Hoe vind je die dan!! *raad gevraagd :P*

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tessie1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 11:34

gewoon gaan met die banaan

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 13:27

Als het nou eens ophoudt met stormen, dan kan ik vanavond nog weg...

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 13:30

Ik had het inderdaad ook gewoon gezegd. Kom nou, dan maar een rel. Desnoods een rechtzaak die win jij toch

Niekes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:06

Sfiejj schreef:
Ik had het inderdaad ook gewoon gezegd. Kom nou, dan maar een rel. Desnoods een rechtzaak die win jij toch

ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat je de rechtzaak gaat winnen. De rechter toetst aan heel wat meer punten dan hier genoemd worden. Bovendien kost een rechtzaak starten en alles wat er bij een rechtzaak komt kijken een stukje meer dan die € 100,- die hij (eigenaar stalling) dan wel terecht of onterecht vraagt.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:08

Ik zou het niet tot een rechtzaak laten komen, de kosten die je maakt zijn veel hoger dan dat je per maand betaald aan stalling

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 15:14

Ik ga er zéker wel vanuit dat ik dat win
Hij heeft zich niet gehouden aan mondelinge afspraken, dus hij heeft sowiezo gelogen. Valse informatie en hij biedt niet wat er is afgesproken. Dus de kosten voor de rechtzaak zijn sowiezo voor hem Ow, en een telefoontje van mij naar de Belastingdienst kost ook niet zo heel veel moeite

Maar ik denk dat we maar moeten laden op de weg en de auto's opd e weg laten staan.

Ik heb op een professionele dressuurstal gestaan waar je een contract tekende voor een opzegtermijn. Mensen wilden op een gegeven moment weg en hebben geen opzegtermijn gehouden. De eigenaar heeft toen zijn auto voor de uitgang gezet. Politie erbij en die moest hij weghalen en de mensen en paarden laten gaan. Dit is wel tot een rechtzaak gekomen en de staleigenaar heeft verloren.

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:18

Dus dan heeft het contract toch eigelijk geen nut? Er was er één op die dressuurstal en als je het verbrak, dan was er niets aan de hand.
Nu snap ik het effe niet meer.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:18

Denk je dat dat kan dan? Dat de kosten die jij hebt gemaakt aan bv een rechtzaak, hij die betaald?
Ik zou er niet al te zeker van zijn dat je het wint, dit bedoel ik verder positief.
Laatst bij een programma zag ik dat de rechter er vanuit gaat dat een persoon onschuldig is, tenzij het tegenovergestelde bewezen kan worden!

Hier hebben wij ook al eens naar geinformeerd
En werd afgeraden het niet te doen.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 15:31

Ik ben onschuldig! Dus aan hem dan de taak om mij aan te wijzen alszijnde fout

@ siglavy: ik snap je niet?

Het sneeuwt

Niekes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:36

Cow_horse schreef:
Denk je dat dat kan dan? Dat de kosten die jij hebt gemaakt aan bv een rechtzaak, hij die betaald?
Ik zou er niet al te zeker van zijn dat je het wint, dit bedoel ik verder positief.
Laatst bij een programma zag ik dat de rechter er vanuit gaat dat een persoon onschuldig is, tenzij het tegenovergestelde bewezen kan worden!

Hier hebben wij ook al eens naar geinformeerd
En werd afgeraden het niet te doen.

Ik ben het helemaal met je eens cow_horse.

Ik heb al teveel rechtzaken meegemaakt en teveel jurispudentie gelezen waaruit gebleken is dat je nooit zo zeker moet zijn van jezelf (als leek). Jou lot ligt in de handen van de rechter en deze toets aan de wet en jurispudentie, hierop baseert hij zijn uitspraak. En stel jij krijgt gelijk, dat betekend nog niet dat de verliezende partij dan vanzelfsprekend wordt veroordeeld in de kosten van het proces.

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:36

Quellian schreef:

Ik heb op een professionele dressuurstal gestaan waar je een contract tekende voor een opzegtermijn. Mensen wilden op een gegeven moment weg en hebben geen opzegtermijn gehouden. De eigenaar heeft toen zijn auto voor de uitgang gezet. Politie erbij en die moest hij weghalen en de mensen en paarden laten gaan. Dit is wel tot een rechtzaak gekomen en de staleigenaar heeft verloren.

DIe mensen hadden dus een contract getekend waarin stond dat ze een opzegtermjn van vb. 1 maand moesten respecteren. Ze hielden zich er niet aan die termijn te respecteren en toch heeft de staleigenaar verloren. Dus eigelijk heeft een contract dan niet veel zin.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 15:44

siglavy schreef:
DIe mensen hadden dus een contract getekend waarin stond dat ze een opzegtermjn van vb. 1 maand moesten respecteren. Ze hielden zich er niet aan die termijn te respecteren en toch heeft de staleigenaar verloren. Dus eigelijk heeft een contract dan niet veel zin.

Ze hadden het contract wél ondertekend en hebben de zaak gewonnen.

Maar ik maak me niet druk over maandag. Als hij het tot een zaak wil laten komen, dan moet ie dat vooral doen. Hij zet alleen zichzelf voor schut, want hij MOET me laten gaan. En als hij me dan wil aanklagen, dan hou ik hem niet tegen.

Siddieqje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 15:50

Dan nog kan de eigenaar niets doen alleen al door het feit dat alles in het zwart gebeurt dus dat dit allemaal zou uitkomen. Dat zou hem veel geld kosten aan de belastingen hoor als die dat te weten komen.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 15:54

Juistem, dus als ie slim is, dan werkt ie gewoon mee

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 16:11

ik wou net zeggen :S tuurlijk wint ze! lijkt me duidelijk. Een rechtzaak is wel overdreven maar die man moet even normaal doen

milo

Re: Hoe vind je die dan!! *raad gevraagd :P*

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:06

tip voor het gesprek:

blijf vriendelijk maar duidelijk.

ga niet naar honderd redenen zoeken, maar blijf bij je punt: jij wilt weg en je hebt gen contract getekend.

als hij begint te tieren, gewoon rustig blijven en je aan je standpunt houden. blijf gewoon bij jouw punt, want hij zal je er proberen uit te praten.

als jij rustig blijft valt er jouw niks te verwijten.

succes!!

MaiNat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:18

Gewoon gaan, als er geen contract is dat je hebt ondertekend dan is het klaar. Daarnaast is het ook om medische redenen niet langer houdbaar voor het paard omdat je nu ergens zit waar de bak niet goed is en daardoor je paard niet in topcondititie kan houden(en als gezegd is dat de bak wel goed is dan staat degene helemaal in zijn onrecht) Als degene had gezegd dat de bak met regen toch een modderpoel wordt, maar jij er toch ging staan dan staat hij in zijn recht, maar dan nog kan hij niet eisen dat je 100 euro betaalt.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 19:54

Ik ga ook gewoon. En als ie begint over die 100 euro, dan hou ik me dom en zeg dat ik daar niet aan mee werk

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:01

Dit klinkt wel heel bekend!

Ik ben om dezelfde reden 1 maand geleden ook weggegaan bij mijn buurman (daar stond mijn paard). En je raad het al: een gedonder en ruzie. Het is nog niet helemaal bijgepraat en zeg ook niets meer tegen de buren.
Jammer dat het zo is gegaan, maar ik stond volledig in mijn recht.

En dat vind ik in jou geval ook. Jij hebt een goede reden dat je weg moet gaan en je hebt niets ondertekend dus hij kan niet aantonen dat jij 1 maand opzegtermijn hebt.

lindsey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:13

siglavy schreef:
Quellian schreef:

Waarschijnlijk is het volgende aan de hand. De stalhouder stond wel in zijn recht met de opzegtermijn. De vertrekkende partij zou dus een maand extra moeten betalen. Maar de vertrekkende partij hoeft die maand niet te blijven staan. Als de stalhouder de weg zo blokkeert dat de vertrekkende partij niet weg kan gijzelt hij als ware het paard. Dat mag natuurlijk niet. Je moet je eigen paard kunnen meenemen wanneer jij dat wil. De rechter zal dit tegen elkaar hebben afgewogen en het feit dat de stalhouder het paard niet wilde laten gaan zo ernstig hebben gevonden dat hij vond dat de opzegtermijn niet betaald hoefde te worden. Zou de stalhouder het paard niet hebben tegengehouden maar laten weggegaan dan zou de rechter waarschijnlijk wel hebben beslist dat de opzegmaand alsnog betaald moest worden.

Overigens is een maand opzegtermijn wel gebruikelijk. Zoals ik nu begrijp vraagt die man niet het hele stalgeld dus vind ik hem nog best redelijk. Je staat er al langer dus je weet ook hoe de bak is. Die is niet vanaf vandaag in een keer slecht geworden.

Tigger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:18

Heb je de staleigenaar er op gewezen dat je vind dat hij zich niet aan d eafspraken houdt?

banketstaaf voor jou, maar ik geloof dat er ongeschreven 1 maand opzegtermijn is...
Als jij de stalhouder gewezen hebt op zijn nalaten van de afspraken, dan heb je wat in handen. Maar anders helaas pindakaas.

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:41

hmm, waar ken ik dit van?

*goh, als je uit amsterdam zou komen zou ik 100% zeker weten dat je bij Ronald Braam stond*

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 21:46

Alleen al in acht nemen dat hij het zwart doet, maakt al dat ik volledig in mijn recht sta

En wat betreft de bak: dat is sinds 2 weken zo, daarvoor is mij verteld dat het een goed gedraineerde rijbak zou zijn. Ik heb het nog afgewacht, maar mijn paard moet gewoon aan het werk. Hij heeft me dus ook nog eens voorgelogen, is al punt nr. 2.

En daarbij: ongeschreven regels? Geloof ik niets van! Dan zou mijn baas me ook geen contract gegeven hebben als alles zo vanzelfsprekend zou zijn

Ben er net heen geweest met m'n moeder, maar ze waren niet thuis, dus ik heb een briefje achtergelaten. Ben gebeld door een stalgenoot dat hij had gezegd dat ik niet zomaar wegkom, maar ik ga dus echt wel. Flinke kerel die mij gaat tegenhouden

Nee, ik kom uit Utrecht

sharonaollie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:50

Als je geen contract hebt ondertekend .Mag jij echt gewoon weg...Hij kan je niks maken.Lekker maandag de paarden klaar zetten .En in de trailer zetten .En lekker gezellig weg gaan.Leuk dat je naar piet gaat,Is daar altijd wel gezellig.Enuh piet heeft toch overal schijt aan.Die helpt je heus wel...

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 16:20

Wat een raar verhaal
Maar nu krijg ik wel gezellig een nieuwe overbuurvrouw Haha, vandaag de spullen. Morgen de paarden? Of zou je die vandaag ook al gaan halen?