Wel of geen shet kopen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 08:03

mag ik me er ff mee bemoeien
dat je met een shetlander niks kunt is wel de grootste onzin wat ik hier lees. ik heb zelf shetlanders, en die kunnen net zo veel, misschien wel meer dan een groot paard. ze leren megasnel, en zijn als je ze wat aandacht geeft meestal superlief en plakkerig. over het algemeen meer dan paarden.
ik kan je niet echt vertellen wat je moet doen natuurlijk, maar shetlanders zijn voor de rest wel goedkoop. bekappen is dus wel degelijk goedkoper, ze zijn niet snel ziek, en in verhouding met een paard eten ze ook niet veel.
verfer is mennen echt leuk, en je kunt het ze zo zelf leren want ze pikken het heel snel op. en kinderen laten rijden is ook super, want er gaan af en toe met mij ook kinderen mee.

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 09:47

Volgens mij heeft niemand gezegd dat je niets kan met een shet hoor
En jij hebt dan vast een aardige smit want hier rekenen ze gewoon hetzelfde, soms 5 euro goedkoper ofzo..
En dat ze niet veel eten is handig voor als ze aan huis staan ofzo maar zij gaat in pension dus dan ben je toch wel een vast bedrag kwijt of je shet dat nou opeet of niet..

Wij geven alleen advies en het is gewoon zonde als ze straks een shet koopt en hem na een paar jaar weer verkoopt.. Net als bij mij.
Als je een landje van een boer ofzo kan lenen is een shet echt heel leuk, maar als je op een pensionstalling moet gaan staan en honderden euro's kwijt bent voor een beestje waar je anderen op laat rijden...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 09:53

de een vind dat leuk en de ander niet. zij vind het blijkbaar leuk. het is maar net wat je er voor over hebt, en dan moet je toch echt bij jezelf zijn voor antwoord. aan meningen heb je in principe niks.

hier bekappen ze allemaal goedkoper, raar dat dat bij jullie niet zo is. zo'n shetje is ja zo klaar.

verder is er wel gezegd dat een shet niks kan

miesie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:18

Aan meningen heb je wel degelijk wat! Die brengen je op ideen waar je misschien zelf niet aan gedacht had.
En zij vraagt om meningen anders had ze geen topic geopend
Als ik in een ander deel van het land had gezeten had ik mijn shet nooit weggedaan! Maar hier ben je gemiddeld gewoon 200 euro kwijt aan stalling en als er dan anderen op rijden enzo dan vind ik dat zonde..

Sily

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-05 10:20

miesie schreef:
Wij geven alleen advies en het is gewoon zonde als ze straks een shet koopt en hem na een paar jaar weer verkoopt.. Net als bij mij.

Maar dit is niet alleen bij shets, pony's en paarden worden ook weleens na een paar jaar verkocht, en dat noemen de meeste toch ook niet zonde.

Shetje hier stallen kost 50 euro, bekappen is wel even duur als een paard, bij sommige hier duurder omdat ze door de knieen moeten