Wat voor bit?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 21:14

@Sansje: ja, VA komt woensdag

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 21:30

ik denk dat ik zoiezo een ongebroken bit gaa kopen... ik kan altijd proberen

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 21:40

Love_Siempre schreef:
@ Princess: ik ben er bijna altijd bij als ze aan het rijden is en ik zie niet echt fouten op rijtechnisch gebied...
ik dacht zelf ook dat het aan het bit lag of aan zijn tanden...

ik had het hier ook niet over fouten....
Het is iets wat het paard moet leren, en dat kan alleen door de juiste hulpen op het juiste moment, op de juiste plek en de juiste hoeveelheid te geven, en dat is lang zo makkelijk nog niet. De tanden het bit, tuurlijk zijn dat factoren die meespelen maar het is vaak niet de oplossing van het probleem, en ik probeer je helemaal niet aan te vallen op de rijkunsten ofzo, probeer je alleen te helpen, en ik spreek uit ervaring....
tegenwoordig word aan alles de schuld gegeven maar vaak is het iets rijtechnisch, en met rijtechnisch bedoel ik niet dat je 'iets fouts' doet.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 21:42

hm.. oke.. ik gaa nu dus ook eerst aan de VA vragen wat het kan zijn...als het niets is, dan gaa ik eens aan mijn instructrice vragen wat ik eraan moet gaan doen...

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 14:41

heb het geprobeerd, maar het wordt alleen maar erger..
als het niks is volgens de VA (dus als het aan de manier waarop wij met elkaar omgaan ligt) dan gaan we wss kijken voor 'n ander paard... ik vin het wel heel jammer om Miriano dan weg te moeten doen... maar het is beter voor hem en mij, omdat we anders toch alleen maar met elkaar aan het 'vechten' zijn...

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-05 09:44

VA is net geweest...
licht iritatie aan 't slijmvlies, maar niks ernstigs...
hij had last van z'n rug (spierpijn ofzo)
ik moet hem voorwaarts neerwaarts rijden (maar dat is juist het probleem bij mij, dat kan ik niet)
ik moet dat doen om z'n rug te ontlasten... ik mag hem met bijzetjes longeren, en moet dus proberen hem neerwaarts te rijden...
dat wordt dus nog ff oefenen..
de VA vond het een makkelijk/ braaf paardje hij deed makkelijk dat ding in om zn mond open te houden (voor z'n tanden...) en daarna ging ie weer gewoon door met eten, toen de VA klaar was
lief paardje heb ik toch
gaa toch maar een ongebroken bit kopen... hopen dat het werkt

bedankt allemaal voor jullie tips

melodica

Re: Wat voor bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 21:44

Hoi,

Ik zit net je berichten door te lezen. Het omhoog gooien van het hoofd deed hij in het begin ook bij mij. Ik heb er toen een dubbelgebroken bit ingelegd, met dik tussenstuk, en toen was het probleem over. Inderdaad kauwt hij veel op het bit, maar als je goed oplet, zul je voelen dat hij dan wel ontspant. Hij is inderdaad gevoelig op zijn rug, ik heb toen voor hem speciaal een ander zadel gekocht. Zijn tanden zijn helemaal bijgewerkt, haken en wolfstandjes, toen is hem een maand of 2 had. Dat wil dus zeggen september 2004. Dat is inderdaad ruim een jaar geleden, dus het had inderdaad het probleem kunnen zijn.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 21:50

bedankt!!
We gaan zo'n bitje kopen
hij had last van zijn rug, van het omhoog gooien van zijn hoofd... zei de VA toen...
maar goed.. zal wel overgaan nu..
ik voel wel dat hij dan best ontspant

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 22:22

ik gaa woensdag naar de winkel
morgen istie gesloten
maar goed.. mag van een vriendin zo'n bitje lene