Wat betalen jullie voor een dressuurles?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

joozz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:21

ik betaal 14 euro per uur bij mij thuis. Ze rijd Z niveau en heeft Deurne gedaan. Ik ben erg tevreden.

Kristie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:26

Ik betaal E25,- per uur... {een les kost per uur E25,- dus als je bv met ze 5 lest 25:5=E5,- perpersoon }
Lesgeefmens rijdt Z2 en heeft ook op deurne gezeten.

Nibbit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:32

Als ik dit zo lees ben ik erg goedkoop uit! € 8,- voor ongeveer 50 min tot een uur les van een Z-amazone met Orun-diploma.

Imago01

Re: Wat betalen jullie voor een dressuurles?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:39

Ik krijg les van Els Schotman. Ik betaal 50 euro per uur en ze komt 'aan huis' lesgeven.

Motivatie: de 'klik' is er en wat mij betreft kan ze zo ongeveer dwars door je paard heen kijken. Ziet 'je fouten' tot in de allerkleinste details. Neemt de tijd om dingen uit te leggen: het hoe en waarom van oefeningen of de reactie(s) van je paard....

Nadeel zou kunnen zijn dat zij niet 'even' op je paard kan stappen. Toch heb ik dit persoonlijk (tot nu toe) niet als nadeel ervaren. Ik doe het ook liever zelf dan dat ik het een ander laat (voor)doen.

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 14:41

Hmmm... mevrouw Schotman, zelfs als instructrice ziet ze dus alles, bij het jureren ook... (af en toe helaas ).

Imago01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:50

Barbara_m schreef:
Hmmm... mevrouw Schotman, zelfs als instructrice ziet ze dus alles, bij het jureren ook... (af en toe helaas ).

haha ja en weet je wat ook nog het mooiste is...ik neem dan altijd mijn moeder mee (dan vertelt Els haar waar ze bij mij op moet letten als ik aan het trainen ben ) en dan zitten zij lekker te kwebbelen met elkaar...maar denk maar niet dat ze je ondertussen niet in de gaten houdt hoor; ze ziet werkelijk álles!!! (Heb, net als iedere ruiter, heus wel eens wat 'gesmokkeld' tijdens de les maar mooi niet dat dat onopgemerkt bleef hoor.)

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 14:54

Klopt... Ik herken het

sphinxie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:13

Ik krijg les van een (oud) GP amazone, ik moet daar heen en betaal 50 euro per uur. Ik heb een keer per week een half uur les, langer gaat niet omdat ik dan 'op' ben, en voor mijn (jonge) paard is dat ook genoeg. Ze ziet alles, is erg enthousiast, maar kan ook streng zijn als ik niet doe wat ze zegt. Ik mag absoluut geen 'trucjes' doen om iets voor elkaar te krijgen, en ze blijft altijd bij de basis.

Esser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:22

Ik betaal voor een half uur 'dressuur' les 10 euro.
Voor een uur les is het 20 euro. Voor beide gevallen gaat het om
prive les!

Ik heb ongeveer 2 keer per week les. Heb hier ontzettend veel aan en kan tijdens mijn eigen training hier verder volop mee aan de slag!

De lessen die ik volg, zijn trouwens bij de stallen zelf.
Er is daar een zeer nette buiten- en binnenbak aanwezig!

Vanuit de stallen zo doorlopen naar de binnenbak.....
Erg luxe vind ik het!

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:28

1x in de 2 wkn krijg ik les van Boudewijn Heuseveld op m'n werk,hij is er een uur voor 3 paarden vanwaar ik er dan 1 doe.Maar dat wordt voor mij betaald door m'n werkgeefster,Zij betaalt hem geloof ik e75,- per uur dan.Hij komt daar aan stal. Verder heb ik 2x in de week les van een prix st. george amazone bij wie ik rijdt.Daar krijg ik dus voor betaald :-}. En 1x in de 2 wkn heb ik les met m'n jonge paard bij Henk Delen,daar betaal ik 25 euro voor een half uur/3 kwartier,wij werken dan puur aan de basis.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:29

Ik betaal 12 euro voor les. Dan komt ze dus aan huis.
Wat ik goed aan haar vind is dat we nu met de basis bezig zijn en dat ontbreekt nogal eens bij instructie. Ik heb verschillende instructeurs gehad maar deze begint echt bij de basis

Eva_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:30

8 euro voor een uur. En ze komt aan huis!
Tja, het is niet de beste, ze rijdt B. Maar ze werkt wel met probleem paarden, en gaat super met Silvana om.

Horse_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:41

€ 25.00 voor ongeveer 3 kwartier aan huis.

Hilde_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 16:43

25.00 euro per uur
Maar het is mijn moeder, dus voor mij is het gratis

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:12

Nog al een verschil in prijzen, vast ook een verschil in kwaliteit??

Zelf rijd ik alleen clubles met mijn eigen paard, bij een ZZ zwaar amazone die zelf lest bij Edward Gal en Loes Corsel. Nu mijn conditie (en die van mijn paard ) meer op peil komt wil ik begin volgend jaar bij haar ook privé lessen gaan volgen.

Voor clubles (met max. 3 in 1 les) betaal je iets meer als 6euro (dacht 6,23 per les) en 1 uur prive betaal ik 25euro. Het is ook mogelijk met iemand een prive les te delen dan betaal je de helft en dan is de aandacht ook verdeelt over 2 natuurlijk.

De lessen worden bij haar aan huis, hier om de hoek, gegeven. Zelf vind ik dat wel een voordeel, vooral winterdag is een rijhal ideaal. Daarnaast als ik zelf niet kan rijden is ze bereid om dat uur mijn paard te rijden. Dus eigenlijk wel erg fijn.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:13

Giloni schreef:
25.00 euro per uur
Maar het is mijn moeder, dus voor mij is het gratis

Vertel vertel wie is jou moeder? Jij woont vlak bij mij...

Spruit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:16

Ik betaal E50,- voor een uur...wel een GP amazone n ik leer er super veel!! Dus vandaar dat ik er blijf lessen...
Ik zou zelf ook wel graag lesgeven maar ik heb geen diploma's (te jong) en ik vraag me of er wel mensen geinteresseerd zijn...dus tja dan nog maar een jaar of 2 wachten....

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:18

LETS ik hoop niet dat mijn instructrice dat straks lees als die straks GP rijd gaat ze ook 50euro vragen haahhaa

Spruit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:26

haha....ik ga ook maar eens in de drie weken hoor....en eens in de 2 weken regiotrainingen bij iemand anders
Ik doe wel altijd samen met mijn zus...dan delen we de kosten.

SpikkelFire

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:26

Ik heb een instructrice die bij ons op stal wat paarden uitbrengt. Ze rijd Z (weet niet of ze ooit hoger heeft gereden) en rijdt vaak jonge paarden bij ons in. Voor een half uur les, wat altijd uitloopt in 3 kwartier omdat ze zo fanatiek is , vraagt ze 10 euro. Ik vind het echt weinig eigenlijk omdat ze echt weet waar ze over praat en ik zoveel verbetering zie vanaf het begin en omdat ze meestal nog ruim een kwartier langer doorgaat. Bij ons is er ook de 'klik', ik kan het onwijs goed met haar vinden, ook buiten de bak .

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:04

Ik les bij mijn stagebegleidster. Haar hoogste niveau is momenteel ZZ-zwaar, ze heeft ook een paard in het ZZ-licht en het Z2. Maar heeft meerdere paard naar het Z+ gereden dus veel ervaring heeft ze. Ze lest zelf bij Coby van Baalen, soms meerdere malen per week. Ze traint en geeft les in het klassiek dressuur, wat mij erg aanspreekt. Ze is errrrug streng, en fanatiek, soms komt het wat boozig over maar ze bedoelt het goed. Als je het goed doet, prijst ze je de sterren van de hemel haha, en dat is altijd motiverend.

Ze vraagt E30,00 voor een uur, vaker dan niet loopt dat uit. Normaal gesproken moet je naar haar, aangezien ik een nogal trailerangstige paard heb om te rijden, komt ze (op haar schema) naar mij.

Ritmisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:11

Hoi ik train bij een Prix St. Georges-amazone (die zeer binnenkort Inter II gaat starten). Het kost me 40 euro per uur en ze is elke euro dubbel en dwars waard!!!! (ik train er nu ruim twee jaar en ik kom elke keer supergemotiveerd thuis)

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:19

Citaat:
(ik train er nu ruim twee jaar en ik kom elke keer supergemotiveerd thuis)

Ik denk dat dat ook een hele belangrijke factor is, anders doe je iets niet goed in mijn ogen

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:23

€24,- per uur aan huis van iemand die Z2 rijd. Ik vind dat ze fijn les geeft.
Laatst bijgewerkt door xxappiexx op 23-11-05 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:24

ik betaalde voorheen 8 euro per half uur prive bij iemand die deurne gehaalt heeft.

momenteel ben ik les zoekend