Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
KiWiKo schreef:eerlijk gezegd is het imo zo dat alles wat hier in Nederland rondloopt sjit....... alles wat niet goed genoeg is wordt geexporteerd.
Ga er dus niet van uit dat je een superpeerd koopt. maar koop iets wat goed bij je past
. Ontario schreef:Zal me dus toch heel erg moeten gaan verdiepen in Alle info die ik maar vinden kan over de verschillende lijnen.... Heb ik wat te doen op de lange winteravondenTips?
Lusitana schreef:NEEEEEEEE, dat probeer ik juist te zeggen. Een paards karakter wordt vooral gevormd door omstandigheden en niet door erfelijk materiaal.
Verder weet ik niet hoe het in Spanje is, maar de Portugezen sturen niet alleen de slechte producten het land uit.
Elke fokker wil door fokken met bepaald materiaal en de rest komt in de verkoop, maar dat wil niet zegegn dat ze slecht zijn, ze passen alleen niet in het fokplan van DIE fokker.
Verder zijn er nog wel een paar duizend particulieren die paarden verkopen en gewoon niks met de fokkerij te maken hebben. Die hebben goede paarden die door omstandigheden weg moeten, of gewoon omdat men wat geld wil verdienen.
Niet alle Lusitanos komen van stoeterijen, niet alle Lusitanos zijn bestemd voor de fokkerij, dat is een krom beeld.
En wat is slecht? Een schoonheidsfoutje?
En dat ze zogenaamd allemaal zo bruut ingereden worden.
Het zal heus wel hier en daar gebeuren, en misschien geld het voor Spanje, maar ik ben in mijn omgeving alleen nog maar professionals tegen gekomen die het precies zo doen als dat het in Nederland gebeurd...of beter.
QuijoSavan schreef:Ikzelf zou ook graag een lusitano willen, maar mijn ding licht in springen en daarvoor is de bouw niet super en het karakter te angstig.
Anoniem schreef:ik ben ook nog steeds verliefd op dit ras...
heb alleen de pech gehad dat ik er een heb getroffen met een enorm trauma(Devoto van Bit) en daardoor heb ik een wat krom beeld gekregen van de Andalusier denk ik...
)