hoefsmid is niet op komen dagen

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:02

Mijn hoefsmid komt vaak ook wat later maar ja, wat wil je ook. Een dier kan niet klokkijken en werkt niet altijd even goed mee. Vooral jongere dieren kosten vaak wat meer tijd. Ik vind 't nooit zo'n probleem als ie wat later is. Meestal een kwartiertje.

Een paar weken terug is ie me voor de derde keer vergeten. Ik doe er niet zo moeilijk om omdat mijn paard thuis staat en er vrijwel altijd wel iemand thuis is. Ik heb maar één paard en als er eens wat in de agenda van de smid wordt omgerommeld dan slip ik er wel eens per ongeluk tussendoor.

Ik heb z'n vrouw gebeld en binnen no time hing mijn smid zelf aan de lijn. Hij schaamde 'm kapot, zei hij. Nog dezelfde avond stond hij bij me op 't erf... mét bloemstukje als excuus.

't Is een wisselwerking tussen klant en smid - als er problemen zijn moeten die wel netjes worden afgehandeld vind ik. Zoals 't bij mij gaat, vind ik 't nog goed gaan. Maar als ik niet tevreden zou zijn over de werkwijze, dan stond er de volgende keer ook een andere smid op mijn erf.

Antoinette

Re: hoefsmid is niet op komen dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:05

Het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren dat er iets tussen is gekomen. Maar dan vind ik een excuus wel op z'n plaats.

Ik heb het wel meegemaakt dat een hoefsmid die we toen hadden al vaker niet bij anderen op stal kwam. Maar bij ons was hij er altijd. Totdat hij ons een keer liet zitten, we hebben hem een kans gegeven om te herstellen, maar weer kwam hij niet.
Nou dan is het voor mij snel genoeg afgelopen, ga niet lopen bedelen

Grappige is dat ik een paar jaar later een topic hier op bokt tegen kom over hem of het vaker gebeurd dat hij niet op komt dagen...ja dus

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:07

Ach ja... hoefsmeden...

Met alle respect voor het werk wat ze doen: als je je klant die dag niet meer kunt bezoeken, kun je 's avonds wel even een belletje plegen toch? Ook als je een ongeval hebt gehad, je pakt je agenda erbij en belt iedereen af met het nummer van een aantal vervangende hoefsmeden. No problem toch? Een keer later komen vind ik geen probleem, ik zie ook graag dat ze voor mijn beesten de tijd nemen.

Toen ik fulltime werkte moest ik steeds een dag vrij vragen voor de hoefsmid omdat hij nooit op tijd was, na drie keer op een rij voor niks vrij vragen omdat hij niet kwam opdagen heb ik maar een andere gezocht, want ik kreeg het mijn baas echt niet meer uitgelegd.

Overigens zijn er ook veel hoefsmeden die op tijd komen of in elk geval even bellen als ze het niet redden. Prima!

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 13:11

ik vind het geen stijl.
ik heb het al eens eerder gehad. de 1e keer kwam hij 1,5 uur te laat.. geen probleem, ik was er toch. 2e keer kwam hij niet opdagen en precies hetzelfde telefoon niet opnemen en uit doen als hij zag dat ik belde.
willem had een ijzer afgetrapt en belde hem toch maar, toen kwam hij gelijk de volgende dag. dus ik nog 1 keer een gewone afspraak gemaakt en toen kwam hij dus weer niet.

en dit zo ook hetzelfde bij mijn schoonouders(hadden dezelfde smid)

dus hij kon de kliko krijgen. ik vind het echt niet kunnen.. je hebt het niet over een poetsbeurt.. maar over de voeten van je paard en die moeten gewoon gedaan worden.

nu heb ik een super smid. smsje sturen en hij belt zelf voor een afspraak. ik hou er rekening mee dat ze niet gestoord willen worden door de telefoon tijdens het beslaan.. vandaar dat ik altijd sms, dan kunnen ze zelf bepalen wanneer terug te bellen.

had laatst een smsje gestuurd dat ik verhuisd was naar andere stal. ik kreeg maar geen antwoord. dus ik denk.. hij moet nog 6 weken.. dus tegend ie tijd hoor ik het wel.. en 4 weken later een smsje.. geenprobleem dat je verhuisd bent.. ik blijf hem gewoon doen.. en sorry voor de late reactie maar hij heeft het alsnog laten weten. en dat vind ik netjes.

_Rosa

Re: hoefsmid is niet op komen dagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 15:51

dit vind ik wel belachelijk hoor. helemaal niks van je laten horen!!
mijn vorige hoefsmid was ook nog wel is standaard 3 kwartier te laat, hahah maar dat wist ik gewoon dus stond eigenlijk nooit echt te wachten, ik ging nog wel ff uitmesten of wat dan ook.
nieuwe hoefsmid is eigenlijk altijd wel redelijk op tijd.

maar dit vind ik echt geen stijl hoor, ik had het zelfde gedaan in jouw geval!!

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-05 17:20

nou ik had dus een andere smid gebeld die zou vandaag om 14:00 uur komen en precies om 14:00 uur stond hij voor mijn neus.geweldig!zo kan het dus ook.en prima werk afgeleverd,dus hij mag vaker komen!