Hoeveel meer werk is een 2de paard?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Orrie_VBW

Re: Hoeveel meer werk is een 2de paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 14:28

ik heb ook 2 en een full-time baan en daar komt ook nog bij dat ik fibromylagie heb.
ik rij ze gewoon om de dag en als ik vrij ben en mijn spieren het toelaten allebei, en ik heb niet gemerkt dat ze er minder van worden, ben met 1 m1 dressuur en de ander is net onder t zadel

Christah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-05 18:32

Pff... veel verschillende meningen...

Ik wil het heel graag.
Het rijden is niet zo'n probleem. De paarden hebben gewoon een uitloopstal. Dus in de wei zetten hoeft al niet, het voeren is ook zo gedaan...
Zelf hik ik wel een beetje tegen de stront aan. Duncan poept alleen in de wei. En ik moet eerlijk toegeven dat stront weghalen niet mijn grootste hobby is. Dat word dus wel 2x zo veel.

Rijden ja, Duncan rij ik ook niet elke dag. Maar ik heb zeker in de zomer echt wel tijd om 2 paarden gewoon goed door te trainen ondanks mijn hobbies en school.
In de winter is het gewoon minder, maar ja... dat geldt voor 1 paard netzo goed als voor 2.

Op zich heb ik de tijd ook wel. Ik ben erg goed in het plannen van mijn tijd. Ik zal uiteraard wat minder vaak onderuitgezakt kunnen zitten. Wat minder tv kunnen kijken. Maar of ik daar nou mee kan zitten... hmm nee.

Als ik ga studeren wordt de fries iig verleast. Zodat die doordeweeks bereden blijft. Duncan, mijn tinkerruin, vertrouw ik niet zo snel toe aan iemand, daar zoek ik eigenlijk nog een andere oplossing voor.

Ik heb er al wel over nagedacht. De mogelijkheid is er gewoon.
Het enige wat ik me nu nog sterk afvraag is of ik die tijd er voor over heb.
Ik heb veel vrienden, maak daar ook graag lol mee. En dat gaat nu allemaal makkelijk, ondanks dat ik een paard heb. Maar ik ben bang dat dat veel minder mogelijk is als ik er 2 heb. En eigelijk vind ik dat ook wel zonde.
Dan kan ik het beter niet doen. Ik wil er geen tweede bij om vervolgens te balen dat ik geen tijd meer heb voor andere dingen.
Zoals het nu is, is het leuk.
En als ik heel eerlijk ben... ik denk dat het gewoon niet verstandig is. Ik ben gewoon bang dat ik spijt krijg achteraf.

Maarja... leer mij kennen... morgen denk ik weer anders.
Zolang ik blijf twijfelen doe ik het niet.
En trouwens, misschien ga ik hem nog wel een x rijden. Want dat heb ik nog niet gedaan. Dat is ook wel bepalend.
Het moet ook klikken onder het zadel... aan alleen een knuffel heb ik niets... Die heb ik al.

Pff... ik twijfel heel erg...
Ik wil zo graag... maar is het wel verstandig? *Zucht*