Sneeuw, regen en je hebt je paard in volledige training.....

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:54

Mijn paard glijdt ook in de zomer met ijzers onder, daar moet ze maar aan wennen. In de winter, met sneeuw, hagel en regen vind ik het niet leuk om evengoed te rijden, maar ga ik wel wat met haar doen, mits de ondergrond het toelaat. Geen binnenbak hier, geen trailer en geen auto om hem te trekken, dus alles moet buiten.
Ik heb een 3,5 jarige, ik kan niet bewerend dat ze vol in training staat want dat vind ik nog echt te zwaar voor haar. Wind geeft ze niet om, hagel vind ze minder, maar als het een dag niet kan, komt ze er wel uit. Al is het bij sneeuw een rondje wandelen op een vrijgemaakt paadje rond de longeerkraal of de mesthoop

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:17

hier ligt wel wat sneeuw, maar die van mij moeten dr maar overheen lopen hoor, nou heb ik misschien makkelijk praten met een oud paard zonder ijzers en 2 dure maar inmiddels afgekeurde paarden, en degene die het meest waard is is pas 2 en staat sowieso 24/7 buiten(met inoopstal natuurlijk) maar afgekeurd of niet goedkoop of duur, jong of oud, ik wil altijd graag blessure's voorkomen
heb morgenavond wedstrijd dus vanavond wordt er gereden in de binnenbak die 5 km verderop is, ligt er sneeuw voor de stal waar ik hem op de trailer zet, zorg ik dat ik die sneeuw ff wegveeg of strooi, de weg zelf wordt gestrooid en daar kan ik hem ook veilig weer van de trailer afhalen
en verder rij ik alle andere dagen gewoon in de buitenbak behalve wanneer het vriest of onweert
verdere staan ze van 8-18 buiten soms iets korter als het echt slecht weer is

Hilde_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:24

Het is hier echt supermooi weer, zonnetje erbij
Gelukkig hoef ik maar een paar meter te lopen voordat ik bij de binnenbak ben.. Maar je kan toch ook een paadje strooien en dan daar langs lopen?

RRteam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:29

je paard moet het leeren als je het niet doet omdat jij het eng vindt leert die het nooit die van mij loopt vandaag voor eerst in sneeuw met ijzers hij doet het pirma

Splash_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:33

Ze moeten het zelf leren Ik heb Splash vorig jaar ook 10x zien glijden, die dacht namelijk dat hij gewoon kon racen op sneeuw, nu weet ie wel beter.

Gewoon rustig aan, en als ze glijden, dan staan ze ook wel weer op. En een dagje stil staan is toch ook geen ramp ?

Tsikala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 14:54

Het is hier echt barslecht weer. Enorm veel sneeuw en echte rukwinden, nee hoor, mijn paardje blijft lekker binnen staan vandaag, ik waag haar er niet aan!!!

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 15:47

Melina schreef:
Het is hier echt barslecht weer. Enorm veel sneeuw en echte rukwinden, nee hoor, mijn paardje blijft lekker binnen staan vandaag, ik waag haar er niet aan!!!

bij ons ook, en wil echt alle blessures voorkomen, en mijne laat ik niet eerst op de bek gaan voordat ze snapt dat ze haar benen maar beter moet neerzetten. Stooien is een idee, alleen is niet te doen, de oprijlaan is 1 grote modderpoel en is de sneeuw maakt het alleen onoverzichtelijker...

Ook heb ik de benodigheden er niet voor...

Toch maar even op de wei zetten zo met bescherming om?

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:48

Als je geen blessures wilt zou ik dus niet voor de wei kiezen, maar voor aan de hand naar de binnenbak.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:53

Ik zou met dit weer niet voor de wei kiezen. Een schuiver is zo gemaakt, en hagel in de gezicht van je paard doet erg zeer...(niet allemaal hebben ze door dat ze met hun kont in de wind moeten )

tomcat701

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:53

sjakie schreef:
Gladheid valt nu nog wel mee met ijzers hoor
En anders zou ik hem/ haar aan de hand meenemen. En eventueel de zool van wat vet voorzien dat de sneeuw niet zo gemakkelijk blijft plakken

Dat is een fabeltje dat werkt echt helemaal niet. Heb ook wel eens een keer met van dat blauwe bandage plak spul (ben even de naam vergeten) geprobeerd maar geloof me dat werkt ook echt niet.

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:57

Ik las in een ander topic de tip om bij sneeuw sokken om de hoeven te doen (van die geitewollensokken). Dan blijft de sneeuw niet plakken aan de ijzers.

Ik kan me zo voorstellen dat je op deze manier met je paard aan de hand zonder te glijden bij je binnenbak komt . En op de terugweg gewoon weer de sokken om doen .

tomcat701

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:00

Apple schreef:
Ik las in een ander topic de tip om bij sneeuw sokken om de hoeven te doen (van die geitewollensokken). Dan blijft de sneeuw niet plakken aan de ijzers.

Ik kan me zo voorstellen dat je op deze manier met je paard aan de hand zonder te glijden bij je binnenbak komt . En op de terugweg gewoon weer de sokken om doen .

Hey dat is best wel een idee!!!

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 16:05

tomcat701 schreef:
Apple schreef:

Hey dat is best wel een idee!!!

werkt dit ook als het gaat ijzelen

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:07

Weet ook nog niet wat ik vanavond ga doen met mijn paard. Het liefste geef ik haar gewoon beweging ben niet zo happig op boxrust. Ze staat volop in het voer momenteel. Er word gevoerd dus kan niet meer terugschroeven als ik besluit dat ze stil komt te staan vandaag want dan is ze al gevoerd tegen de tijd ik op stal kom. Ben toch weer bang voor haar spieren als ze stilstaat of misschien koliek ofzo.

Gisteravond was het erf al aardig ondergelopen dus vrees vandaag het ergste. Hoop dat de bak een beetje begaanbaar is nog dan ga ik misschien stappen met haar als ik haar kan houden tenminste zo met die windstoten

Het is maar aanmodderen zonder binnenbak Maar aan de andere kant bij de stallen hier in de omgeving waar een binnenbak bij zit staan ze in de winter sowieso altijd 24/7 op stal en is er vaak niet/nauwelijks weidegang in de zomer dus zal ik toch maar niet klagen dan.

QueJira

Re: Sneeuw, regen en je hebt je paard in volledige training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:08

is aan de hand meenemen door de berm oid geen optie?

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:08

Gewoon niet gaan, beter 1 dag niet rijden, dan een blessure waar je een jaar zoet mee bent. Rijden kan morgen ook wel, daar krijgt die niks van hoor! Ik heb de beschikking over 3 binnenbakken, en moet van stal zo'n 20 meter lopen naar de bak. Prima, maar vandaag kan ik helemaal niet op stal komen!! mijn auto komt de sneeuw niet door, fietsen lukt niet (al geprobeerd ) en lopen is toch echt te ver. Dus.... vandaag kom ik niet op stal.

Liselot

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:12

hier vlakbij is wel een binnenbak (10 minuten stappen) maar ik ben geen lid en mag er dus niet in
ik denk dat ik morgen een cirkel van de bak sneeuwvrij maak en haar dan maar aan de pessoa doe...

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:18

Misschien het paard gewoon even rust geven, is voor een vier jarige helemaal niet slecht!

UrbanL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:24

Daarom ben ik blij dat ik wat meer betaald en ALTIJD kan rijden. Ieder paard heeft recht op beweging iedere dag als is het een rondje stappen. Ik verwacht ook dat hij iedere dag voor me werkt dus vind ik ook moet zorgen dat hij iedere dag zijn aandacht en beweging krijgt. Of hiij nu 1 of 25 is.

Hoor vaak mensen piepen van jeetje jij betaald veel maar ja vind een goedkope stalling een dure stalling als je met dit weer niets kan doen. Veel boertjes hebben niet de geschrikte bakken om op wedstrijd niveau te kunnen trainen.

Ik vind dat als je je paard regelmamtig wilt trainen je ervoor moet zorgen dat dat idd kan. Op je gemak lopen langs de weg naar een binnenbak of gaanbare bak moet is best te doen. Geen haast hebben en goed verlichten.

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:27

Een paard een hele dag in zn boks laten staan en er niet uit laten komen vind ik zelf een hele slechte optie.

Al is het desnoods maar 20 minuten aan de hand stappen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:27

ik heb er nu ook 2 volop in training, alleen die hebben nu toch echt een paar dagen rust. ik heb hier geen binnen bak en de buitenbak is veeel te nat. met de trailer opweg naar een buitenbak vind ik wat te link met die wind

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:34

Ik bedoelde trouwens met even rust geven niet de hele dag in de stal te laten staan, maar inplaats van trainen gewoon even aan de hand stappen of even aan de longe.

Zazou_Murier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:41

die van mij hebben gewoon pech!
kan niet rijden in de bak en ze hebben ijzers (en daar werk niets tegen) morgen weer een dag! en ze zijn volop in training maar nu ff niet.
Het is juist gevaarlijk in de omstandigheden die hier genoemd worden een paard aan de hand mee te nemen! stel je voor dat hij uitglijd en jou mee neemt in zijn val! daar zijn al heel wat ongelukken mee gebeurd!

kelliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:46

Ja maar het kan de hele week nog wel sneeuwen.

snoeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:52

ik rijd 5 dagen p/w maar ja nu kan ik gewoon niet rijden dat is dan lekker pech hebben, kan me eigen er niet druk om maken eigenlijk...

ik heb mijn paard en zn vriendin ( een pony van mijn vriendin ) net even naar buiten gedaan om de stal schoon te maken, even 10 min en hup weer naar binnen want die van mij zakte al door zijn benen om lekker in de wei te rollen ( lees de wei is nu 1 plas) dus ik dacht snel naar binnen jij, ach ja mijn paard wil altijd graag in plassen rollen! hahaha

nee hoor lekker op stal gelaten verder kuil erbij niks geen armoe buiten!

en ik zag dat de bak ook helemaal blank staat dus word morgen ook niet rijden!

ach ja er zijn ergere dingen!

succes iedereen met dit heerlijke weer haha.

xx