Rijden in sneeuw?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

0laura0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:26

en hier ligt natuurlijk weer geen sneeuw maarja als er sneew ligt kan ik gewoon rijden in de binnen bak moetik alleen wel zelf 7 kmdoor d e sneuw fietsen maar ja

blessie

Re: Rijden in sneeuw?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:41

ja, ik heb vandaag wel gereden met de sneeuw.. nouja.. me vzpony heeft hoefijzers en we hebben in de binnenbak gereden maar we moeten wel eerst een stuk(je) buiten lopen voordat we in de bak zijn

xLaus_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 17:55

ik ga altijd lekker wandelen in de sneeuw:)
ook gezlig samen aan de wandel:P
haha mijn paard blijft altijd rechtop maar ik ga meestal wel een keer onderuit;)
hier ligt nu een lekker pak hopen dat er morgen weer zulke sneeuwbuien vallen lekker wandelen:):D

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:05

Hier geen sneeuw Alleen een waterballet.
Daar wordt je niet echt vrolijk van. Als het nu gaat vriezen hebben we echt een probleem op stal. Dan kunnen we schaatsen in de bak.

Fem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 18:14

ik heb daarstraks heerlijk gereden in de sneeuw!
De bak was niet begaanbaar....veel nattigheid...door de regen die voor de sneeuw viel.... Dus kozen we ervoor om op het Braak-liggend-maisveld te rijden!
Ik heb heeerlijk gereden...we zijn niet uitgegleden..en ik heb echt lekker gereden...

Mijn pony heb ik ook gelongeerd op het maisveld...en een van de handelspony's ook...
Ging allemaal prima...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:25

ik heb vandaag ook in de sneeuw gereden.. (ofja, wat er van over staat).
2 Haflingers en 1 klein ponytje. De haflingers zijn niet uitgegleden. (ofja, 1 wel een paar keer, maar die tilt zijn voeten niet goed op . ) en de pony is ook niet uitgegleden. (overigens in het bos/landweggetjes gereden. )

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:38

Ik ben een paar weken geleden gewoon door de regen uitgeschoven en mijn voet doet er nog steeds zeer van dus ik gallopeer nooit meer wanneer het geregend/gesneeuwd heeft. Ik ben wel in stap tot aan de binnepiste van een privestal in de buurt gewandeld en daar gereden, zelfs binnen had ik nog schrik wanneer zazou maar een beetje schuin ging, ik zou zegge, geef je paard beweging maar ga niet draven/galoperen in de sneeuw!
Tegen de klonters kan je je ijzers invetten.

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 09:40

Ik ga ook gewoon rijden als het gesneeuw heeft. alleen stappen en alleen als het losse sneeuw is. dus niet opgevroren.
de oplossing voor sneeuwklonten onder z''n voeten is heel makkelijk.
Je neemt plastic deksels van een emmer waar bijv. verf of iets in heeft gezeten. je neemt een oud hoefijzer van je paard. je tekend de binnenkant van het ijzer op het plastic af. vervolgens knip je deze bijv. een halve cm. ruimer uit. je kan hem dan zo achter z'n ijzer klemmen en hij heeft geen last meer van ijsklompen.

Christah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 10:03

Pfff... wat ben ik een watje zeg. Ik durf echt niet te rijden met 15 cm sneeuw in de rijbak. Beetje sneeuw oke... maar hier ligt een pak. Als ik er doorheen loop glij ik al bijna uit.
Heb het lef niet om op mijn paard te stappen... veel te bang dat hij uitglijdt.
Gewoon in de wei stapt hij nu ook alleen maar, hij is zelf ook gewoon super voorzichtig.
Pff... ik wacht wel totdat de sneeuw voor een groot gedeelte weg is hoor!

Poenarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 10:07

Vorig jaar met die hele dikke sneeuw heb ik ook gereden, wel minder inspannend dan normaal, want hij moet natuurlijk ook dan heel hoog zijn benen optillen, maar dat ging harstikke goed!
Nergens last van gehad, voor de zekerheid de eerste keer wel zijn hoeven nagekeken op klonten, maar die vielen er gewoon uit met het rijden. Uitglijden was er helemaal niet van!
Je paard tilt zowiezo zijn benen heel hoog op met 15 cm sneeuw.

Dreamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 10:11

Als het zo sneeuwt, kun je dan wel gewoon in de berm stappen buiten?
Mijn leasepaardje heeft alleen voor ijzers..

Want tja, ik betaal om te rijden.. verzorgen kan ik ook gratis voor iemand
Het is niet voor niks een 'bijrijdt'paardje.
En om nou te betalen terwijl ik niks kan, vind ik ook een beetje duur.

Hoe zit dat trouwens met verzekeren als je op andermans paard naar buiten gaat? (Graag pb, anders gaan we offtopic)