Alleen een buitenrit maken?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 17:19

Ik rij bijna altijd alleen buiten. Ik heb wel altijd een mobieltje bij me, en mijn moeder weet altijd dat ik weg ben. Ky is een hele brave pony, dat gaat gewoon altijd goed.
Met Joep ga ik voorlopig nog niet alleen naar buiten, die is gewoon te jong. Dan gaat mijn zus mee op Kylan.

Idioteque

Re: Alleen een buitenrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 17:29

Ik rij altijd alleen buiten... Heb wel altijd m'n mobiel mee voor het geval er wat is.

Nicole85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 17:53

Ik rijd ook altijd alleen buiten.
Mijn arabje is superbraaf alleen buiten. Neem mijn mobiel mee, zet mijn cap op en ik doe een label met naam en telefoonnummer aan het zadel en hoofdstel voor het geval dat ik eraf val en Odes denkt:
Hij is super verkeersmak, trekkers en vrachtauto's zijn geen probleem.
Ik kan zelf mijn tempo bepalen, heerlijk!

Judith29

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 18:32

Niet om jullie bang te maken, maar ik ben heel blij dat ik mijn laatste buitenrit niet alleen was (ik ga ook nooit alleen) ik was dan hoogstwaarschijnlijk dood geweest. Het is in ieder geval denk ik (naar mijn ervaring) wel erg belangrijk dat je ergens rijdt waar mensen komen of niet bij water.

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 19:56

Ik ga eigenlijk altijd alleen, maar ik vertel mensen wel dat ik weg ben en heb m'n telefoon bij me. Verder rijd ik brave paarden en als er iemand is die mee wil gaan we lekker met z'n tweeen, is nog gezelliger ook

ilsejee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:04

Ik rijd ook bijna altijd alleen buiten. Ik rijd ook eigenlijk altijd buiten. zo'n drie keer in de week ong. een uur.
Ik weet van mijn paard onderhand wat hij wel en niet raar vind. Het gebeurt maar weinig dat ik echt afstap ofzo..

Ik ben één keer gevallen tijdens een buitenrit, dat was met m'n pony, die neem ik ook niet meer alleen mee.
En één keer heeft m'n paard z'n hoef beschadigd en bloedde flink, gelukkig voelde hij er zelf niks van, dus ben gewoon naar huis gereden.

en hetzelfde als de rest: ik zeg altijd dat ik op weg ga, als er niemand thuis is bel ik desnoods m'n moeder of vriend om te zeggen dat ik wegga. En neem altijd m'n mobiel mee..

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:12

Met clip ga ik redelijk vaak alleen naar buiten. Ligt er net aan of stalgenoot niet mee kan bv.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:31

ik rij altijd alleen buiten, toen ik mijn pony net had, ging er altijd iemand mee op de fiets. maar nu niet meer. t is zo'n braaf diertje.
natuurlijk kan er altijd wat gebeuren maar jah ik ga altijd met een gerust hart alleen op pad

bren

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:36

rijd ook vaak alleen buiten met men 4 jarige,
is idd altijd veel rustiger en let veel beter op.
heb altijd mn mobiel mee voor
het geval dat.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:36

Ja de laatste paar keer ga ik ook alleen naar naar buiten. Het is in de polder dus gelukkig niet echt veel verkeer, wel veel traktoren, maar die houden meestal wel rekening met je. ik ga dan even naar de oude maas. Ik heb wel altijd me telefoon bij voor het geval ik in een greppel lig ofzo, kan ik altijd even bellen dat me pony iets eerder thuis is dan ik

Francien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:37

Mijn vriendin rijdt ( ik ben te groot) Ik fiets altijd mee en we hebben altijd een mobel bij ons wel zo fijn...

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:45

Ik rijd op mijn bijrijdpaard ook altijd alleen buiten. Moet erbij zeggen dat het een schat van een paard is en dat we ideaal staan aan de rand van een natuurgebied met veel ruiterpaden
Twee jaar geleden stond ze met haar merrievriendin op een zomerwei van Staatbosbeheer aan de andere kant van het natuurgebied. Die weien moeten op 1 november altijd leeg dus ik de dames overgebracht naar de winterwei met stal; eentje onder het zadel en de andere meeleiden aan het halster. Midden in het bos ging het halstertouw kapot! De clips viel zomaar van het touw af. Omdat die twee dames friends for live zijn en ik toch al een flink stuk onderweg was ben ik maar gewoon doorgereden en heb zelfs gegaloppeerd en dat was machtig. We passeerden een man met hond (in stap hoor) en die stond ons met open mond na te kijken hihi. Nou ja, hij laat toch ook zijn hond uit, mag ik toch zeker zelf weten wat ik uit laat? Moet er wel bij zeggen dat we geen wegen over hoefden te steken, wel het spoor en dat vond ik wel eng.

Mocca

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:11

Ik rij vaak alleen buiten
Nu kan Amo niet zo erg goed alleen zijn, en is hij dus wat springerig en dol, maar ik zet het koppig voort, hij moet er maar aan wennen

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:13

Ik rij bijna alleen maar alleen buiten!
Mensen in mijn omgeving WIL ik niet mee buiten rijden. Zo nu en dan rij ik met wat mensen van bokt, en dat vind ik heel gezellig. Maar alleen rijden is net zo leuk hoor!

Ga ook één a twee keer in de week met paard en trailer naar het strand. Ook alleen.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 21:49

ik rij bijna altijd alleen. soms gaat er iemand op de fiets mee, en dan rijden we allebei. soms gaat er iemand lopend mee die mijn shet ook meeneemt. mijn paard en ik vertrouwen elkaar, anders is het geengoed idee natuurlijk. ik heb wel altijd een mes mee, voor noodgevallen. om het tuig los te snijden als er iets gebeurt ofzo. ook heb ik altijd een touwtje mee, als er dan onderweg iets stukgaat, kan ik het repareren.

Emaartje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 23:24

ik rijd ook altijd alleen buiten,vind het wel prettig alleen mijn paard is dan stukken betrouwbaarder als met een paard erbij,dan fokt hij zich alleen maar op,en alleen let die juist op mij..en zo kun je ook je eigen tempo bepalen echt heerlijk.rij zo zo'n 2 uur alleen zit ook aan het montferlandse bos.neem wel altijd mobiel mee voor het geval er wat mis is ofzo..gr emaartje

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 00:24

siglavy schreef:
Wie gaat wel eens alleen op buitenrit?

Op een uitzondering na altijd. Ik rij zo'n dikke 100 km/week zonder optoming door de bergen. Mobiel heeft geen zin, want óf je valt erop óf je hebt geen bereik. Done that been there.

Tis heel simpel: als je niet durft = niet doen. Beetje creatief zijn met maatjes vinden en gaan als je wél genoeg zelfvertrouwen hebt.

wenny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 02:35

Ik sta alleen op stal en in de buurt
ken ik niemand om mee samen te rijden
dus ik rij altijd alleen buiten

Tenzij de verzorgsters er zijn
dan rijden hun en loop ik erachter aan

Ibbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:06

Goh, die mobiele telefoon toch. Niemand van vóór die tijd hier?

Ik ga al vanaf m'n 17e (en dat is dus al ruim 25 jaar) alleen naar buiten. Daarvan minstens 20 jaar zónder mobiele telefoon - wat die had je toen niet (oma vertelt...). Nog nooit wat gebeurd - behalve dat ik een keer een paard ben kwijtgeraakt nadat ik eraf was gevallen. Paard werd door een groep manegeruiters opgevangen waar ze heen was gerend. Eind goed al goed.

Ja, tegenwoordig neem ik hem ook maar mee, die telefoon. Dan heb ik altijd 2 bedenkingen: als ik hem in m'n zadeltas stop, heb ik geen telefoon als m'n paard wegloopt als ik ernaast lig. Heb ik hem op m'n lijf, dan is de kans groot dat de telefoon tijdens de val geplet is, als ik eraf val. In beide gevallen heb ik er dus geen zak aan.

Ik heb dan ook het gevoel dat die telefoon in veel gevallen (in het algemeen en niet alleen met paardrijden) als schijnveiligheid gezien wordt. Ik heb m'n telefoon bij me, dus er kan me niets gebeuren.... jaja. Denk je dat je de kans krijgt 112 te bellen als er een griezel uit de bosjes komt? En denk je dat de politie er op tijd ís, áls ze je al hebben kunnen tracen via het GSM netwerk?

Alleen in het geval dat je paard onderweg kreupel wordt - en dan nog? komt er een DA te voet het bos ingelopen, waar jij ergens op een niet nader uit te duiden ruiterpad staat? of kan er een trailer komen om je op te pikken? 10 tegen 1 heeft dat dus ook geen zin - is het misschien handig dat je even kunt bellen. Om te zeggen dat je later dan verwacht terug bent, omdat je ernaast terug komt lopen. Maar verder ook niet.

Maar goed, dat dwaalt van de vraag of men wel eens alleen het bos in gaat. Ja dus, al jaren, zonder dat er ooit wat gebeurt waarvan je denkt: was er nou maar iemand bij geweest. Vergeet niet, die iemand heeft 9 van de 10 keer wél ook een paard bij zich, en dus z'n handen net zo min vrij om te helpen.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:20

Ibbel schreef:
Goh, die mobiele telefoon toch. Niemand van vóór die tijd hier?

Jawel hoor, hier nog zo'n fossiel.

Ik ga al vanaf mijn 11e in mijn uppie te paard naar buiten. Heb 'pas' sinds 1998 een mobiel, heb dus 13 jaar mobielloos gereden.

Het is dat die dingen toen nog geen gemeengoed waren, maar als ik er achteraf aan terugdenk, waren er wel momenten waarop ik er graag eentje had gehad. Zoals die keer dat mijn pony met geen mogelijkheid meer uit het bos terug durfde de woonwijk in vanwege het knallen van rotjes en strijkers (het was 2 januari). En natuurlijk niemand in de buurt die mij even kon of wilde begeleiden, heb daar zeker een uur gestaan met een doodsbange pony (13 was ik toen). Wat had ik op dat moment graag mijn ouders gebeld om mij even dat laatste stukje naar huis te begeleiden.

Schijnveiligheid, tja. Gemak dient de mensch, zal ik maar zeggen.

Myrthe1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:12

Tja wat zal ik zeggen................k weet niet of jullie mijn verhaal drie week geleden op VvdD gelezen hebben? Achterovergevallen met paard en al..........

Ik ging al een half jaar met mijn paard naar buiten (4 jarige). Wel met mijn zus, die of op fiets of met haar eigen paard meeging.
Hij was altijd zo braaf, nooit geschrokken van iets.....100% verkeersmak.
Tja, de eerste keer dat ik dus alleen ging, wel mobiel mee, schrikt ie en klapt achterover. Ik lag op de grond, hij rende weg, recht op een grote weg af. Bah, wat baalde ik! Gelukkig kwam alles wel goed, maar ik ga nooit meer alleen!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 11:21

Ik rij altijd alleen, ik ken weinig mensen die ook rijden. En het meisje waarvan ik het paard huur woont in de bossen en heeft wel een bak maar die ligt vaak vol met blub.
Eigenlijk denk ik nooit zo na over wat er kan gebeuren.
Soms is het wel leuk om met emand anders te rijden maar alleen vindt ik ook niet erg kan ik lekker doen en laten wat ik zelf wil.
Het onstpant ook zo heerlijk lekker alleen met je paard door de bossen

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 17:26

Ik heb vandaag weer alleen een buitenritje gemaakt en waar ik wel achterkwam waarom het makkelijker is om met zijn tweeen te rijden: als je moet piesen kan jij ff de bosjes in en kan de ander je pony vasthouden Vandaag reed ik dus langs de oude maas en dan hoor je die golven aanspoelen en het is koud, best lastig als je dan alleen ben.

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 18:54

Ik rijd ook bijna altijd alleen door de week..
ik vind het heerlijk,lekker mijn eigen tempo en gaan en staan waar ik wil.
Ik ben vaak genoeg een uurtje of 3a4onderweg......ik kan vanuit mijn huis zo de bossen in en rijd vaak naar Belgie door een enorm grenspark waar je na wat meters echt niemand meer tegen komt..
Ik denk er niet over na van "wat als" of "mischien dat"...

Ik heb juist door het alleen rijden meer vertrouwen in mijn paard gekregen...
Als ik alleen ben voel ik Quint beter aan en zijn we echt ontzettend op elkaar gericht(en het is echt een draak soms).

Ik heb wel een heuptasje om met mijn mobiel,flesje water,hoefkrabber,kompas(heb nml. geen richtingsgevoel meer na wat uren zigzag overal doorheen),paar euro's en sigaretten.

Ik ben er weleens afgeklapt tijdens een ritje(gebroken ribben,vingers,geknakt ego) maar dat was maar een paar kilometer van huis....dus kon ik nog thuis gestrompeld komen.
Zodra ik weer kon rijden ben ik gewoon weer alleen op pas gegaan....

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 19:03

ik ben vandaag nog alleen geweest. heel gezellig zo met zn tweetjes!

maar je moet wel je paard kunnen vertrouwen, dat wel. en meestal zorg ik ervoor dat mensen weten waar ik ben.