durf jij het nog? spullen laten liggen bij je stal!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

sammetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 19:35

Ik denk ook dat de persoon die kwaad wil zijn spullen toch zelf meeneemt.

Naast de stal van mijn paard hangt wel een mes aan een haakje. (paard kan er niet bij) dit mesje hangt er om strotouwtjes door te snijden. Echt veel schade kan je met dit mes trouwens niet aanrichten. Is door de jaren heen flink bot geworden.

Bij ons kan je niet zo makkelijk het erf op gelukkig. En om bij het land te komen moet je eerst over het erf. (waar 5 honden lopen en waar de eigenaren zelf ook wonen)

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-05 20:04

heb wel eens gehoord hoe smaller (minder dan 6 mm), de messen zijn hoe meer schadde je kan aanrichten, omdat je dan beter tussen de ribben kan steken. volgens mij als ze bot zijn, dat je dan ook flinke schade aan kan richte omdat, dan vaak de wonden slordiger zijn...

sorry voor de onprettige info... (':\')

Olympia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 21:04

Ik heb alleen een aardappeldingmesje in de box met stro liggen.. Verder niks.. Owjha en de halster

xRONINIx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 09:44

mijn mesje ligt veilig opgeborgen in mijn kast op en vaste plaats

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:49

Ik doe het niet met opzet, als ik iets vergeet, mag ik de volgende ochtend wel gelijk bellen of het apart gelegd kan worden anders ben ik het kwijt.

Ik ben deze week al mijn longeerzweep (van een ander nog wel!!) verloren (ik had hem bij de deur laten staan, volgende dag was hij foetsie!) en al 2 jaar achter elkaar is mijn uitrijdeken gejat!

unamie

Re: durf jij het nog? spullen laten liggen bij je stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 13:08

er ligt wel altijd wel een aardappelschilmesje op de voerton om de balen los te snijden
maar wat moet je in hemels naam met een bijl in de stal
verder staan de stallen 16 meter bij ons huis vandaan
ik slaap met open raam aan de stalkant dus ik hoor al snel als er iets mis is
ik slaap met een gerust hart hoor
maar dat zou ik niet doen als ze ergens in een verlaten polder zouden lopen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: durf jij het nog? spullen laten liggen bij je stal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:10

Ik denk hier dus echt totaal niet over na. Stanleymessen liggen er gewoon in de stal, bij binnenkomst meteen links op het kastje. Paarden kunnen hier ook bij, maar het zijn metalen stanleymessen, die altijd dicht weer terug worden gelegd. De bijl kunnen ze bij ons vaak ook in dezelfde ruimte vinden, of in de veldschuur erlangs. Ook de zitmaaier staat in de stal. Ik vind het niet vreemd dat het in de stal staat, wij hebben een grote stal waarin als je binnenkomt aan de rechterkant 7 stallen zijn, links is opslag voor het een en ander.

klomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 14:12

Olympia schreef:
Ik heb alleen een aardappeldingmesje in de box met stro liggen.. Verder niks.. Owjha en de halster

in je box?? lijkt me niet zo verstandig

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 18:12

hoe snij je strotouwtjes door met een ander touwtje?
wij hebben in de stal zelf bij de stroopslag (gewoon een stukje van de box (oude koestal) afgezet met hekkens, een bot mes liggen om de balen open te snijden
paarden kunnen er niet bij.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 20:22

Sjonniej schreef:
Naja, messen etc. ruim ik zowiezo zo op. Dat me hond en paarden er niet bijkunnen... En als ze je paard kwaad willen doen, nemen ze zelf wel een mes mee. Dan hopen ze er niet op dat jij wat laat liggen.

idd hier precies zelfde. als ze willen doen ze het toch