Wat is de toekomst voor dit paard..? Jullie mening gevraagd.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Evy

Re: Wat is de toekomst voor dit paard..? Jullie mening gevra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 17:15

Ik ken Pasmiek dus ook (en de verhalen )
Maar het is niet zo dat het paard élke keer zo vervelend doet.
De ene dag gaat alles goed, en de andere dag kan je niks vragen of ze flipt al gigantisch.
Als dat gebeurt dan wordt het gewoon gevaarlijk. Laatst waren ze dus ook al achterover geklapt op straat.
Maar d'r zus durft nu niks te vragen, uit angst dat de bom weer los barst...

Rytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 11:14

Breitling schreef:
Ik zou je paard naar een africhtings stal brengen waar ze je paard dit afleren en daarna jou zus blijven begelijden zodat het niet weer terug komt maar je zus weet hoe ze dit moet oplossen.

krijgt ze wel les? dat er gezegt word wat ze moet doen als dit gebeurt?

ja ze krijgt twee keer per week les door dezelfde instructrice dus dat is wel gunstig.

An_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 11:32

Misschien stomme vraag hoor maar is het paard wel eens van top tot teen nagekeken? Pijn, zadeldwang en dat soort dingen veroorzaken ook weleens onhandelbaar gedrag. Voorwaarde nr. 1 voor het vervolg. Dat het paard 200% ok bevonden wordt. Pas daarna oplossing gaan zoeken in training. Het kan heel goed helpen om een ander een tijdje te laten rijden, maar niet zonder die kennis over te brengen naar je zus. Anders krijgen ze vroeg of laat weer dezelfde problemen.

Rytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-05 11:44

An_J schreef:
Misschien stomme vraag hoor maar is het paard wel eens van top tot teen nagekeken? Pijn, zadeldwang en dat soort dingen veroorzaken ook weleens onhandelbaar gedrag. Voorwaarde nr. 1 voor het vervolg. Dat het paard 200% ok bevonden wordt. Pas daarna oplossing gaan zoeken in training. Het kan heel goed helpen om een ander een tijdje te laten rijden, maar niet zonder die kennis over te brengen naar je zus. Anders krijgen ze vroeg of laat weer dezelfde problemen.

Ze is bij de kraker geweest en die heeft der verder nagekeken maar we denken er over om naar emiel laarakker te gaan maar het stomme is dat het heel onverwachts komt en zoals Evy al zei soms gaat het perfect en dan ineens weer fout. Dus dan is het wat minder logisch dat het iets lichamelijks is.

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:28

ik denk dat je de oplossing zelf al hebt gezegd het paard moet conseqeunt gereden worden, zoek een ruiter die dat kan. ik ken het paard niet maar uit jou verhaal maak ik op dat het paard niet gevaarlijk is maar zovaak ze zin heeft gehad, en niet conseqeunt is gereden, je zegt ook al dat je zus soms hem niet durft te 'verstoren' dat paard doet lekker wat die zelf wil ze heeft totaal niets over het dier te zeggen, ik kan je zeggen dat als een paard kon praten dit paard je echt vierkant stond uit te lachen!! Hij is gewoon zo verwend!

Boktpony

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:37

Anne_GTI schreef:
Zet dat paard maar bij een consequent iemand neer die er op een eerlijke manier mee aan het werk gaat. Laat diegene vervolgens ook je zus begeleiden. Mijn vroegere instructrice deed dat heel vaak. Paard een poosje intern bij haar op stal. In eerste instantie reed zijn hem, na verloop van een paar weken reed ze hem samen met de eigenaar en na nog een paar weken ging het paard weer naar huis waarna deze gewoon eens in de week kwam lessen. Al met al was het paard meestal een maand van huis maar kon je je nadien er zelf goed mee redden en bij moeilijkheden kon je altijd bellen.

hier ben ik het absoluut mee eens! ook paarden zijn niet dom en weten vaak precies bij wie ze wat kunnen flikken
ik zou dus ook echt een andere ruiter zoeken voor dit paard die daarna jou zus begeleid totdat ze weer een ''team'' zijn!

marlo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:45

Anoniem

Re: Wat is de toekomst voor dit paard..? Jullie mening gevra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:48

Is het een merrie? Ken wel meer merries die onbetrouwbaar gedrag vertonen. Waar dat vandaan komt weet ik niet, streken, hormonen, cyclus, weet het niet. Maar bij de merrie die ik 3 jaar verzorgd heb, is het nooit over gegaan en we hebben van alles geprobeerd, de amazone was overigens niet bang, in tegen deel.

marlo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-05 16:49

en rustgevende producten erbij voeren kan misschien helpen, zodat het paard misschien minder in een keer die angst of spanning heeft tijdens het rijden. hiervoor kun je eens kijken op www.paardenddrogist.nl