jaarlingen in het land?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Toskatje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 20:06

De pony's staan bij ons 24/7 buiten. Het zijn dan ook een ijslander + schet x welsh! Ik ben een erge voorstander van paarden buiten te laten staan ook in de winter. Natuurlijk geen kwpn sportpaarden! Mits een schuilstal en bijvoeren overleven ze het wel hoor. Moest ik ze binnen halen worden ze gek, staan al 3 jaar aan een stuk buiten en dat geluk wil ik hen niet afnemen. Ze hebben een ruime schuilstal (waar ze overigens nooit ingaan) een klein bos waar het ook niet onaangenaam is( buiten de wind + sneeuw) en ze worden bijgevoederd met krachtvoer en witlofwortels. Neem het van mij aan: een paard wordt er alleen maar beter van:)

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 21:07

Mijn jaarling staat ook 24/7 op het land. Met schuilstal een plak hooi en brokken erbij.

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 14:44

Haha, ik moest wel even lachen toen ik zag staan dat iemand het buiten staan van paarden grenst aan dierenmishandeling.. Hmm.. right Ik vind dan het paarden op stal houden er eerder aan grenzen Mijn beessie heeft het harstikke goed en is niet anders gewend

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 15:07

helemaal mee eens Sammie...laat ze lekker buiten spelen daar zijn ze veel gelukkiger....het is dat onze andere paarden(hengsten+1 ruin) niet 24/7 naar buiten kunnen maar anders had ik dit echt wel gedaan, voel me soms erg schuldig dat ze binnen staan (komen per dag 4 uur buiten en zomers langer)maar goed de jongste staat wel 24/7 lekker buiten te spelen...

ienna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-05 18:51

Mijn veulen staat gewoon buiten, ze staat in een paddock met schuilstal en krijgt hooi en wat brokken bijgevoerd. Alleen met het slechte weer afgelopen weekend heeft ze 2nachtjes op stal gestaan. Frisse lucht is het beste voor paarden, zeker voor de jonge beesten en daar krijgen ze inderdaad ook mee weerstand van.