hoe een paard wat dikker krijgen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

VLC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-05 17:39

na hoeveel dagen/weken moet je verschil zien als je maispoeder bijvoert?

GabberGill

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-05 18:42

jah na een week merk je al wat verandering

VLC

Re: hoe een paard wat dikker krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 18:56

ze wordt alleen maar magerder .. ik heb het nu een tijdje aangekeken, ze krijgt erg veel hooi, 3-4 handjes maispoeder door haar eten, maar zelfs mijn vader vind dat de botten er ongeveer uitsteken. Dat is natuurlijk overdreven, maar vooral het bot boven de lies, dus tussen de kont en de rug steekt erg uit.. Weten jullie misschien nog meer oplossingen dan nóg meer hooi?

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:35

ik denk dat het nu tijd word om de dierenarts te bellen.Als je meer bent gaan voeren en je pony komt niet aan maar valt juist meer af is er iets niet in orde.Denk zelf wel aan een wormbesmetting laat de mest even onderzoeken dan weet je zeker of dat het wel of niet is kost maar een paar euro.

Je kijkt het al een maand aan en je pony had allang moeten aan komen.

VLC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 20:04

ze heeft nu 2 wormenkuren gehad.. dus de kans lijkt me klein dat het een wormenbesmetting is.
Ik ga morgen een foto maken zodat jullie kunnen zien of dit écht dun is..

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:16

kees2 schreef:
Kijk a.j.b. uit met bietenpulp.Als je een gevoelig beestje hebt kun je er problemen mee krijgen.Ons beestje kreeg een maagzweer door te hoog suikergehalte en door de bacterieen in haar maag die naar haar darmen gingen kreeg ze heftige koliek!!!!Wij geven nu extra hooi en dat gaat super

idd uitkijken met bietenpulp en denk er ook aan dat het 24 uur heeft geweekt voor je het voert, bietenpulp zet namelijk uit wanneer er water bij komt en als er geen of te weinig water bij is gedaan of te kort heeft gestaan kan het uitzetten in de maag en dan kan de maag klappen

monsera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 10:45

lizzy2 schreef:
ze heeft nu 2 wormenkuren gehad.. dus de kans lijkt me klein dat het een wormenbesmetting is.
Ik ga morgen een foto maken zodat jullie kunnen zien of dit écht dun is..

Die kans is veel groter als je denkt.Spreek uit ervaring.Maar als je toch niets wil aan nemen kun je beter niets hier vragen.Ik weet dat de dierenarts niet gratis is maar je pony hoort niet af te vallen dat is echt niet goed laat er dus naar kijken.Je kan wel een fot maken maar je maakt je zorgen over je pony en dat doe je niet voor niets lijkt mij.

Hoeveel hooi krijgt ze nu dan??En eet ze dat ook allemaal op of laat ze ook hooi liggen?Het is nu ook heel koud ze hebben dan zowiezo meer voer {energie} nodig om warm te blijven en daarna gaan ze er pas van groeien.

VLC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 11:13

ze krijgt 's ochtends 5 plakken hooi, staat overdag in de wei (maar daar eet ze nu toch niet veel) en 's avonds 5-6 plakken hooi met 2 handjes biks + 3 handjes maispoeder.
DIt is een foto, toen ze nog iets dikker was dan nu, en mét zomervacht.
Afbeelding

Ik vind vooral het bot boven haar lies erg uitsteken, jullie niet?
Oja ik wil zeker iets van mensen aannemen sorry als het lijkt alsof dat niet zo is..

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 12:35

mijn haflinger wordt ook steeds magerder en ik weet eigenlijk ok niet goed wat ik ermee moet waarscheinlijk heeft ze wormen ofzo eigenaar is op vakanite en ik ga niet van alles kopen voor haar ik heb nu wel muslie zonder haver gekocht en ze krijgt ook veel meer hooi dan ze eerst kreeg en ut lijkt wel wat te helpen maar da kan ik nioet zo goed zien mais zou idd ook helpen ervoor!

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:41

Is ze niet aan de diarree? Ik zou zeker even de wormen goed laten checken. Er is natuurlijk een kans dat ze een bepaalde worm heeft die niets heeft van die ene wormenkuur die je geeft. Je weet het nooit. Maar heb je al een foto van hoe je paardje er nu uitziet?