Rijervaring MYLER bit(ten) gevraagd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:10

Needje schreef:
Ik vind die ringen in de ringen (jaja) zo irri. We mogen ze op de wedstrijd toch ook niet gebruiken, dus waarom maken ze ze niet ook zonder die hefboomringen? Zitten volgens mij alleen maar in de weg anders.
En hebben ze ze alleen in 5 inch? Want volgens mij heb ik nu een 13,5. Dus heb ik een grotere nodig lijkt mij.

Je hebt ook 5,5 inch. En ik heb mijn myler gewoon zonder die ringen in de bitringen (hoe heten die nou ook al weer....).

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:28

Ik heb ook een myler bit en ben er heel tevreden mee..
Mijn pony loopt er erg fijn op.

tienus63

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:34

Sugarmiss schreef:
Vanaf 1 april 2005 mogen alle Myler level 1 bitten met een recht mondstuk gebruikt worden (dus geen low-port, forward tilted port of correctional).
Op RT en WD is het al vaker aan de orde geweest.

Ik heb het bit in de zomer van 2004 gebruikt, een via een pessoa-bit weer naar een D-trens gegaan. Ik rijd nu op een dubbelgebroken K&K. Ik heb toen de Myler met sleuven gebruikt.

Overigens paardentandarts Rutten in Veeningen/Zuidwolde is myler adviseur en bij hem kun je gebruik maken van de bitbank.

En Patos bedankt, van deze regel was ik nog niet op de hoogte. Ik wist wel dat ze misschien toegestaan zouden worden, in het buitenland mogen ze wel weer namelijk.

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:38

ik heb afgelopen zomer een mylerlevel 1 met O ringen gekocht
de comfortsnafle waaral plaatjes van staaan
marco reageerd er goed op en vooral dat ik links iets kan doen wat rechts minder in werkt en omgekeerd bevalt mij goed
tja paard loopt lekker en schuimt goed maar of die nou blij is met welk stuk ijzer ook in zijn mond kan ik niet vertellen

DubbelFun

Re: Rijervaring MYLER bit(ten) gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:47

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 21:51

ik ben in de Myler stand op Paard&Koets geweest en helaas kunnen ze niets voor me doen, bitten van 18 cm bestaan niet, zeggen ze...... beetje jammer wel..... maar goed, voorlopig mag ik nog een half jaartje grondwerk bitloos doen.....

supersambo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 00:04

weet iemand waar je ze via internet kunt bestellen ? OF EEN ruitersportzaak in twente die ze verkoopt ?

Jakary

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 07:20

je hebt verschillende maten in die mylerbitten hoor, 5 inch, 5 en 1/4, 5 en 1/2, en kleiner ook.
@supersambo: anders moet je eens op google ruitershop en Myler intikken?

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 08:33

Ik rijd er zelf al ruim een jaar dressuurwedstrijden mee. Eerst met de billy allen ( net zoiets als myler maar dan stukken goedkoper ) en sinds kort met een laserbit van www.bitmaker.biz ( de D-ringen en dan mondstuk 3 )

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 09:09

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 09:24

Citaat:
Hier zijn ze aardig aan de prijs, vanaf 75 voor het simpelste
gebroken trensje en de dubb-gebr.comfort-modellen liggen rond de 125.
Persoonlijk koop ik ze via Amerika, scheelt stukken !!

Welke is dan waar patos een plaatje van heeft geplaatst ?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 09:26

Citaat:
http://www.horse-rider-etc.com/tack/bits/89-17015.jpg
#89-17015-7
Western - Stainless Steel C Sleeve 4 inch Ring with 5 S.I. 01 C.I. Mouth.(MB 01)
Copper Inlay Mouth Size 5 inch and 5 1/2 inch.
Price - $54.50

Kan ik anders niet zo duur vinden hoor, zeker niet nu de $$ ook nog gunstig is.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 10:46

Ik heb een Myler level 1 bustrens, dus degene die je ook op wedstrijden mag gebruiken. Ik had eerst een dubbelgebroken K&K maar dat bit bleek Sjors niet fijn te vinden...

Met deze Myler schuimt hij (dat deed hij voorheen nooit!), hij knabbelt erop en neemt het bit weer graag in. Ik ben er heel blij mee!

germie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 10:49

Waar kun je ze in het noorden kopen? Ook de Billy Allen is welkom. Maar ik ben nog geen ruitersportzaak in het noorden tegengekomen die ze hebben.

Anoukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 10:54

Zou je gewoon eens wat ruitersportzaken in je omgeving moeten bellen denk ik. Ik weet alleen waar je ze in het midden van het land kunt kopen, en dat is bij bijna iedere ruitersportzaak!

cornelie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 11:03

Billy allen is o.a. bij mij te koop en bij diverse andere westernwinkels.
Ook het bit van www.bitmaker.biz is bij mij te koop maar dan betaal je voor een compleet bit zo'n 200 euro

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:25

Maroush schreef:
Citaat:

Wat bedoel je precies?

NWDynamite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 18:39

Ik heb er 1
comfort snaffle level 2
Erg fijn ding! Kostte 100 euro maar er was 40 % korting dus heb er weinig voor betaald

anita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:05

Als je normaal maat 13,5 hebt heb ik dan een 5,5 nodig?
En welke kan je beter nemen het orginele bit of de namaak.

supersambo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:30

Dinsdag komt er bij iemand van equi totaal zo'n ding aanpassen, ben erg benieuwd

Ik heb verschillende geprobeerd, enkel gebroken is een regelrechte ramp, de ongebroken rubberen trens was (bij wijze van ) staatsgevaarlijk, de K&K Ultra waar ik normaal erg te spreken over ben is het ook niet voor miep, hij is te dik, ze steekt soms een stukje van der tong eruit. Rij nu met een K&K dubbelgebroken D-trens, die is een stuk dunner en het tussenstukje is kleiner, dat is al een hele verbetering, maar volgens mij kan het nog beter.

Man was erg behulpzaam, moest per toeval toch hier in het dorp zijn dus komt me (hopelijk) deskundig advies geven.

Had nog een ruitersportzaak gebeld, die een stuk dichterbij is, opgebeld, maar heb geen goede ervaringen met die kerel en het klonk alsof ie er zelf de ballen verstand van had van die dingen en hij had alleen een comfort snaffle liggen met sleuven.

Ik verwacht geen wonderen van een nieuw bit, maar miep heeft toch een wat apart bekkie volgens mij, mijn vorige hobbel liep ook niet op enkel gebroken maar op de rubberen ongebroken trens liep ie als een zonnetje, maar die vind miep ook te dik volgens mij.

Dus na dinsdag komt hier ook mijn ervaring met een myler bit !

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:33

Heb je al gekeken naar een evt. te laag hangend gehemelte ?? Wolfstandjes die misschien net onder het oppervlak zitten te prikken ??

Want dan zal een Myler ook niet echt uitkomst bieden.

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:42

Ik ben echt mega tevreden over de Meyler bitten. Ik heb een level 2 voor mijn paard.

Mijn paard wou nooit graag een bit in. Sinds ik de Meyler gebruik en ik houd hem voor zijn neus, neemt hij hem zelf aan. Hij speelt er mee en schuimt!
Mijn paard heeft (waarschijnlijk) zijn eerste nekwervel gebroken gehad en kon niet ontspannen. Liep altijd met een gespannen nek en ik had weinig controle. Nu ik een tijdje met Meyler rijd, kan hij ontspannen en loopt aan de teugel in stap en draf. Dit komt mede door het bit!

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:47

@zammetje: je kunt Myler een hoop goed toewensen, maar niet dat het gebroken nekwervels heelt

Het niet kunnen ontspannen en een gebroken nekwervel kunnen samengaan, maar de invloed van een Myler staat daar geheel los van.

fliam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 19:57

Nou, ik ben van mening dat juist door het materiaal en de pasvorm van het bit, hij hier beter op reageerd, dus beter mijn hulpen voelt en heb ik hem daardoor kunnen leren wat ontspanning is...

Maroush

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-05 20:03

Maroush schreef:
Citaat:

Dat plaatje wat jij plaatste ... is dat zo'n 'simpelste gebroken trensje' of zo'n 'dubbgebr comfort model' ???