ratten in voederstal... wat er aan te doen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 15:04

Parelhoenders, ratten kunnen niet tegen het geluid van parelhoenders. Wij hebben ze gehad, alleen heb ik zelf twee ratten die er knettergek van werden. We hebben ze weggegeven aan iemand die wel last van ratten had. Daar hielp het wel goed.

Anoniem

Re: ratten in voederstal... wat er aan te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 20:12

@pouskintje; ik kan wel gif gebruiken, ik heb alleen last in mijn zaelkamer en daar komen geen andere dieren, alleen een beetje op de geit letten, maar ik kan het hoog zetten.

maar nu is mijn vraag nog steeds niet beantwoord; lusten muizen/ratten ook wortels?? dat is nl. het enigste dat niet in een ton zit of afgedekt staat.

mrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 22:59

Goeie tip Parelhoenders, Weet je ook waar ratten een bloedhekel aan hebben: Cavia's. Ik weet niet of je voederhok goed afgesloten is maar je zou er een stel cavia's rond kunnen laten lopen. Neem wel twee wijfjes anders heb je even daarna een cavia plaag.

mieamore

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 00:48

een anderhalve maand geleden hadden wij ook last van ratten en muizen bij ons op stal, sinds een aantal weken zie ik ze niet meer.
er loopt nu wel een kat rond die ik eerst niet heb gezien.
katten helpen heel goed.
mijn moeder werkt ook bij een stal als oppas en daar lopen altijd katen rond en zij hebben er geen last van.
gif strooien ze niet vanwege de honden.
katten eten ze niet op maar doden ze wel dat is hun spel, een kat is en blijft een prooidier.
dit zou jij ook kunnen doen als e bij je paarden bent, kan je de katten ook eten en drinken geven en schuilen kunnen ze altijd.