hoe je bolletje wol voor de wedstrijd te poetsen....

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

AnneloesF

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 20:52

Tsja, keb ook zo'n bolletje wol (of iig deels)...
Ik poets in de winter er niet te hard op. Gewoon met een rosborstel er over heen, zo veel mogelijk schoon. Voor het stof doe ik wel es een natte handdoek er over heen, daar blijift het oppervlakkige stof wel aan hangen. Daarna er niet meer aan zitten,d an haal je weer stof naar boven Verder heb ik de mazzel dat ik een zwart paard heb, dus 'k doe er verder niets aan. Heb haar voeten altijd wit, en ach, de jury zit toch te ver weg om te zien of je alles precies stofvrij hebt... zolang het algemene beeld er maar netjes uitziet.
Dus al met al, ik zou me er niet mega druk om maken (A) Gewoon netjes vkechten, witte voeten wassen, staart uitgeplozen...klaar. Meer kan je niet doen aan een wollie...

atje_patatje

Re: hoe je bolletje wol voor de wedstrijd te poetsen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:08

die van mij is ook net een teddybeer en ziet helemaal zwart van de modder Hij staat namelijk in de wei met een stalletje eraan. Ik heb ook geen warm water en scheren doe ik niet want ik rij recreatief dus geen wedstrijden, en al die dekens kost een hoop geld. Neej ik laat hem gewoon zo het is teminste een "gratis" winterjas
gewoon goed rossen en met de harde borstel poetsen
een beetje stof of zand blijf je nu toch houden met dit weer
in de winter is het verstanig om alleen te poetsen met de ros en de hardeborsel. want als je met zachte borstels gaat poetsen haal je in de winter de natuurlijke vetlaag voor een gedeelte weg en is hij niet meer goed beschermd tegen de regen. Heb ik teminste een keer gelezen in een boek Maar ik hou me er altijd aan
Maar omdat jij wedstrijd rijd adviseer ik om alleen als je wedstrijd rijd ook met een supersoft glansborstel te poetsen daarmee krijg je de laatse restjes zand en stog meej uit

ik hoop dat je hierwat mee kunt

doei nog veel succes xxx

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-05 17:59

ok bedankt, gelukkig heeft die van mij geen witte voetjes en is donker bruin en babydoekjes enz. werken inderdaad erg goed!

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:07

Nou gewoon de stofzuiger pakken en zuigen maar. Kan die er niet tegen jammer dan voor je pony alles moet geleerd worden en je stof is eruit!!

little_angel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 10:24

stofzuigen was toch niet zo goed in de winter omdat je dan de vetlaag beschadigd ofzo?