omheining vraagje, draad of prikkeldraad?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 17:22

beoband is goed spul,alleen heel moeilijk te spannen,en erg scherp,als de paarden door alles heen gaan is dat niet echt een super goede oplossing,maar beter als prikkeldraad..ik zou toch eens het stroom doormeten,en kijken of je een flinke dot stroom op het draad kan krijgen...

maar prikkeldraad,afschuwelijk,heb er 3 paarden verminkt door zien worden,echt halve onderbenen eraf,en bij 1 zijn hoef er half afgetrokken,deze is ook afgemaakt..

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:27

wij hebben ook prikkeldraad.. Erg gevaarlijk en niet goed, maarja.. Er komt misschien nog eens wat anders. Maar ik hou echt superveel van mijn pony :S want aan het begin zei iemand als je van je pony houd neem je geen prikkeldraad. Beetje raar.. Ik snap het wel hoor.. ik hou zelf ook absoluut niet van prikkeldrad. Maarrrrrrr je zegt dat de pony's uitbreken.. dan zou ik absoluut NIET voor prikkeldraad gaan, super gevaarlijk..

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 18:39

dat BEO-BAND heb ik echt goede ervaringen mee!
Ik moet dan wel zeggen dat wij ongeveer 50 cm tot een meter voor de BEO-BAND een stroomdraadje hadden.
Beo-band was er bij gezet omdat ze gewoon "uit het land liepen", eenkeer door het draadje (met extra hoge stroom) heen gegaan, en nooit meer...

Groetjes Marietje

Neroo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 19:10

Ik heb gaas met palen
en een ijzeren stroomdraad erlangs

Ferroowtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 22:25

Dus beo-band zou een goede oplossing kunnen zijn volgens jullie *die er dus ervaring mee hebben
@marja1988 ja onhandig he, dat prikkeldraad is helemaal bagger, funest voor de dekens... wat denk jij van beo-band ipv prikkeldraad? als het echt sterk genoeg is...? (geloof dat chris van danny dat ook had, was wel stevig dacht ik)

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:47

persoonlijk denk ik maartje dat de pony's ool zonder het draadje kunnen. als er maar genoeg stroom opstaat..

Kyrahw

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:17

wij hebben een houten omheining. En daar tegen aan hebben we ook lint.

Verder hebben we ook wel een deel alleen draad als afrastering alleen zijn het wel 5 draden

hehe ja we hebben ijslanders, ook met heel veel vacht in de winter en die breken ook uit!

maar we hebben nu 4 of 5 draden en op 3 draden stroom

gitje65

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 13:50

Mijn Haflingers braken ook iedere keer uit, maar wij hebben nu harmonicagaas (1 meter) en daarboven slechts 1 schrikdraad en het is afgelopen!!! Ik denk inderdaad dat meerdere linten ook goed zal werken. Succes, want er is niets zo eng als dat je pony's/paarden uitbreken!!

atje_patatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:22

IK had daar ook altijd last van. Mijn verzorg Shetlander kroop er altijd onderdoor. Nu heb ik het gedeelte waar ze het meeste in staan afgerasterd met planken en voor de zekerheid er nog een stroomlint nog voor gespannen. Het helpt echt.

Mijn verzorg shetlander stond eerst altijd alleen. Toen kroop tie vaak onder de draad door. Hij heeft zulke dikke manen en vacht dat hij de stroom niet voelt. Maar nu mijn paard erbij staat heeft hij nu een maatje om mee te spelen dus doet hij dit niet meer. Hij is sindsdien niet meer losgebroken.

Ik heb ook weleens van een boer het advies gekregen een soort antenne op het paard zijn hoofd te maken. Een dik ijzerdraad door de mond en dan boven op het hoofd achter de oren in elkaar draaien net als een soort antenne. Als hij dan onder de draar door wil dan komt hij met deze antenne tegen de stroomdraad en krijgt hij zo een stroomstootje door zijn mond.

Maar eerlijk gezegd vind ik dit echt wreed bijna gewoon mishandeling dus ik raad het je echt niet aan

Maar zon advies kreeg ik dus.... niet normaal

xxx

Ferroowtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 12:25

Marja1988 schreef:
persoonlijk denk ik maartje dat de pony's ool zonder het draadje kunnen. als er maar genoeg stroom opstaat..

denk ik ook wel, maar aangezien eigenaren dat niet zien zitten...

Niemand nog een ander goed alternatief behalve beo-band en hout?