Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Nee volgens mij niet hoor. Dat zijn restmiddelen na verwerking van bepaalde voedingsstoffen die in de brok gaan. Maar zeker gaan verbrandigsprodukten van het mortuarium
lindsey schreef:Als je bedenkt dat de gekke koeienziekte en de menselijke variant daarop zijn ontstaan doordat er schapenmeel in de koeienbrok is verwerkt. Dan kan ik mij wel voorstellen dat er door biks ook heel wat wordt gemengd wat er niet in thuis hoort. So wie so is een paard een planteneter en hoort hij geen dierlijke dingen binnen te krijgen. Dus denk ik wel dat natuurlijke voeren beter is. Moet je natuurlijk wel goed natuurlijk voer uitzoeken.
Bella schreef:Ted v Houten????
Wij voeren hier ook de koudbloeden vooral Puur natuur bij. Doet ze goed, heb ik het idee, maar de warmbloeden etc krijgen gewoon biks van subli (geloof ik). Die puur natuur geven we alleen voor de koudbloed buitenpaarden en/of na het werken. Geeft toch net iets meer ondersteuning dan niks.
Overigens was mijn toenmalige 2 jarige volbloed niet natuurlijk rustig in zijn handen.
dorientjuh schreef:Geloven of niet geloven, dat heeft er niets mee te maken, het is geen religie oid! Zelf kun je er achter komen of bix slecht is of niet door goed te lezen. Op www.paardnatuurlijk.nl staat er ook al een heel verhaal over. Kijk gewoon naar de ingredienten en de hoeveelheden.
Ik ''geloof'' dus wel in natuurlijk voer, gewoon proberen hoor!
wirona schreef:...
Stel dat ze door dit voer nu juist wel de vitaminen en mineralen binnenkrijgt waardoor ze al die behoefte aan rare dingen kwijtraakt.
Dat zou toch fantastisch zijn??

Tien schreef:
Leuke en interresante site!
Ga morgen ff verder lezen.![]()
En ik geloof zeker dat ruwvoer beter is dan brok e.d.
missnynke schreef:haha ted van houten zeker:p
Ik heb het een tijd gebruikt, maar mijn paard werd er erg mager van en aan de mest kon je zien dat hij niet alles verteerde....
Ik geef nu muesli van havens....
Quarterh0rse schreef:Ruwvoer (dus hooi & kuil etc) is zoiezo beter voor een paard aangezien een het een grazer is en hun gebit en inwendig gestel ervoor gemaakt is om heel de dag eten te verteren. Met brok krijgen ze zeg maar een hoop in één keer wat binnen 5 minuten op is. Vaak zijn dat ook redenen waardoor een paard zich gaat vervelen en stalondeugden krijg.
In het wild (oke daar leven ze nu niet meer in) staan ze ook 9 van de 10x te grazen.
Inprecipe zou hooi, kuil en een liksteen (voor mineralen etc) genoeg zijn. Voor het extra zou je wat musli, haver etc kunnen voeren maar dat is inprecipe niet noodzakelijk.
renes schreef:Hoe heet dat voer ja? Ik ken ook biks dat uit Ierland wordt geimporteerd, dat schijnt dan ook natuurlijker of i.i.g. gezonder en beter te zijn. Dat al die afvalstoffen (of beter opvulstoffen) daar nit in zitten. Kom even niet op de naam.
Weet ook niet meer precies hoe het heet maar dat merk heeft wel goed voer vind ik alleen slecht verkrijgbaar.porscherider schreef:wirona schreef:...
Stel dat ze door dit voer nu juist wel de vitaminen en mineralen binnenkrijgt waardoor ze al die behoefte aan rare dingen kwijtraakt.
Dat zou toch fantastisch zijn??
Wirona, kijk even goed naar de samenstelling van de Puur Natuur. Mijn vriendin voerde het en zij moest een extra supplement bijvoeren omdat er in Puur Natuur niet genoeg mineralen en vitaminen zitten.
Mocht je wel Equisanum willen proberen, kijk dan ook even verder naar de andere muesli's. Daarin zitten nl. wel mineralen en vitaminen en hoef je die niet apart bij te voeren. www.vancooten.nl
@ Ikke - dat ben ik helemaal met je eens, de muesli's van Equisanum zijn heel smakelijk. Alleen de Puur Natuur heeft een andere samenstelling. Dat zijn hele granen, terwijl de andere muesli's allemaal geplet zijn. Ook ik ben in hoeveelheid teruggegaan qua voeren en dat was juist wat ik wilde.