Ankybroeken, hoe bevallen ze jullie?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Solitair

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 15:08

ik heb 2 anky rijbroeken
een blauwe en een witte..ze zitten echt heerlijk!

Villa

Re: Ankybroeken, hoe bevallen ze jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:09

toen ik er eentje in de winkel ging passen vond ik ze al helemaal niks.. te wijd bij me boven benen en te krap bij me knieen... en zo'n rare maat heb ik niet eens van andere merke zitten veel beter, zelfs eurostar zat beter bij mij
( aleen het stofje van anky is wel lekkerder )

Zoro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:21

ik zweer bij pikeur die broeken vind ik het beste aangezien ik heel veel rijd en die rijbroeken veel te verduren hebben gaan de pikeurs het langste mee.. kentucky vind k zo raar zitten die rekken niet lekker mee..

Larish

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:44

Kwaliteit is wel verbeterd laatste tijd hoor Stiksel e.d

Ik heb er een aantal, al een paar jaar. Zitten heerlijk, niets mee aan de hand. Mooi model. Voor mij dè paardrijbroek hoor.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 16:45

Bagger kwaliteit! Ik heb in totaal 4 Ankybroeken, alleen van de witte laten de naden niet los, de rest springt allemaal open, en mijn broeken zijn gewoon op maat!

Vivande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 18:46

goh echt verschillende antwoorden
Nou weet ik het nog niet .
Ik ga denk ik toch maar voor een ander merk

Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 18:52

Ik heb ook ooit een anky broek gehad, wat een drama ding was dat zeg, na 3 keer rijden kon ik hem alweer dumpen in de prullenbak, nee ik blijf lekker rijden met een pikeur broek of een eurostar broek is bij mij ook altijd een succesje, sinds kort ook een broek van ruitergilde, zit heerlijk dat ding en was geen eens zo duur!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:15

De witte van anky schijnt gruwelijk door en ik vind ik em niet fijn zitten.

Ik heb een hele fijne van pikeur.

0_bleu schreef:
toen ik er eentje in de winkel ging passen vond ik ze al helemaal niks.. te wijd bij me boven benen en te krap bij me knieen... en zo'n rare maat heb ik niet eens van andere merke zitten veel beter, zelfs eurostar zat beter bij mij
( aleen het stofje van anky is wel lekkerder )

Te krap bij de knieen had ik ook........... zeker alleen op anky haar spillebeentjes gemaakt?

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:21

Ik heb ook een anky gehad, licht blauw kleurtje, heel leuk hoor, maar die stiksels waren een drama... en ook vlekken kreeg je er gewoon niet uit! Terwijl ik nooit last van vlekken in mijn pikeurs heb, ook niet in de witte! Ik heb nu een stuk of 6 pikeurs en 1 cavallo. En ik zweer toch echt bij pikeur.. de stof van cavallo lijkt me van mindere kwaliteit... oja ik heb nu ook een Horka. Een delphine, dat is ook echt een heerlijk ding, echt vergelijkbaar met Pikeur!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:28

Larish schreef:
Kwaliteit is wel verbeterd laatste tijd hoor Stiksel e.d
.

Dat had ik ook gehoord ja. Dat die stiksels bij de eerste partijen zeg maar los laten.
Ik heb er net 2 tweedehands gekocht, ben benieuwd heb ze alleen nog maar gepast, ze zaten wel fijn!

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:38

Hmm toch maar geen Anky broek dan
Wel jammer, vind ze erg mooi!

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 19:42

ik heb een witte ankybroek, een zwarte een bordeaux en een blauwe, de blauwe gingen mn stiksels van los, de zwarte ook(maar dat mag wel na 2 jaar intensief gebruik) de bordeaux is nog helemaal perfect en mn witte rijbroek is de hemel sorry dat ik het zo uitdruk, maar die van mij schijnt echt niet door, zit heerlijk, blijf perfect plakken met mn zitvlak niet te krap bij mn knieën terwijl ik echt geen spillepootjes heb... Kortom, als deze versleten is over een hele poos, neem ik weer een witte Anky....

meimei_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:06

k vind ze heel fijn zitten, geen last van de stiksels ofzo (misschien ander model ofzo)
k heb donkere kleuren, schijnt niet door:P

Luuxje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:15

Bitch schreef:
Ronduit slechte kwaliteit, stiksel laten los, knopen schieten er spontaan vanaf, pluisjes op de stof. En idd als je de broek naar 'Anky' terug laat sturen, wordt het keurig gerepareerd, maar ik vind dat dat helemaal niet moet gebeuren voor een broek van € 175.

Dat is het nu juist voor een broek van dat geld verwacht ik wel kwaliteit en heel eerlijk gezegd ook bij die naam!!
En ja het wordt keurig gemaakt of je krijgt na twee keer maken een nieuwe (ja ik heb er ervaring mee) maar als je vier anky broeken hebt en ze zijn allemaal al minimaal 1x terug gestuurd dan krijg je toch je twijfels. En je bent ze dan toch een paar weken "kwijt" en met je wedstrijdbroek is dat niet heel handig.
Maar een vriendin van me draagt ze ook en die heeft nergens last van Maar nogmaals qua pasvorm zitten ze heerlijk!

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:22

En wat is jullie ervaring met de dikte van de Ankybroek? Ik heb er laatst 1 aangeschaft en heb me laten vertellen dat deze in de zomer koel zijn en in de winter lekker warm. (ik zweer bij de Montana van Pikeur, maar dat is een zomerbroek en ik kreeg het toch wel erg koud op het laatst! en m'n Eurostar was wel warm maar zakte af alsof ik een afzakkende panty aan had, aaarggghh!!) Maar eerlijk gezegd heb ik het nog best koud in m'n dure Anky broek.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:25

Ik zou zeggen probeer hem eerst tweedehands. Dat scheelt je zeker de helft en weet je meteen of hij bevalt of niet.

Zelf heb ik ze in verschillende kleuren gehad (de bandplooi) en ze zaten super, snel droog na het wassen en kleuren bleven ook mooi. Dus niet na paar keer wassen dat de kleur eraf was. Zwart blijft zwart. Maar ook idd de naden willen wel eens los laten! Klopt, je krijgt garantie en als er iets mis is dan kun je er mee terug naar de winkel. Moet je wel het bonnetje bewaren!
Nou ik heb al mijn Anky's de deur uitgedaan en ben overgegaan op de Eurostar Finale........zitten me net zo lekker en goede dikke stevige stof. En het model lijkt een beetje op de Anky alleen ietsje lager maar ik vind het veel betere kwaliteit! En je hebt ze ook nog eens in lengte maten wat erg prettig is. Deze zijn er ook in het wit. En het leukste is, ze kosten iets meer dan de helft van een Anky broek!

Ik heb met de jaren alle merken wel gehad maar de Anky's waren wel de fijnste maar kwalitatief zeker niet de beste, geen goede prijs kwaliteit verhouding vind ik, veel te duur! Maar ik ga toch voor de Eurostar Finale, zitten erg prettig en goede kwaliteit en best een mooi model. Ze kosten 120 euro tegen over 189,95 voor een Anky bandplooimodelletje........is toch wel even 420 gulden voor een broek eigenlijk!!!!

marloezzke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:31

ik vind sommige dingen wel gezeik. sorry hoor.
stiksels oke ik weet dat het gewoon kl*te is maar ze lossen het netjes op vind ik en van het laatste jaar hebben wij geen klachten meer gehad over stiksels.
pluisjes, dat heeft iedere synthetische broek.
knopen die er afspringen tja dat kan gebeuren, gebeurt ook bij een duur kentuckey rijjasje.

ik werk in een ruitersportzaak en we krijgen ook veel reclamaties van kentucky broeken vooral bij de kantoenenbroeken. wordt ook netjes opgelost.
en over de warmte ik ervaar het zo dat wanneer je in beweging bent de kleding inderdaad warm is maar dat geld bij mij voor iedere broek trui of shirt als ik stil ga zitten krijg ik het koud heel normaal toch de kleding is ook gemaakt om in te sporten. en met dit weer tja dan is het gewoon koud in het begin na 10 min heb ik het echt wel warm en dan funcitoneerd de kleding goed vind ik.

en kringen tja dat heb je wel met meer broeken.

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:38

Gewoon METEEN een Pikeur Romana kopen! Ik heb ze in 5 kleuren en de oudste is een jaar of 7 en nog steeds niet kapot te krijgen! Super kwaliteit, goede pasvorm, in veel kleuren te krijgen en een schappelijke prijs (€ 159?)(met kunstlederen zitvlak).

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:38

Sorry ben ik het niet helemaal mee eens. Ik vind de prijs kwaliteits verhouding niet goed. De broeken zijn veel te duur. Dat ze netjes gemaakt worden etc zal denk ik wel bij de verkoopsprijs inbegrepen zijn. Ik vind als je een broek koopt van 189,95 dat de stiksels niet al na paar keer dragen al los mogen gaan!

Maarrrrr de oudere versie van Anky die waren wel goed vind ik persoonlijk! Dat zijn dezelfde modellen als nu maar veel betere stof en de stiksel lieten niet los! Het was eigenlijk een Anky model zeg maar maar dan gemaakt van zo'n stof als de eurostar finale..........jammer dat ze die niet meer maken! Die waren het wel waard.

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:40

Anky Women heette ze toen, die met het zwarte labeltje op de achterkant. Perfecte broeken! Vind ik persoonlijk dan want ja het is natuurlijk wel zo dat een model je ook lekker moet zitten.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:45

Wanneer de stikseltjes loslaten kan je m terugbrengen naar de ruitersportwinkel (met bonnetje) en dan krijg je een nieuwe.
Koop alleen nooit een off-white broek van Anky. Ik heb zelf 3 witte Pikeurbroeken model Janina, een witte Kentucky en een Anky en ik draag alleen de Pikeurbroeken. De rest is toch van net iets mindere kwaliteit

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:49

Dior schreef:
Aangezien mijn Pikeur wedstrijdbroek vandaag niet wit uit de wasmachine kwam, maar geel , ga ik maar een nieuwe broek aanschaffen.
Ik wil graag een Anky broek, wie heeft er nog meer zo een?
en hoe bevalt hij?

Ik heb er eentje op het oog, ik weet niet precies welk model, maar met zo'n apart stofje en steekzakken .

Kun je de rijbroek niet in een klein beetje bleekwater laten inweken en dan nogmaals uitwassen. Voor de wedstrijd wil je hem nu toch al niet meer, misschien dan wel. Lukt dit niet dan verf je hem toch een praktisch kleurtje?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:49

Ik ben absoluut niet tevreden over mijn anky broek. Hartstikke duur, de kleur is vervaagd (heb een lichtblauwe) en de stiksels laten los. Verder heb ik het idee dat hij bij de kont wat dunner wordt. Ben na die broek ook over gestapt op pikeur. Scheelt me 50 euro per broek en een hele hoop ergernis

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:55

Hihi zou Anky ook mee zitten lezen?

Zonnetje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 10:09

Ik heb ook ooit een anky broek bestelt, na een jaar was hij nog niet geleverd..........dus hoe zal dat dan wel niet gaan met de broeken die terug gestuurd worden? Daarbij heeft niet iedereen 10 broeken waardoor degene zijn broek weken kan missen.

Nee ik vind het geen excuus dat het netjes opgelost wordt. Het dient gewoon NIET te gebeuren.