Koude vingers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:55

onze staldeuren zijn van hout geen last met koude metalen oppervlakten dus

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:57

Dat scheelt een stuk!

Ik voer 's avonds en de voerschep is ook van metaal, kun je je er iets bij voorstellen?? Brrrrrrr
In afwachten van mijn bestelling heb ik nu die dunne neopreentjes en paar dunne fleece over elkaar, dat is ook lekker warm!

Maar ik heb ook echt altijd koude handen hoor, niet helemaal normaal

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 23:01

leren handschoenen doen bij mij hun werk prima. maar als ik niet in beweging blijf wordt het idd koud. ik heb een paar dikke gevoerde mee, en een paar dunnere. het paar dat ik niet gebruik doe ik onder mijn kleren, dan blijven ze warm!

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 09:59

Die handschoenen met die terugklapvingers, kan je daar ook mee rijden?
Want er staat stalhandschoenen boven?

Jorie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:01

samantha23 schreef:
Die handschoenen met die terugklapvingers, kan je daar ook mee rijden?
Want er staat stalhandschoenen boven?

Voor het rijden zijn ze net iets te dik. Maar er zijn dus ook dunnere versie's alleen hebben die geen terugklapvingers.

Maar ik heb met die dunnere pas gewoon hoofdtel en alles omgedaan zonder uittrekken, dus dat gaat best!!

monsera

Re: Koude vingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:04

Ik rijd altijd met gewone fleece handschoenen ik stap meestal 20 minuten en daarna ga ik draven en krijg ik het wel weer warm en trek ze dan uit.Met uitstappen trek ik ze weer aan.Het is wel een beetje glad maar niet erg storend en alles beter dan koude handen.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:10

wat bij mij wel helpt zijn gewoon van die latex handschoenen (die doktoren enzo gebruiken) onder je gewonen handschoenen aandoen

Groeten haffiefreak

Iranda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:10

Uitmesten en poetsen kan prima met je dikke fleece handschoenen aan. Voor het opzadelen doen wij ze even uit en daarna gaan de rij-handschoenen aan (die simpele 1-maat-stretch handschoenen met nopjes aan de onderkant). Ik heb gisteravond geen koude vingers gehad terwijl het toch goed koud was! En ik ben kleumpje eersteklas

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:22

Ik heb dus van die gewone fleece handschoenen, voor poetsen enzo. Met rijden heb ik van die katoenen dingen, maar gisteravond voelde ik na een half uurtje m'n vingers niet meer.
Latex handschoenen lijkt me niet fijn, ik krijg altijd zweethanden daarin, en het ademt helemaal niet dus is niet zo goed voor je huid.
Iemand ervaring met speciale winterhandschoenen van roekl?

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:01

ik heb nooit koude vingers
maar ga af en toe ook wat anders doen
of wat drinken enzo dan gebruik je ze weer en is de bloeddoorstroming ook weer beter

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:02

rakkertje13 schreef:
ik heb nooit koude vingers
maar ga af en toe ook wat anders doen
of wat drinken enzo dan gebruik je ze weer en is de bloeddoorstroming ook weer beter

Dat is lastig als je op een paard zit.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:06

Ik krijg voor Sinterklaas lekker dikke waterafstotende gevoerde fleecehandschoenen met leerinzet aan de binnenkant voor extra grip, ze zijn ook nog eens extra lang zodat ze een heel eind over je pols vallen. Jaren heb ik met neplederen handschoenen gereden (altijd in de buitenbak), maar op een gegeven moment krijg ik gewoon van die winterplekken (soort exceem achtig), dus ik hoop dat dat dit jaar een keertje niet is.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:20

Ja heel bekend probleem. Ik ben er mee naar de huisarts gegaan omdat het tot halverwege mijn onderarm helemaal wit werd en totaal gevoelloos. Hij had er een naam voor en zij dat het een vrouwenkwaal was. Nou daar heb je lekker wat aan. Hij zei dat het geen kwaad kon maar al het heel hard zou vriezen moest je wel opletten want dan heb je meer kans op bevriezingsverschijnselen. Lekker dan.....
Alle bovengenoemde tips heb ik ook ooit al wel eens uitgeprobeerd maar helaas nog geen resultaat. wat ik vaak doe is de teugel dan maar onder mijn pink door laten lopen. dan heb ik iets meer gevoel omdat de boel dan blijkbaar toch minder wordt afgekneld. Ik heb iig handwarmers (hotpacs werkt met een klikdingetje in een soort gel en dan blijven die dingen een dik uur super warm. chemische reactie) besteld. Hoewel ik niet de ervaring heb dat als het eenmaal zover is dat mijn vingers wit zijn enige warmte nog helpt.
Hopelijk houd het ooit gewoon op. Helaas moet ik met dit warme weer de eerste 15 minuten pijnlijden.

Wicked2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:24

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:37

Voor 340 euro ga ik toch nog maar leuke dingen doen. dan maar een kwartiertje koude handen.

Samantha_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:43

Zo lekker duur ja.
Daar koop je heel wat normale handschoenen van!

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:37

LiSSy schreef:
onze staldeuren zijn van hout geen last met koude metalen oppervlakten dus

Erg vervelend als je dan aangespannen rijdt

Fietspomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 15:41

ik heb ook altijd last van kouden vingers heel iritant..
Trouwens ook last van koude voeten

kwadraatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 10:48

Van koude voeten heb ik gelukkig geen last.
Ik heb nu van zo'n stal/rijschoenen en sindsdien heb ik geen koude voeten meer.

Ik heb gisteren dus die handschoenen geprobeerd en ik had gelukkig geen last van koude vingers.
Op 't laatste gloeiden ze zelfs van de warmte.
Gelukkig maar

Danielle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 10:50

ik heb zo'n ding * zou niet weten hoe het heet * maar dat kan je opwarmen en als je dan bezig bent geweest en je hebt koude handen kan je het breken en dan word het warm.. en je kan het altjd weer opnieuw gebruiken!!
maar zou niet weten hoe het heet.. dus (A)

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 10:53

__Daantjee__ schreef:
ik heb zo'n ding * zou niet weten hoe het heet * maar dat kan je opwarmen en als je dan bezig bent geweest en je hebt koude handen kan je het breken en dan word het warm.. en je kan het altjd weer opnieuw gebruiken!!
maar zou niet weten hoe het heet.. dus (A)

Da's een hotpack

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 11:04

Ik heb er helaas ook last van. Ben ermee naar de dokter geweest omdat mijn vingers soms zomaar wit wegtrekken. Dan heb ik helemaal geen gevoel meer en duurt het wel een uur voor ik er weer iets mee kan.
Dit gebeurt mij wel een paar keer per dag. Zoals als ik iets uit het vriesvak van de supermarkt pak, het koude stuur van de auto, paardrijden enz.. Het meest verschikkelijke was dat het voelde of de aders in mijn vinger gingen bevriezen, dit steekt zo, niet nogmaal meer

De dokter zei dat ik duidelijk een geval was van winterhand ( die moeilijke naam ben ik ook al vergeten).
Het enige wat je kan doen is plotselinge temperatuurwisselingen voorkomen.
Ik merk dus ook dat als ik al ga poetsen met vrij dunne handschoenen( dikke kan je zo weinig mee) dat de steken in je vingers in ieder geval weg zijn. Misschien een tip voor andere die hier ook last van hebben? Als je het niet meer kan voorkomen is opwarmen met lauw water het minst pijnlijk bij mij

Maar ik denk er soms serieus over om te gaan emigreren hoor!

gietepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:12

Stop je handen onder je oksels wel blote oksels of in je nek o.i.d. als het maar rechtstreeks op je huid is, 't is even koud maar je handen worden gegarandeerd binnen een minuut warm en je handen even laten hangen dan willen ze ook wel eens wat warmer worden, en onder het zadeldekje daar is het ook lekker warm

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 13:39

gietepiet schreef:
Stop je handen onder je oksels wel blote oksels of in je nek o.i.d. als het maar rechtstreeks op je huid is, 't is even koud maar je handen worden gegarandeerd binnen een minuut warm en je handen even laten hangen dan willen ze ook wel eens wat warmer worden, en onder het zadeldekje daar is het ook lekker warm

Ik stopte ze in m'n rijbroek op m'n buik....
Nu staan mijn paarden thuis en zorg ik dat mijn handen goed warm zijn voordat ik ga rijden..

Margreet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 15:32

trisca: syndroom/fenomeen van Raynaud soms?