Hoe kleden in de winter met buitenbak

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Shadow0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 00:16

Ik heb een thermo-ondergoed nu 2 keer gebruikt en ik geloof dat ik de broek toch niet ideaal vind. Misschien dat mijn rijbroek er te strak overheen zit ofzo, maar echt heel warm, nee. Ik trek volgende keer lekker weer mijn joggingbroek over mijn rijbroek, dat was vorig jaar lekker warm.

Steff_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 00:22

Wij hebben alleen een buitenbak. Ik doe meestal een paar lagen aan. Een of 2 truitjes en daarover een trui en een dikke jas. En thermosokken en handschoenen, maar ik krijg het als snel warm gelukkig tijdens het rijden

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 01:20

ok hier de tip van een meeeega koukleum ..

strak tshirt of hemd aan daarover dun coltruitje
daarover lekkere trui daarover jas , wind dichte jas
broek katoenen sokken(niet te klein) thermo laarzen daarover lange chaps als het echt mega koud is THERMOBROEK
dunne handschoentjes weederom niet te klein , heb altijd extra paar bij me voor het geval deze nat worden (nat = koud)

tip van oma
ik heb ALTIJD koude voetern en handen , zelfs zomers
als thermo laarzen met een katoen sokje niet voldoende zijn is de vraag zijn je laarzen niet te klein? heb je (lichte) last van zweet voeten ?
raar maar waar doe in de zool een inleg verband dat neemt het vocht op
en heb je droge warme voeten !
(plakrand natuurlijk op die bodem

Eilandje

Re: Hoe kleden in de winter met buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 09:17

Ik doe verschillende laagjes aan, ik begin met een t-shirt met lange mouwen, daarover een wollen coltrui oid, daarover een fleece trui, en daarover een winterjas. Na het opwarmen doe ik de jas uit en dan onmiddellijk na het rijden weer aan.

Fleece sjaal aan, en handschoenen (ik heb gewone katoenen).

Cap op je hoofd en voor en na het rijden een muts als het echt koud is.

Ski-sokken aan die ik tijdens het rijden optrek tot aan mijn knieën, en daar doe ik dan chaps over. Warme waterdichte schoenen.

Als het regent zorgen dat je droog blijft. Dus een regenbroek oid aandoen.

Als ik in de bak aan het rijden ben heb ik eigenlijk nooit echt koud op deze manier. Op buitenrit stap ik veel meer en dan heb ik soms wel het gevoel dat ik aan het doodvriezen ben Dan houd ik iig mijn jas aan, een stalgenootje gaf de tip om een buff onder mijn cap over mijn oren te doen (nog niet uitgeprobeerd), en ik zoek nog warmere handschoenen. En ik pas thermisch ondergoed gekocht dus als ik nog eens ga buitenrijden doe ik dat ook nog aan

nickyu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 09:24

wat helpt ipv een thermo broek over je rijbroek is een jogging broek met daarover een regen broek

voorlopig liggen hier in de winkel al de gevoerde mini chaps die zijn ook heerlijk warm

fleece sjaal is natuurlijk ook heerlijk! een brede kun je ook half onder je cap doen en dan om je heen vouwen jas dicht

iig zorgen dat er niks ergens te strak zit (zoals termo onder broek onder je strakke rijbroek) er zit dan geen lucht tussen waardoor die lucht ook niet warm kan blijven

Pava

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:21

Ik probeer juist niet te veel aan te trekken. Ik heb een heerlijke warme, waterdichte jas maar die heb ik eigenlijk nooit aan, want ik zweet me een ongeluk als ik daarmee een uur getraind heb. Liever dan een shirt met lange mouwen + fleecevest en eventueel een bodywarmer. Dan trek ik de jas wel aan ná het rijden, zodat ik dan niet te veel afkoel.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:23

Lisa_Melody schreef:
. Ik heb speciale thermosokken in mijn laarzen maar dan nog heb ik koude voeten. .

Als je eenmaal hard aan het werk bent geweest en je gezweet hebt (vaak ook bij je voeten), wordt dat opgenomen door de thermosok (dus het gaat niet ademen).. Je zweet wordt koud en je voet dus ook..

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 12:26

Oja en wat natuurlijk ook altijd heel lekker warm is, is een lange onderbroek

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:34

Panty's onder de rijbroek, twee paar dunne sokken ipv één paar dikke, idem dito met handschoenen, véél lagen over mekaar (warmer als één dikke trui) en vooral... zorg dat je hoofd warm blijft! Ik heb zo'n haarlint gekocht met oorflappen (hoe moet ik dat nu noemen) en dat scheelt zo veel!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 15:36

Wij hebben ook alleen een buitenbak.
Vanochtend nog gereden met een dikke trui met een vest eroverheen.
Als je eenmaal bezig bent wordt je vanzelf warm..
Ik probeer daarom ook veel laagjes aan te doen, het liefst geen jas want dat is tijdens het rijden toch te warm..

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:00

Al is het nog zo koud, ik doe gewoon een shirt aan, met dikke trui en jas..Meestal gaan die dikke trui en jas al snel uit .

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:31

Van onder naar boven : dunne wollen kniekousen+thermoschoenen of laarzen+ thermolegging+ rijbroek+ thermohemd+ trui+bodywarmer+ thermohandschoentjes+fleecerijhandschoenen+cap

Maar helaas voor mijn koude gezicht heb ik nog geen oplossing gevonden. Bivakmuts gaat denk ik niet onder een cap

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 18:35

Ik heb bij erge kou thermo ondergoed onder m'n rijkleren zitten. Dus zo'n lange onderbroek, shirt met lange mouwen en thermo sokken.
hier overheen gewone sokken, gewoon shirt met lange mouwen en een fleecetrui en rijbroek. Het isoleert zo goed dat ik aan een water en winddichte zomerjas genoeg heb.

zorro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:50

als het erg koud is doe ik mn legerkistjes aan, met zo'n winterzooltje erin. dan houdt ik echt warme voeten. maar ik hoor heel vaak dat mensen juist bij kistjes koude voeten hebben, dus blijkbaar werkt het niet voor iedereen. het enige waar ik verder meezit is de broek. ik doe er wel een maillot of panty onder maar dat zit zo *ik kan niet gaan zitten want ik ben zo stijf als een mummie*. en met termobroek heb ik dat ook. oftewel: ik heb eigenlijk alleen koude benen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 22:35

Ik doe meestal zoveel mogelijk lagen over elkaar aan, ik ben niet zo heel gek van jassen, alles moet met paardrijden eigenlijk zo strak mogelijk zitten. Ik draag meestal 3 shirtjes over elkaar, daaronder t'shirtje, daaronder nog een topje. Als laatste heb ik wel altijd een kolletje, zodat mijn nek ook beschut is. Heel soms nog een dun jasje erover heen, maar die gaat toch uit.

Je kan beter meer lagen dragen dan een jas, een jas is fijn met regen ect. Maar meer lagen geven meer warmte af.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 09:07

Ik trek meestal een topje aan, daarover een t-shirt en daarover een trui en dan m'n jas. Samen met handschoenen en een sjaal. En gewoon m'n rijbroek met rijlaarzen of schoenen.
Na een poosje gaat meestal mijn jas uit, want ik krijg het altijd erg warm...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 15:49

Ik ken je probleem Merlin
Ik kan het werkelijk ook steenkoud hebben.

In beweging blijven is de beste remedie denk ik
Hoe dik ik mij ook aankleed, evengoed kan ik het steenkoud krijgen als ik alleen maar stil sta (lees: sta te kletsen).

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 17:30

Ja dat kletsen dat kunnen wij erg goed bij ons op stal hè Nienke
Kom je je paard een kus geven ben je zo 2 uur verder

Ik ben gelukkig niet de enige die het koud heeft als ik ga rijden,
maar er zitten goede tips bij voor mij hoe ik mezelf wel of juist niet warm moet houden.
Ga vooral door hoor met schrijven ....

PaardenMeisJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 17:32

Met mijn verzorgpony's moet ik ook altijd buiten rijden, ik doe dan een spijkerbroek over mijn paardrijbroek heen, als ik dan ga rijden doe ik die spijkerbroek pas uit. Heb je lekkere warme benen! Ik heb ook altijd chaps aan, die zitten wel een stuk warmer dan laarzen. Verder doe ik gewoon handschoenen aan, muts op en een sjaal om, als je het dan nog niet warm hebt..

Christah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 17:56

Normaalgesproken als het koud is...

Een hemd, daarover een thermoshirt, dan een shirt met lange mouwen, en dan een vest (tot bovenaan dicht geritst). Daarover meestal een jas en een sjaal.
Onder mn paardrijbroek heb ik ook zo'n thermobroek aan, en onder mn lange paardrijsokken ook nog een keer van die dikke thermosokken.

Die jas vind ik alleen heel vervelend. Ik wil eigenlijk nog een x een waterdichte jas, een korte jas, die echt aansluit aan mijn lijf. Ik heb nu zo'n oude, grote jas. Niet lekker.

_Dunja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 18:12

Oh ja en hoe doen jullie het zeg maar als je keel en nek koud word:
want als je een sjaal aan doet en het regent dan is ie in een paar minuten drijfnat hoe houd je dan je keel enzo warm?

Jamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:27

Ik doe altijd een spaghettiband shirtje aan, daarover een vest of truitje met lange mouwen, daarover een fleece trui, en daarover een fleece vest en dan nog een sjaal en me uberdikke winterjas
Lekker warm! Handschoenen draag ik bijna niet vind ik onhandig. Verder gewoon een rijbroek en thermolaarzen. En soms heb ik onder mijn paardensokken nog gewone sokken. Ik heb ook nog een onwijs warme thermobroek maar nog nooit hoeven gebruiken behalve op de scooter.

PaardenMeisJ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:29

vlasta schreef:
want als je een sjaal aan doet en het regent dan is ie in een paar minuten drijfnat hoe houd je dan je keel enzo warm?

Als het regent stop je toch gewoon even? Dan ga je toch niet rijden?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 19:40

Aangespannen heb ik een heleboel truien en sokken aan enzo

Ohz heb ik een shirtje, trui en mijn 'lente-Kyra-jas', dan heb ik het warm genoeg. Ik krijg het heel snel warm als ik ga bewegen.

Thokkadisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 20:22

vlasta schreef:

Ik heb een fleece sjaal en een jas met kraag, heb eigenlijk nog nooit gehad dat mijn sjaal doorweekt is, alleen de buitenkant nat, maar nekje lekker warm