Hoe kom ik aan meer publiciteit?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardjj

Re: Hoe kom ik aan meer publiciteit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:54

Hallo,

ik dacht aan deze manieren:

- Kijken of je een stukje in de Paard & Co kan krijgen..! Of de Bit, Hoefslag of een ander paarden blad!
- Hele mooie site maken en die dan op andere site's laten linken (al lijkt me dit duur)
- Misschien flyers laten bezorgen in de buurt.
Op hangen in de supermarkt, scholen, manege's!
- Misschien kan je als advertentie in schoolkranten zetten, manege-bladen en dergelijke.

Het idee van Whispertje is goed, alleen zou ik dan wachten tot het meer draait! Dan worden bekende ruiters denk ik eerder ambassadeur.

Verder wens ik jullie succes en laat de site nog weten hea als die er is

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 21:56

Korte,krachtige reclame spotjesop rtv5 ofzo

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 11:47

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 11:52

Ik ben erg benieuwd naar het ondernemingsplan van deze stichting . Is die te verkrijgen??

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-05 11:56

Op het moment is het allemaal nog in de maak en daarna kan je het vast vinden bij de Kvk

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:21

Ben reuzebenieuwd of dit nu wel van de grond komt

pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 12:47

Zal deze topic ook scherp in de gaten houden!
Hoop maar dat het goed gaat.

Jetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 14:10

Wil ik toch meer weten. Duidelijke visie, benadering van de cliënt,hoe zijn de medewerkers geschoold, wat is hun achtergrond, voldoet de accomodatie aan de eisen...enz...enz..
Als je al in januari wilt starten, moet je nu alles eigenlijk al klaar hebben.
Ik ben heel benieuwd!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-05 11:34

Zoals op de meeste stallen wel te merken is, doen paardenmensen iets opvallends; ze kletsen de hele dag tegen het paard, vertellen hoe mooi ze zijn, vragen of ze aan de kant willen en vertellen tussendoor nog even wat ze gewoon kwijt moeten. Het idee is dus dat als de kinderen de paarden gaan vertrouwen ze iemand hebben waartegen ze vrijelijk kunnen praten; een paard zegt niks terug maar luistert alleen. Daarbij beschaamt een paard je vertrouwen niet, zoals vele mensen in hun leven al wel gedaan hebben.

De opleidingen zijn redelijk divers; zo hebben we een Kreistrainer, een rij-instructrice/manegehouder en ik ben dan jurist en leerling van Nico van Stight. Iedereen heeft wat met paarden te maken om dit zo veilig mogelijk te laten verlopen en allemaal hebben we een luisterend oor. Maar we zijn niet opgeleid om standaard therapie te geven, omdat we dit ook niet hoeven doen; ze hebben therapeuten NAAST de 'paardentherapie'.

Het was al het plan om hiervoor een stichting op te zetten, maar we wisten niet hoe. Toen kwam een stichting voor mishandelde en misbruikte kinderen naar ons toe of we dat konden doen en zo is het balletje gaan rollen.

De accomodatie is al manegeterrein dus die voldoet aan de eisen van manege; verdere eisen zijn er niet aangezien de kinderen mishandeld en misbruikt zijn, niet gehandicapt.

Het eerste halfjaar wordt trouwens uit 'eigen zak' betaald en daarna hopen we voldoende sponsors en donateurs te hebben om door te gaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 12:19

Ik heb zelf voor verschillende doelen (rode kruis, Artzen zonder grenzen, cliniclowns, etc) donateurs geworven. Donateurs werven kan je op verschillende manieren doen.
Telefonisch
Op straat
Via advertenties in landelijke of regionale bladen, etc

Veel mensen vinden het belangrijk (hoewel ik het zelf niet zoveel vind zeggen) dat een doel een CBF keurmerk (www.cbf.nl) hebt. Dat kan je wellicht nu al aanvragen, want een doel moet 5 jaar draaien voor ze ervoor in aanmerking komen.

Verder inderdaad kijken of je ambasadeurs kunt krijgen.
Ook kan je bedrijven bijvoorbeel "vriend" maken. Dat houdt in dat ze vanaf een bepaald bedrag net even wat meer krijgen dan een normale donateur. Bijvoorbeeld een extra vermelding op de website, een posten met: Wij staan achter ... (naam stichting) zulke dingetjes
En dan idd een website, waarin je ook de jongere garde motiveert om bijv een actie te doen (sponsorloop, ritjes van 1 euro op hun eigen pony, whatever) wat ten goede komt aan de stichting.

Jullie zoeken wel een moeilijke tijd uit. De mensen hebben minder te besteden, en veel mensen schrappen dan als 1e de goede doelen, en nemen er zeker geen nieuwe meer bij.

Succes!

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 12:30

Joki, wat is jouw verhouding tot dit project?? Amstelveen en Almelo liggen niet echt vlakbij elkaar........

Ik denk dat jullie eerst echt veel concreter moeten worden voor je sponsors ed zullen vinden. Ik heb enige ervaring met sponsoring en die mensen willen toch wel heel goed weten hoe en wat. Tot op heden is het in mijn ogen nogal vaag allemaal.

Jetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 14:28

Ik vind het een mooi initiatief, jullie achtergronden zijn idd erg op paarden gericht. Komt er dan b.v. een begeleider(geschoold in deze problematiek) of therapeut mee vanuit de behandelsituatie?
En idd, we praten wat af tegen onze paarden, de kinderen mogen dat zeker ook doen! Ik hoop dat daarnaast de ouders/begeleiders/therapeuten van deze getraumatiseerde kinderen óók laten merken dat de kinderen mooi zijn/de moeite waard zijn. Zorgen jullie er wel voor dat de paarden evt. opgestapelde negatieve energiën weer kwijt kunnen? Paarden zijn zeer goed therapeutisch in te zetten, maar ze zijn zelf ook zeer gevoelig!
Zijn jullie ook al eens wezen kijken bij paardencentra waar therapeutisch wordt gewerkt met kinderen?
Heel veel SUCCES!!

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-05 16:19

Mijn verhouding is die van enthiousiaste vrijwilliger en misschien wordt ik bestuurslid. Verder doe ik deels de juridische kant en deels de publiciteit, waarvoor ik allemaal niet per definitie aanwezig hoef te zijn.

Daarbij zijn bijna al deze kinderen uit het ouderlijk gezag geplaatst en hebben dus ook totaal geen contact meer met hun ouders. Maar hun therapeuten doen zeker hun best en zullen ook op stal vertegenwoordigt zijn. Daarbij heb ik waarschijnlijk ook een psychologe aangetrokken voor de stichting

ankem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 16:55

Mooi idee, ik hoop dat jullie het rond kunnen krijgen.
Je zou kunnen collecteren voor dit doel op grote (paarden)evenementen. Standje maken voor op beurzen en indoor/outdoor wedstrijden, met flyers en posters.

Ik heb enige ervaring met het bouwen van websites, deze site heb ik voor mezelf ontworpen: http://members.chello.nl/a.velstra
Oja en ik ben lerares basisonderwijs en ga nu werken in het speciaal onderwijs (moeilijk lerende/opvoedbare kinderen). Misschien kan ik nog iets betekenen.
Ik hoor het wel.....

pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:02

Hoe gaat het met het project?

Chocotof

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 19:13

Ik heb als grafisch ontwerper gewerkt ik wil wel een website voor je maken!!
vind dit een heel goed project.

pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 22:18

Dat is heel lief van je pressdelete, maar dit is al een oude topic!

Hoe gaat het met het project of is het afgelast?

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 23:35

pony schreef:
Hoe gaat het met het project of is het afgelast?

Zal niet de eerste keer zijn dat zoiets niet door gaat

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 18:28

Wat zijn jullie toch vriendelijk Manzano en Pony, dat ik niet continue online ben betekend niet dat het project niet meer doorgaat. Het is deze maand gestart en zit nu dus in de echte opstartfase van kennis maken met de kinderen en hun begeleiders en ze aan de paarden te laten wennen.

In augustus komt er een onderlinge kürwedstrijd ten bate van de stichting. Dus dat wordt weer veel pr en geregel. Daarnaast komt er een grote actiedag waar als alles goed gaat een aantal grotere namen komen. Dus we zijn nog volop bezig.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:38

Hoe heet de stichting inmiddels?? Kan hem nl. niet vinden in de KvK. En is er al een site?

Joki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-06 18:44

Het is een onderdeel van stichting bleskolk

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 18:53

Oh ik had begrepen dat het een eigen stichting zou worden.... nou ja, wacht de site wel af...

Charly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 20:44

manzano schreef:
Oh ik had begrepen dat het een eigen stichting zou worden.... nou ja, wacht de site wel af...

Ik snap niet zo goed waarom je je nou zó druk maakt... of een stichting nou een deel van is, of een eigen stichting is... of de stichting nu een website heeft of niet.

Mij lijkt het iig een heel goed doel ... Ben benieuwd, hoe het verder gaat lopen en of het is wat jullie er van verwacht hebben..

pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:19

Ik vind het fijn dat het zover gekomen is met jullie. Je stelde hier een vraag TS dan is het voor diegene die er allemaal antwoord op hebben gegeven ook leuk als er een reactie terug komt.

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 14:25

Charly schreef:
manzano schreef:

Ik snap niet zo goed waarom je je nou zó druk maakt... of een stichting nou een deel van is, of een eigen stichting is... of de stichting nu een website heeft of niet.

Mij lijkt het iig een heel goed doel ... Ben benieuwd, hoe het verder gaat lopen en of het is wat jullie er van verwacht hebben..

Ik ga gewoon in op wat de TS eerder had gezegd. Er zou in november al een site komen en ik ben er nog steeds nieuwsgierig naar! Ik zou dat soort dingen graag goed geregeld zien voor ik iemand adviseer hier geld in te steken.
En het gaat gewoon om ervaringen uit het verleden, van initiatieven die ook nergens toe kwamen.