Paard loopt heen en weer

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:17

Wat dacht je van 'stress van het alleen zijn'.

Dat op en neer lopen klinkt als stereotype gedrag, dat ontstaat als paarden (dieren) ergens gestresst over zijn (vergelijk het maar met de leeuw in de dierentuin die continue voor zn tralies op en neer loopt).

Als je vader geen shet wil dan is wellicht een schaap oid ook een optie.

De kosten zijn uiteindelijk hoger als je je paard alleen laat staan:
- paard valt op dit moment erg af dus je moet extra kosten maken voor voeding en wellicht dierenarts.
- door dat op en neer lopen krijgt hij wellicht ook eerder last van slijtage en dat zijn ook weer extra dierenartskosten
- ook nog eens extra kosten omdat hij zn stal sloopt als hij daar in zn eentje in staat.

Linde90

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:18

shona ging altijd heen en weer lopen als ze naar binnen wou, maar ik denk dat het in dit geval eenzaamheid is. Kan je niet overleggen om jouw paard bij de andere paarden neer te zetten?

dolfijns

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:33

Mijn pony had een geit en dat ging ook goed, zijn niet duur en eten ook niet zoveel als een paard/shet,.

begrijp je vader ook wel maar een paard moet niet alleen zijn.

StalGriendt

Re: Paard loopt heen en weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:39

Wij hebben ook 3 weien en daar staan 1 paard en twee pony's op. 1 wei mogen ze kapot lopen, de andere twee moeten goed blijven. Dus als ze die 2 weien kaal hebben moeten ze gewoon een tijdje in de kapotte wei lopen. Ik zou er gewoon een minishetje bijzetten, die kosten bijna niks (vooral hengstjes) en dan is je paard lekker rustig.

Tsikala

Re: Paard loopt heen en weer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 16:48

Als jij geen gezeldschapspaardje erbij kan of wil kopen, dan blijft (waarschijnlijk) dit probleem aanhouden. Jou ruin is gewoon onwijs eenzaam en wil met die anderen paarden mee, die naast hem staan. Hij is natuurlijk ook gewend om met een ander paardje te staan en nu hij alleen staat, vind hij dat gewoon niet zo tof... tja en dan gaat je wei er (jammergenoeg) aan...

Ik denk dat je zoiets niet met voer op lost. En je schrijft dat je veel meuslie/bix etc. geeft, maar dat zou ik juist niet doen. Ruwvoer is veel belangrijker, goed kuil of hooi, daar word hij waarschijnlijk ook wel iets voller van. Meuslie en bix geeft alleen maar meer (loop ) energie!!

Succes!!!

Gr. Melina

EnelyaT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-05 17:11

Hij krijgt ook heel veel hooi hoor
Zoveel als dat hij lust, want we zorgen er 's ochtends en 's avonds voor dat zijn ruif vol is. Verder hebben we een hooinet (van de trailer) buiten gehangen, ook vol met hooi..

Als mijn pa in een goede bui is, zal ik het eens met hem bespreken
@ Apple: de stal sloopt hij nu niet meer, want we zetten hem niet meer in de stal met de deur dicht