Stal op slot of niet?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

SSDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:48

Mm moeilijk. Maar ik zou niet daar voor gaan eerlijk gezegd...

StalGriendt

Re: Stal op slot of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 20:34

Een hond kan echt niet, er is daar overdag niemand alleen als wij er komen en ik zit gewoon op school en mijn vader werkt de hele dag. We gaan een hek langs de stal plaatsen richting de wei met een slot en dus geen slot op de stal. We maken het hek niet te hoog zodat je er in geval van nood overheen kunt klimmen maar dat er dus niet iemand met de paarden doorheen kan zonder het slot eraf te halen.

Nou zouden ze natuurlijk ook nog het schapengaas door kunnen knippen en dan kunnen ze nog de paarden stelen maar daar ga ik maar niet over nadenken, dan maak ik mezelf helemaal gek......

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:47

Maar als ze een paard willen stelen hebben ze zo'n slotje natuurlijk ook binnen no time open met bv een betonschaar. Ben blij dat wij de paarden gewoon aan huis hebben staan. Deed geloof ik geen nacht een oog dicht! (:)

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-05 20:52

Er zijn van die speciale sloten te koop, die hebben we al 1 op de weipoort zitten. Die moet je met een slijpschijf opmaken met een betonschaar lukt echt niet hoor!

Tien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:14

Ik zou gaan voor het hek met een slot en je spullen achter een gesloten deur als dat eventueel kan.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 23:31

een alarm erop?
dan hoef je de deur niet op slot te doen. maar bij iedereen die de deur opendoet en er niks te zoeken heeft (en dus de code niet weet) gaat het alarm loeien.

moeten er natuurlijk wel huizen in de buurt zijn zodat mensen het kunnen horen. of je moet hem zo kunnen maken dat je mobiel afgaat ofzo (maar dat lijkt me al een stuk duurder)

weet nie of het iets is, roep ook maar iets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 08:02

HAha, de deurklink en slot met de weideafrastering verbinden. Zo de draadjes eraan draaien dat je de klok uit moet zetten. Doet zeer hoor.!! De klok uit het zicht zetten, zodat ze echt moeten zoeken. Kijk als ze binnen willen, gaat het altijd lukken.

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 09:05

ik zou persoonlijk idd de stal zelf niet op slot doen. Wel de afrastering en het hek goed afsluiten.

Bedenk wel dat wanneer dieven ECHT iets willen heben dat niet veel ze tegen zal houden hoor.

miekuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:46

dit is wel een moeilijke situatie
het is natuurlijk link op een slot op de paardenstalen te zetten
want wanneer er brand uitbreekt kan je ze niet makkelijk eruit halen
maar ik heb oowk een vraagje waardoor zou er brand ui kunnen breken
je zou misschien kunnen vragen of die vrouw s' avonds zou willen kijken
ik zou niet een hond koken want die is dan vaak allen tenzij die vrouw er voor wil zorgen
nou ja veel succes dan maar

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:51

je kan ook elke nacht dit weer bestellen, weet je ook zeker dat ze niet komen

LPtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 18:55

miekuh schreef:

ik zou niet een hond koken

nee dat zou ik ook niet doen , heb ik dalijk de dierenbescherming aan m'n broek

nee even serieus .
ik zou echt niet weten wat ik in jouw situatie moest doen .
wel weet ik dat de kans dat er brand uit breekt waarschijnlijk kleiner is dan dat de paarden gestolen worden.

tjaa........ ik ben er nog niet uit...

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 19:33

ik vind het wel een goed plan dat je een hek plaatst. ik zou echt geen slot op de stal doen hoor! stel dat er brand is ofzo, dan krijg je je paarden er echt niet snel levend uit. Ik snap je bezorgdheid doordat er al iets is gestolen, maar wie zegt dat die mensen die die kar hebben gestolen ook jou paarden willen stelen?
Nou ja ik zou eerst maar eens het hek uitproberen, succes

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:07

Om maar even heel negatief te denken: ik lees dat sommige mensen zeggen dat de kans groter is dat de paarden gestolen worden, dan dat er brand uitbreekt.

Het zal mij niets verbazen dat als het die lui niet lukt om de paarden te jatten, zelf de boel in de hens zetten...

xCarlyx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:11

Ik zou bewaking kiezen! wij hebben zelf bewaking en dat werkt echt heel goed!! zodra dat ding maar iets merkt (vuur of inbrekers) gaat er een seintje naar een centrale en politie en brandweer en worden wij onmiddelijk gebeld!! als wij niet opnemen worden de buren gebeld. Verder kun je ook stroom op de klink zetten.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:19

Ik denk dat je er beter geen slot op kan zetten. Als het er nu al zo onrustig is zou ik bang zijn voor brandstichting en niemand die dan even de deuren voor de paarden/varkens open kan maken. Misschien een waakhond een optie (of 2 )
Bij mijn stage hebben ze binnenkort een nestje Dogo Canario's en geloof me, die waken

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 20:25

of zorgen dat je paarden niet met vreemden meewillen. als er dan brand is en iemand zet de deur open kunnen ze zelf naar buiten, en stelen van de paarden wordt erg moeilijk. mijn shet loopt zo met iedereen mee, maar bij mij paard hoeven geen vreemde mannen in de buurt te komen zonder mij erbij. heerlijk, dat vertrouwen!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:13

KiWiKo schreef:
je kan ook elke nacht dit weer bestellen, weet je ook zeker dat ze niet komen

En als ze komen, heb je ze zo gevonden.

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 21:54

StalGriendt schreef:
In de herfstvakantie zijn wij een paar dagen weg geweest en toen deed onze buurman de paarden. Wij hebben de paarden niet aan huis maar 3 km bij ons vandaan. Daar hebben we een wei met een stal, er ligt geen huis bij die stal alleen een grote varkensstal en daar is de paardenstal achteraan gebouwd. Toen mijn buurman 's morgens een keer kwam lag de stroomdraad naar het pad van de stal open terwijl hij zeker wist dat hij die dicht had gedaan. Ik was dit eigenlijk al weer vergeten totdat de eigenaresse van de varkensstal ons zondagavond opbelde of wij de deur van de varkensstal open hadden gehad (we moeten daar ooit het water afsluiten of zo). Maar wij waren daar al heel lang niet meer binnen geweest. Toen zij 's morgensvroeg de varkens was gaan voeren had die deur namelijk open gestaan (er zit wel een slot op maar de sleutel hangt bij het raampje naast de deur voor noodgevallen). Ze dachten dat er niks weg was maar gisteren zei ze dus tegen mij dat de kadaverkar (waar ze dode varkens mee vervoeren) nergens meer te vinden is, die is dus waarschijnlijk gestolen......

Wij hebben geen slot op de stal maar zaterdag gaan we er dus wel een opmaken. Er is daar namelijk geen toezicht en ik ben als de dood dat mijn paarden dadelijk gestolen worden. Aan de andere kant vind ik een slot eigenlijk niks, wat als er brand uitbreekt? Mijn vader wil er wel een slot ophebben en hij had nu het idee om in het schuurtje wat bij ons in de wei staat een reservesleutel te hangen en dan tegen de mensen die vlakbij de wei wonen (die we goed kennen) te zeggen dat daar een sleutel hangt mocht er brand uitbreken of zoiets.

Wat zouden jullie doen?

Wij hadden nooit sloten op de staldeuren. Maar een aantal jaren terug is er al eens een bosmaaier gestolen bij ons op stal. Wij waren erg geschrokken,gezien de gedachten dat de paarden ook gestolen konden worden. Mijn vader heeft toen sloten op de deuren gemaakt(iedere staldeur apart!). Dit hebben we een jaar of wat vol gehouden. Maar op een gegeven moment,vonden we het eigenlijk niet goed. Want stel idd als er brand uit breekt wat dan? De paarden kunnen geen kant op! Zitten stuk voor stuk opgesloten in hun eigen stal. En of wat als er een paard vast komt te liggen,of heeft/krijgt zware koliek?! Dan moet je eerst met de sleutels erbij,slot af halen,en dat soort dingen. Nee sloten op de deuren waren geen optie. Dus die hebben we toen er maar weer afgehaald en sindsdien ooknooit meer opgehad. Wel hebben we het hek opslot. Dus...

btw. De paarden staan 100m van ons huis.

Ludora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:02

Als je nu erg in de buurt zou wonen zou ik een slot niet zo bezwaarlijk vinden.... Een hond zou ik ook niet zo makkelijk doen om de redenen die je zelf al aangeeft. Dat van dat slot waar er een alarm van afgaat als je het niet er erin doet vindt ik wel een goeie...

lightmorebh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-05 22:51

ik zou toch kiezen voor een hond dat schrikt denk ik toch het meeste af

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-05 23:07

We hebben vandaag een hek via marktplaats gekocht, een ijzeren. Volgende week halen we het op en plaatsen we het. En idd met zo'n weer als nu hoef ik niet bang te zijn dat ze gejat worden!!

Equira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:30

Ik denk dat de oplossing die je nu zelf al hebt, inderdaad het beste is. En over dat doorknippen van gaas. Als ze echt je paarden willen hebben, lukt het ze toch wel hoor. Maar de "gelegenheidsdief" heeft nu al een stuk minder gelegenheid. Dus ga er maar niet van wakker liggen.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 12:46

Waardevolle spullen achter slot en grendel. De stal open, als er brand uitbreekt ben je ze zeker kwijt als de deur op slot zit.

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-05 13:08

Waardevolle spullen zoals mijn zadel en hoofdstel liggen niet in de stal die heb ik thuis liggen. Alleeen de peesbeschermers, bandages, dekens e.d. liggen in een kast in de stal.

Danielle_1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:19

Quellian schreef:
Om maar even heel negatief te denken: ik lees dat sommige mensen zeggen dat de kans groter is dat de paarden gestolen worden, dan dat er brand uitbreekt.

Het zal mij niets verbazen dat als het die lui niet lukt om de paarden te jatten, zelf de boel in de hens zetten...

Hier zat ik dus ook aan te denken,al zou het maar uit frustratie zijn....

Ik zat ook aan een alarm te denken.
Maar dan wel eentje die gehoord of gezien wordt.
Bijvoorbeeld een vette bouwlamp die aanspringt als iemand daar in het donker rondloopt.
Een beetje het idee wat sommige mensen thuis hebben als je de oprit opkomt.
Je kunt ook stroom op de vergrendeling zetten (hehe,met een camera erop gericht die je thuis kunt zien)

Maar eerlijk gezegd,zou ik als ik jou was,proberen om mijn paarden dichter bij huis te krijgen.
(nu is mij dat ook niet gelukt,dus verhuis ik dichter naar mijn paard toe )