wel of niet door plassen rijden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: wel of niet door plassen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 22:46

Ik probeer mijn paard er meestal niet doorheen te laten rijden, tenzij het een plas is die ik ken en waarvan ik weet dat het aan alle kanten safe is, of wat in dit geval was, een plas die over het hele pad ging met aan weerszijden geen ruimte. 1 keer is dat geen ruimte dus prikkeldraad geweest, en ik kies dan echt voor de plas dan voor die 5 cm die ik nog had naast de prikkeldraad. Mijn paard dacht daar dus anders over. Dit soort situaties vind ik gevaarlijk, en daarom wil ik dat mijn paard ten alle tijden door het water gaat als ik dat vraag. En ik vraag het echt niet altijd.
Die keren door glas en blik was een zelfde soort situatie, alleen hoefde ze toen nog eens niet door de plas heen maar er gewoon langs af. Ze was zo aan het fiepen dat ze er enorm van uitweek en 3 meter naast de plas af liep door het glas en blik. Mijn paard heeft gewoon een hekel aan natte voeten.

nienertjeske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 12:38

bedankt allemaal, ik denk dat ik gewoon in de bak ga oefenen als er een keer plassen liggen en aangezien hij daar niet echt moeilijk doet zal het inderedaad wel aan dat inschatten verhaal liggen. bij andere dingen in het bos kiest hij ook zelf voor de veiligste weg of het veiligste tempo, dus ik denk dat ik hem dat juist niet moet afleren. en wat bertrefd het ontwijken zal ik gewwoon op moeten letten zodat ik weet wat hij gaat doen, en als hij er niet langs kan, kan ie ver springen hoor!