Zadel voor Haflinger

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:11

Ik heb op een heel breed paard een JC zadel en een vriendin van mij had een jc voor der haf!! Ik moet zeggen het zit lekker en het ligt goed!! Maar ik zou iemand laten komen met een aantal zadels dan kun je kijken welke goed op je haf ligt en welke bij jou ook lekker zit!!

Petra_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:29

Ik heb een wintec pro dresuur. Hij ligt echt prima op mijn haf (die toch echt niet een van de slankste is) met de witte boom erin. de zit is heerlijk! Het is het eerste zadel waar ik een buitenrit van 10 kilometer mee kan maken zonder zadelpijn.

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:35

heyy sjen,

op mijn haf ( half - broertje van siena ) heb ik een wintec 500 liggen.. altijd maar dat gepriel met die bomen *zucht* wordt er niet goed van! Als je even PB dan zal ik de prijzen even zeggen niet iedereen hoeft te weten wat ik voor mijn zadel heb betaald;)

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 18:40

Ik heb destijds voor mijn tweedehands wintec 150 euro betaald

Sjen

Re: Zadel voor Haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 19:40

Bedankt voor de reacties allemaal, is het weer wat helderder
Volgens mij ligt het stubben zadel dat ik nu heb wel goed op m'n Haf, meen me ook te herinneren dat de vorige eigenaren er ook de zadelmaker bij hebben gehad. Maar ik vind het zelf gewoon een ramp om mee te rijden Kunststof zadel met zo'n lekkere ondersteuning in je rug lijkt me dus geen overbodige luxe
Ik denk dat ik idd wat zadels ga passen, heb bij divoza al op een bok op wat zadels gezeten en vond zelf de wintec wel lekker zitten al moet je het natuurlijk voelen op je paard.
Ik zou graag nog weten wat jullie verder adviseren voor een Haflinger (hoe breed ze is kun je op foto's 1e pagina zien) kwa boom????
Boomloos of brede boom...of iets anders????

@ Valiant: Misschien lijken onze Haf's wel wat op elkaar kwa bouw vanwege de familieband, dan zou een Wintec Siena ook misschien goed liggen he

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:26

Ik kreeg ook een normaal dressuurzadel erbij, vond ik helemal niks. Ik heb nu n boomloos zadel (barefoot) voor mijn brede tinker, echt heerlijk! Heel veel contact met je paard, en op dit moment is t heerlijk warm in die kou buiten! En ze groeien mee met het paard, dat is ook een groot voordeel, heel fijn als de paarden in de zomer en winter wat dikker of dunner worden! En ik merk ook dat mijn zit er heel veel op vooruit is gegaan, die wordt heel erg onafhankelijk.
Misschien eens gratis een testzadel bestellen?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 20:38

Ik heb ook eens wat reacties gevraagd in het haflingertopic.
Veel mensen zijn tevreden over wintec, sommigen vinden het niet lekker zitten.
Ik ga toch voor de wintec, de pro of de 500, daar ben ik nog niet helemaal uit .

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 23:21

Denk dat het voor mij ook wintec wordt

@ Mystictinker: gratis zadeltest??? Waar kun je dat doen dan?

8nnemiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 14:22

Dat testzadel kun je bij www.boomloosrijden.nl aanvragen, dan kun je het voor n week of zoiets uitproberen.

xLaus_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:28

eY sjen,

ben echt zeer tevreden over mijn wintec 500 hoor:) echt goed over te spreken. misschien idd wel die familie clik, en als je dan een wintec gaat kopen raad ik je aan om bij 't peerdeschuurtje in Amerongen te gaan als je siena dan meeneemt passen ze de boom heel sucuur, je mag zelfs ff proerrijden in hun bak:) en er zit alles bij

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:32

Hallo,

Ik heb een merkloos zadle en dat zadel heeft altijd op mijn haflinger gelegen maar ik heb nu ene ander zadel gehad dus ga ik deze verkopen. het is een zadel van 17.5 inch. en legt best vast op de rug van je pony. het heeft een diepe zit en ik wil er graag 150 euro voor hebben.

XxxXxxX Evelien (stravero)

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:35

ik ken een haflinger die met een kieffer Wien wordt gereden, past prima!

Stravero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:35

mijn zadel is te koop dus kan je ook kopen zie andere verhaaltje van mij

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:46

leuke haf heb je! fijn kleurtje. er zijn speciale haflingerzadels te koop, de 'Haflinger Express', ik weet alleen niet van welk merk die is. maar goed, niet elke haflinger is hetzelfde, dus misschien pas ie de jouwe helemaal niet. kunststof zadels gaan over het algemeen minder lang mee dan lederen.

Stravero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 18:47

mijn zadel is te koop dus kan je ook kopen zie andere verhaaltje van mij

Tienn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 19:18

Ik heb zelf ook een barefoot (boomloos).
Maar dat vind ik niet echt een aanrader hoor
Maarja, dat verschilt ook per persoon, ik zou iig voor je hem koopt idd wél een testzadel doen, zo dat je er niet mee zit als je hem gekocht heb.

Stravero

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 19:22

mijn zadel zit egt heerlijk!

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 15:24

@ Stravero: Ik heb nu wel begrepen dat je een zadel te koop hebt, maar ben niet geinteresseerd in een merkloos zadel. Maar dit topic is ook geen 'gezocht' topic, het is gewoon ervaringen uitwisselen over zadels

Bedankt voor de tips waar je kunt passen! Ik ga zeker geen zadel gewoon kopen zonder te passen. Ik heb nu gereageerd op advertenties bij mij in de buurt, zodat ik kan passen. Als dat niets wordt, ga ik nog naar die winkel in bv Amerongen (klinkt erg goed Valaint, alleen Siena meenemen... even kijken hoe ik dat ga doen ) en zo ook even kijken bij die link van zadels passen!
Nog even een vraagje, hopelijk ben ik niet lastig :
Hoe meet je de inches bij je paard? Er staat soms bij 17,5 inch ofzo, maar ik zou niet weten hoe ik dit moet meten? En welke boom moet je ongeveer hebben voor een Haf, of gewoon boomloos?

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-05 15:27

Hmm die link is alleen voor een type zadel en dat is niet het type zadel waar ik voor ga. Maar bedankt anyway voor het meedenken

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:32

De inches zijn niet voor je paard, maar voor jouw kont

BibiSmurf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:37

de inches is de grote van het zitvlak. Als je er in gaat zitten dan merk je vanzelf of je erin past met je billen, of dat je een maatje kleiner/groter moet hebben. Ik geloof niet dat het op te meten is, vaak staat het wel aan de onderkant van het zweetblad.
Ik heb zelf een tinker, die breed en rond is, en had een JC zadel (staat te koop ) Deze boom heeft geloof ik maat 32 (weet niet zeker!!)
Hij lag goed, en heeft brede kussens waardoor de druk goed verdeeld word.
Succes met verder zoeken...

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:46

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 09-01-26 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Petra_O

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 15:58

Als je een wintec wilt passen, zou ik gaan voor de breedste (witte). Mijn haf heeft ongeveer dezelfde bouw, en die heeft ook een witte erin.
Maar eigenlijk kun je dat niet echt beoordelen van een foto, daar moet even iemand met ervaring naar kijken.

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:29

.
Laatst bijgewerkt door Pasterza op 09-01-26 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

koetjeboe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-05 16:37

mag ik weten hoevvel je er maximaal aan uit wilt geven.
Ik heb eens een oude stubben dressuur gekocht voor nog geen 100 euro was echt een heel mooi zadel maar veel te smal.
heb het bij een zadel maker op maat laten maken. kost nog een 150 euro.
dus voor 250 euro had ik een een super goed passend zadel.