Wat vinden jullie van dit hoofdstel (S&T)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 00:40

ik vindhet wel mooi, maar het komt idd een beetje goedkoop over. o de foto zit de keelriem verkeer om? (gespsluiting moet van onder naar boven lopen ) ik zou voor een zwart onderleg gaan. ik heb een dressuurhoofdstel, gewoon egaal zwart, niet rondgenaaid of meer van dat soort frutsels. het is dik en zacht ondelegd onder de neusriem (en onder de kin, aansnoerneusriem (die ik overigens nooit aansnoer, maar ik vind het mooier, het hoofdstel zit dat mooi recht. aansnoeren is bij mijn paard niet nodig)), frontriem én onder het kopstuk, dus comfort voor je paard. leerkwaliteit is fantastisch, heerlijk soepel, blijft lang mooi... en dat voor 55 Euro!

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 07:00

het is inmiddels morgen
het probleem(vind ik) van die kieffer is, dat hij meerekt, de eerst keer dat je hem gebruikt gaat het nog wel, maar na een poosje rekt ie mee, dus als je paard loopt te klooien in zn mond(denk aan, tong erover, met de tong tegen de stang, of gewoon klappertanden) geeft ie daar alle ruimte voor... ik heb nu een zwart onderlegde van BR(tijdelijk, van mn instructeur geleend) en die is ''plat'' (dus niet zo breed en rekbaar als die van mij) en daar loopt mijn paard veel lekkerder op,omdat ze nu niet de mogelijkheid heeft om irritant te doen, ze houdt nu dr aandacht bij mij en niet bij dr mond
verder vind ik het hoofdstel nee, ook niet zo mooi, ik zal even kijken of ik er 1 kan vinden wat ik wel mooi vind...
http://www.tackshop.nl/shop_nl/product_ ... 9bab006ec3
deze vind ik dan mooier eerlijk gezegd, evt kun je nog het kopstuk veranderen door een andere erop te doen, maar de neusriem en de afwerking vind ik wel mooi en rustig, niet dat het een te druk beeld wordt.

xCarlyx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 07:25

Missmieke. Daar ben ik het wel mee eens. Over dat bol en plat, dat wist ik echt niet!! Maar ik vind dat hoofdstel wat jij laat zien veel en veel mooier. straalt wat meer rust uit

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 08:04

Dit is mijn stang en trens hoofdstel.

Heel mooi fijn leer, gewone gespen (dus niet van die samursluitingen). Zwart onderlegd.
Ik gebruik het voor springen, dus het extra bakstuk zit er niet aan
Ik heb het gekocht omdat ik een neusriem zonder sperriem wilde. Het hoofdstel is van engels leder en van het merk Chetak.
Misschien kun je ook zoiets in je achterhoofd houden.
Ik vind juist bij s&t dat je niet te veel leer om het hoofd moet hebben. Doordat je al extra teugels hebt en een extra bakstuk wordt het juist met te breed leer lelijk.
http://picserver.mirror.twistspace.com/ ... 2370//0v46

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 08:19

missmiekie schreef:
verder vind ik het hoofdstel nee, ook niet zo mooi, ik zal even kijken of ik er 1 kan vinden wat ik wel mooi vind...
http://www.tackshop.nl/shop_nl/product_ ... 9bab006ec3
deze vind ik dan mooier eerlijk gezegd, evt kun je nog het kopstuk veranderen door een andere erop te doen, maar de neusriem en de afwerking vind ik wel mooi en rustig, niet dat het een te druk beeld wordt.

Dit is geloof ik het S&T van IR. Die heb ik ook zien hangen, die is inderdaad erg mooi. Ook omdat de "gespen" naar binnen zijn gewerkt en niet lelijk aan de buitenkant zitten.
Ik ga ook voor IR voorlopig (maar nog lang geen S&T )

__Nathalie__

Re: Wat vinden jullie van dit hoofdstel (S&T)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 08:40

Sily schreef:
Ik vind hem afschuwelijk.

De combi neusriem en frontriem alleen al.....net een goedkoop in elkaar gegooid bij elkaar geraapt zooitje...sorry.....en dat voor die prijs!

niks aan toe te voegen was bij mij ook het eerste wat ik dacht die frontriem past echt niet bij die neusriem:D

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 08:51

Afbeelding
Wat vindt je van deze? is van Equiport.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 09:33

Ik vind het ook niet mooi, ben persoonlijk helemaal weg van Döbert. Precies zo te maken als jij wil, prachtig leer en super kwaliteit.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 09:49

ik vind hem ook echt niet mooi. maar heb laatst het boek van hkm gezien enmoet zegge dat ik alle hoofdstellen lelijk vind.

dobert is idd erug mooi.. wilik ook nog eens hebben als ik het geld heb.

rondgenaaid is heel erg mooi, maar danmoet je wel een merk als passier of shumacher hebben. goedkopere rondgenaaide vind ik persoonlijk nooit mooi(hele zoektoch naar gedaan)

maar gebombeerd vind ik ook heel erg mooi staan. gewoon plat kan ook wel.. maar danmoet je een frontriem en neusriem hebben die eruit schietenom het wat specialer te maken

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 10:38

Ik zou ook voor een Döbert gaan .

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 11:33

HKM moet je in het echt zien en niet op 'n plaatje want daar lijken ze nl. veel mooier. Ik heb een goedkoper hoofdstel gezien van dat merk en was echt flutkwaliteit! Heel dun en stug leer en de prijs was veel te hoog.

Overigens vind ook ik dit hoofdstel niet bijna 300 euro waard. 50 euro, meer zou ik voor zoiets niet geven. Ik heb zelf geen ervaring met S&T hoofstellen maar de Döbert hoor ik goede dingen over en Stübben heeft ook mooie modellen erbij.

Happy hunting

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 11:50

stübben is heel stug leer, daar heb ik ook nog een hoofdstel thuis van liggen, deze is al 5 keer in de olie geweest en begint nu fijn te worden, maar nee, ik houd het toch bij IR of BR(die hebben ook fijne hoofdstellen, voor vrij weinig geld) Heb een trens hoofdstel van kieffer, in trens vind ik kieffer wel fijn, maar bij stang en trens hebben paarden teveel ruimte in de kaak...

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 11:50

ik vind het rondgenaaide niet zoo mooi.. dat is toch die ronde riempjes? En ik zou ook voor zwart onderlegd gaan,, vind ik persoonlijk veel mooier. Nee ik ben er niet kapot van. Ik zou er in ieder geval niet 289 voor neerleggen. Ik vind veel hoofdstel voor die prijs veeeeel en veeeeeel mooier maar het blijft natuurlijk je eigen keuze

gietepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:44

Die andere S&T die je liet zien (engelse bonfire) die heb ik ook en ik moet zeggen ondanks dat de prijs me erg meeviel het een erg fijn hoofdstel is met soepel leer, ik heb er alleen een bling bling frontriem aangedaan, en bij deze vond ik de neusriem heel mooi, sommige hebben van die smalle maar deze had een mooie breedte.

JazzOrlando

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 12:52

Om eerlijk te zijn vind ik het net een bij elkaar geraapt zooitje! Vooral die frontriem hoort er zo niet bij. Net of die van het 1e de beste manege hoofdstel afkomt. (sorry als ik nu iemand voor het hoofd stoot maar ik vind 'm echt gruwelijk)

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:42

Het gaat erom wat JIJ mooi vind...voor mijn persoonlijke smaak vind ik hem niet mooi. Ik zou zoiets zelf niet kopen maar eerder gaan voor dat hoofdstel van LIEDJE, met dat koper.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:48

gietepiet schreef:
Die andere S&T die je liet zien (engelse bonfire) die heb ik ook en ik moet zeggen ondanks dat de prijs me erg meeviel het een erg fijn hoofdstel is met soepel leer, ik heb er alleen een bling bling frontriem aangedaan, en bij deze vond ik de neusriem heel mooi, sommige hebben van die smalle maar deze had een mooie breedte.

die ik liet zien haha

Rambogirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:48

ik vind persoonlijk de kieffer suleika HET hoofdstel!!

vanini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 13:55

hey,
ik heb nog een stang en trens te koop staan als je eventueel interesse hebt. Ik heb hem hooguit 4 keer gebruikt (uit beleefdheid naar degene van wie ik hem had),maar ik vind mijn eigen Kieffer (met gouden randen) toch mooier.
Het is een stubben, helemaal zwart en met dunne riemen. Dus smalle neusriem enz. Ik vind hem persoonlijk niet staan bij mijn merrie met flink hoofd en grote bles. Ik weet niet wat voor paard je hebt,maar als ie een fijn hoofdje heeft,dan zal die mooi kunnen staan.

Maar om heel eerlijk te zijn: ga ook voor de kieffer met goud ( of zilver). Hij is prijzig,maar je hebt ook een goedkoper merk in dezelfde uitvoering. KOm er alleen nu niet op

lonnie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:00

over het merk HKM...ik had laatst ook een nieuw hoofdstel van dat merk gekocht, was 60 euro en het leer was nog van slechtere kwaliteit dan een divoza hoofdstel! zou voor die prijs mooi naar een ander merk kijken als ik jou was

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:06

ik vind die frontriem heel mooi juist, ik ben niet zo gek van witonderlegd.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 14:23

misschien heel offtopic; maar waarom wil je als je Z rijd meteen met S&T rijden?

*niet aanvallend bedoeld ofzo *

Bayja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:38

Ik ben nog steeds helemaal weg van de Kieffer Salzgeber goud, heb hem zelf ook

Afbeelding

Verder de Passier Bremen, die is echt het allermooiste!! Alleen dat prijskaartje.....
Persoonlijk vind ik het hoofdstel dat jij laat zien niet heel mooi afgewerkt. Vooral voor de prijs die eraan hangt.

XUlyssesX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 15:44

ik vind dat je zelf moet kiezen of je hem mooi of niet vind.

want jij bent diegene die er mee moet gaan rijden en wij niet.

kies er 1 met en goede kwaliteit want voor zo'n prijs moet het hoofdstel wel lang mee gaan natuurlijk.

_Nann_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 16:08

ik vind bij die eerste de neusriem/frontriem combi niet zo mooi... persoonlijk vind ik bruin heel mooi, of een helemaal zwarte, met mooie frontriem...