Deken stomerij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boemel

Re: Deken stomerij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 20:22

Bij ons in de buurt kan het voor € 11,00, vanaf 15 dekens kost het nog maar € 8,00. Ze repareren ook en dat was erg goedkoop.

Volgens mij worden ze gewassen en niet gestoomt, de dekens waren wel heel mooi schoon.

Anita_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:16

Wij brachten onze dekens altijd bij de stomerij van het stofwinkeltje hier in de buurt.
Dat kostte 20 euro per deken, maakt niet uit welke maat of soort.
De dekens werden niet gestoomd, maar gewassen, zodat er geen chemisch spul in kwam.
Sinds dit jaar heb ik zelf een wasmachine bij stal, en de winterdeken van de Welsh ging daar makkelijk in, of die van mijn KWPNers er ook in gaan weet ik nog niet.
En anders maar weer naar de stomerij, altijd goedkoper dan een nieuwe deken en ze komen als nieuw terug!
De deken van de Welsh had ik trouwens eerst op 30 graden gewassen, maar hij kwam er nog vies uit.
Er was echt 40 graden en vloeibaar wasmiddel voor nodig om die schoon te krijgen.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:46

ik was mijn dekens allemaal zelf. me haf heeft 3 regendekens en mijn kr. heeft er 2. ze worden allemaal in de tuin met groene zeep en een straatbezem gereinigd. ze ruiken dan lekker, krimpen niet en blijven mooi waterdicht. met die bezem haal je ook de haren weg. daarna ff goed uitspoelen en laten drogen en klaar.
veel werk maar scheelt wel in je kosten en je weet zeker dat het niet verklooit word.
de rest van de dekens zoals fleeche zweetdekens en staldekens gaan gewoon in de wasmachine. ik was ze met gewone ordinaire vloeibare groene zeep. het werkt goed.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 22:49

owja ff een tip als je de dekens zelf wast en je hebt een droger met een filter doe ze dan eerst daar ff in op een koud programma. de haren komen dan in de filter van je droger en niet in de wasmachine. zomaar ff 10 min. in de droger voordat het de wasmachine ingaat.

Nathalie02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 23:32

Ik betaal bij de stomerij 17.50 om mijn dekens te laten reinigen. (per stuk) Ze zijn dan wel heel erg schoon. (maar erg lang duurt dat ook weer niet zodra ze ze weer om hebben)