Aniek85 schreef:Wie kan mij helpen?
Ik rij nu een jaar op de manege en heb nu genoeg geld gespaard en een leuk bijbaantje om een paard te kopen en te onderhouden.
Ik heb al op internet gekeken, maar er zijn zo veel paarden te koop. Wie heeft er tips waarop ik moet letten? Ik wil gewoon veel buiten rijden en misschien af en toe eens een onderlinge wedstrijd als dat leuk gaat.
1 Jaar? En jij denkt dat je wat voorstelt in paardenland? Laat me niet lachen; je bent DE uitgelezen prooi voor elke handelaar/particulier die rommel kwijt moet!
Ga eerst eens een poos intensief manegepaarden rijden, ook de pittigere. Zoek vervolgens een bijrijdpaard en als je dan nog steeds een eigen paard wilt, ga dan eens kijken of de manege niet een goed paard heeft, wat je wel wil. Ga daar een poos mee rijden en kijk of het leuk blijft. Als dat zo is, kun je eens gaan nadenken of het iets voor jouw is.

En na een jaartje op de manege heb je best een redelijke basis, maar blijf je vaak op hetzelfde niveau steken. Beter rijden leer je toch op een eigen paard hoor. Tenminste dat vind ik zelf dan.
Ik betaal dan een deel van de kosten en kan dan drie dagen rijden. Zo krijg ik wat meer ervaring en kan ik meteen zien hoe het gaat! Maar mijn droom blijft toch een eigen paard!