knol er af kan halen zonder hem te wassen? en toen lieten ze mij de poetssteen zien.... gewoon iets duwen en met de haren mee en voilaa hij/zij is weer ( BIJNA ) wit:P;)

marquez1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 13:46

laulau85 schreef:
Een glansborstel van varkenshaar! Ze zijn wel heel duur maar je krijgt het er veel beter mee af..
Eerst flink met een ijzeren rosborstel rossen en daarna met die glansborstel napoetsen. Ze gaan wel heel stroef maar het werkt wel.
Van Equistar heb je ook middel voor schimmels. Je spuit het op de vacht en laat het opdrogen. Daarna borstel je het geel er zo af.

Succes met poetsen!!

AUW lijkt me erg pijnlijk zo'n ijzeren rosborstel, die zijn namelijk niet bedoeld om op je paard te gebruiken maar om je borstels mee schoon te maken.

Maar ik ken het probleem, kijk maar eens naar dit topic viewtopic.php?f=53&t=503550&hilit=

ik heb hier gewoon met shampoo gewassen en als je goed kijkt is ze nog een beetje geel op d'r billen . Gelukkig hoefde ik nergens naartoe

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:01

Ik ga ook dat greenspot van cowboymagic eens proberen, want dit trof ik dit weekend aan:

Afbeelding

Mijn witte appaloosa is geel geworden van het zand van de bak waar hij in staat en ga daar maar eens met zo'n schuurblokje overheen. Een heel karwei en het gele gaat maar gedeeltelijk weg. Bovendien is het slecht voor z'n vacht om iedere keer weer met het schuurblokje eroverheen te gaan ivm de vetlaag.

Op zich maakt het me niet zoveel uit, maar binnenkort ga ik naar een clinic en dan wil ik toch een beetje goed voor de dag komen.

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 19:11

Een deken opleggen... Mijn schimmel is waar de deken ligt helemaal schoon (wordt ie ook schoon van als ie vies is). De benen kun je wel met shampoo en water doen, das minder koud voor ze als een heel lijf.