maar ik vind het wel een logische reden hoor. mja succes ermee dan maar,, Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
maar ik vind het wel een logische reden hoor. mja succes ermee dan maar,, 
karoliena schreef:Daarnaast is het bit ook altijd nog zo scherp als de hand die het paard stuurt. Bitloos is gewoon geen optie. Ik vind dat levengevaarlijk
karoliena schreef:Daarnaast is het bit ook altijd nog zo scherp als de hand die het paard stuurt. Bitloos is gewoon geen optie. Ik vind dat levengevaarlijk
Sugarmiss schreef:Ze vertrouwt haar paard er niet mee iig (of zichzelf niet) en dus moet bovenstaand bit er in
want dit is wel heeel erg dunSugarmiss schreef:karoliena schreef:Daarnaast is het bit ook altijd nog zo scherp als de hand die het paard stuurt. Bitloos is gewoon geen optie. Ik vind dat levengevaarlijk
Bovenstaande is nogal tegenstrijdig. Het impliceert nl dat je het wel gaat gebruiken indien nodig (en blijkbaar is het nodig anders zou je bitloos niet levensgevaarlijk vinden).
Even ter verduidelijking waar we het over hebben:
Op het twisted-gedeelte na is dit de 'dikte' waar we het over hebben.
Albert schreef:De leidsels zijn te lang om in combinatie met zo'n bit te kunnen mennen.
Om te kunnen sturen moet de pony namelijk het bit mee willen nemen en dat gaat nooit lukken met zo'n scherp bit.
Het verhaal dat de mondspleet te klein is voor een dikker bit komt bij mij nogal ongeloofwaardig over omdat er dan ook geen ruimte voor de tong zou zijn en die heeft hij wel.
Met de tanden op elkaar zit er zeker ruimte genoeg voor een bit van minimaal
8 mm. Dat is eigenlijk al te scherp.
Maar koop wel een stang en geen trens, met een dunne trens beschadig je de mond te snel.
Zorg er dan voor dat er enige tongvrijheid in het bit zit om de tong er onder te laten liggen.
Het alternatief is dispensatie aanvragen om bitloos te mogen mennen wegens veterinaire reden.
Veel succes.