Schimmel schoon?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 09:11

met die houtskool ga ik denk ik ook maar eens proberen... klinkt wel raar, maar wie weet

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 09:48

Alcohol op je paard?
nou lekker
gooi t op je eigen huid ?

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 09:50

Nou ja zeg rakkertje, waar slaat dat nou op? Als je geen wondjes hebt gebeurd er niks hoor, voelt het net als water. Ooit je handen met Alkohol schoon gemaakt na het verfen?

floor01

Re: Schimmel schoon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 10:03

Het maakt mij ook helemaal geen fluit uit als ik met een vieze schimmel over straat loop...

Het wordt alleen wat vervelender als je op wedstrijd gaat...
Ik ga het allemaal eens uittesten op dat varkentje van me, want binnenkort ga ik naar een indoor cross training en wil ik toch wel enigszins schoon voor de dag komen...

Die zilverwit shampoo gebruik ik ook altijd! Dat werkt idd wel mega! Moet dan alsnog zijn staart 2x wassen, maar dat gaat al beter als gewone shampoo...

De eigenaresse van het paard dat ik rijdt zei dat je moet oppassen met die zilvershampoo op de vacht. Ze heeft een keer een paard gehad die er brandwonden van kreeg (agressief goedje dus)..
heeft die van mij gelukkig geen last van...

floor01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 10:05

Kan me trouwens ook wel voorstellen dat het niet gezond is om de vacht te vaak met alcohol schoon te maken..
Een normale mensen huid droogt ontzettend uit, dus dat zal bij paarden ook wel gebeuren.
Is trouwens wel een ideaal middel tegen puistjes;)
Maar ook heeeeeel agressief en niet iedereen kan daar tegen...

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:15

Helemaal mee eens Floor! En dat zelfde geldt voor veel middelen, je moet natuurlijk niet het hele paard dagelijks ermee schoonmaken! Maar voor een wedstrijd, want daar gaat dit topic om, kan e het best gebruiken om wat vlekjes mee weg te werken.

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:21

Die paarden hebben erg geen last van als ze wat gelig zijn hoor.. Die van mij is ook een ontzettende smeerpoets, en eigenlijk niks helpt bij haar. Ze staat overdag buiten en zonder deken, dus ze heeft een lekkere teddyvacht. Alleen het poetsblok hielp wel, maar die spuitbussen voor schimmels werkten totaal niet.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:22

De paarden niet Tulandro, maar er wordt wel eens wedstrijden gereden en dan is het wel fijn als ze wit zijn.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:25

Inderdaad zilver shampoo werkt heel goed! Maar gebruik het alleen voor de staart en manen! Voor de rest gebruik ik of groene zeep of biotex voor witte was! Werkt ook wel en is heel zacht. Totaal niet aggresief!

floor01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 13:46

serieus?? ik zei altijd voor de gein tegen mijn instructeur dat ik de witte reus vergeten was :p
maar dat was dus nog niet zo dom gedacht hihi

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:08

Nee hoor helemaal niet! Het krijgt de witte was ook schoon! Is ook echt superzact voor het paardenhuidje!

StalGriendt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 14:52

Ik ga niet meer op concours maar toen ik nog wel ging gebruikt ik altijd groene zeep dat werkte super! In de winter waste ik alleen maar de vieze plekken in de zomer helemaal. Toen ik nog op concours ging stond mijn paard op zaagsel dan maakte ze zich niet zo vies (ik haalde wel iedere dag het natte eruit). Nat stro maakt ze ook erg geel als ze erin gaan liggen.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 15:41

Staarten probeer ik redelijk bij te houden, de rest van mijn schimmel is grijs .

Mijn pony staat dag en nacht buiten, dus ik begin niet aan wassen. Dat gebeurd alleen als ze mee op wedstrijd, keuring of fokdag moet. Dan gaat ook de babypoeder voor de zekerheid mee (in de hoop dat je een grappige mensen mee hebt die je zwarte jaarling daarmee bewerken zoals dit jaar met de keuring ).

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-05 12:31

Ik heb op andere forums nog wat tips gevonden, dus zet ik ze hier maar even neer, dan heeft iedereen er wat aan!

- Wassen met: Groene zeep, Waspa(ook een soort wasmiddel schijnt), betadineshampoo, afwasmiddel of met biotex (groen voor inweek)

en als je niet kunt wassen:
-poetsen met een poetsblok (verwijdert ook haren!)
-equilux
-houtskool
- talkpoeder
- insmeren met wat bloem
-beetje waspoeder met wat water vermengen, in masseren en op laten drogen en vervolgens uitborstelen...

ik hoop dat jullie er wat aan hebben!

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 12:39

Talkpoeder, goed uitborstelen. (van een vriendin met een heuse groenschimmel)

Roihi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 13:07

"waspoeder met water vermengen, in masseren en op laten drogen om vervolgens uit te brostelen" --> werkt dat ook voor de staart?

insmeren met wat bloem? haha dat lijkt me vrij gekke manier om vlekken te verwijderen
zolang het maar werkt he

grtjs

aminah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 13:16

de mijne is ookal z'n varken.. ik zeg ook altijd.. ze wil niet meer wit zijn maar ze wil in de winter altijd gevlekt zijn

om te wassen werkt betadine idd erg goed .. ook voor de staart en manen.

poetsen gebruik ik tegen de tijd dat ze gaan verharen altijd een poetsblok.
verder doen we ze nooit wassen in de winter.. haar staart hou ik wel redelijk bij.

maar kan dat met die waspoeder geen kwaad op de huid?

Sees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 13:25

Hoe werkt dat babypoeder dan, wat doe je er precies mee. Van dat Cowboy magic spul ben ik trouwens niet echt onder de indruk...

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 13:44

Inde zomer was ik ons bontje gewoon. In de winter ben ik aan het modderen met een spons en warm water en een spuitbus tegen gele vlekken.

De laatste keer op wedstrijd waren de witte plekken echt nog wel geel hier en daar. Ik vind dat een jury daar wel een beetje begrip voor mag opbrengen. Niet iedereen heeft de luxe van warm water en en een solarium.

Nou hebben wij wel een solarium en een wasplaats maar daar krijg ik het beestje met geen mogelijkheid in.....

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 13:46

Inderdaad vindt ik ook! Gekleurde paarden zijn meestal niet eens gewassen maar dat zie je niet!

Bar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 13:47

Precies, ik was mijn bruine paarden nooit...

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:03

Ik heb misschien de oplossing. Ik loop nu stage in de verpleging en dan kom je nog wel eens met patienten in aanraking die incontinent zijn van ontlasting. en daar hebben we speciale schuimspray voor die spray je erop en veeg je met een doek weg en weg is het!! Ik ga eens kijken hoe het heet!! Er hoeft geen water voor aan te past te komen!!

Juco

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-05 22:06

Ik denk dat spul, ben verpleegkundige... Zijn van diverse merken in de handel.
Zou het alleen niet gebruiken want er zit erg veel parfum ed in verwerkt...

floor01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-05 19:52

ik heb geen idee of dat waspoeder schadelijk is, maar het stond wel vaker als tip opgegeven....

en umm over dat talkpoeder idd, kan je dat ook opsmeren als die droog is, of werkt het alleen op natte plekken?
en idem met houtskool?