Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
LiSSy schreef:uit eigen ervaring... een paard wat altijd bescherming om zijn benen heeft merkt het niet meer als hij zichzelf tikt oid. vinden ze vaak mooi makkelijk en ze letten dus minder goed op hoe en waar ze lopen.
ik merk dat paarden die altijd zonder bescherming zijn gereden veel "alerter" lopen, minder misstappen maken e.d.
Barco schreef:ik rijd als het nat is nooit met peesjes. Als het gaat schuren en irriteren. Ik houd er niet van.
Ik bandageer dan liever. Minder snel kans dat er zand tussenkomt. Ik gooi ze daarna wel meteen de was in. Ze zijn dan zo smerig. Gelukkig heb ik genoeg setjes!
.
)
) ruitje schreef:bandages om de voorbenen is heel erg slecht, het zorgt ervoor dat de pees de klappen niet meer opvangt en daardoor slapper wordt. Daardoor kan de pees een klap minder goed opvangen en heb je dus meer kans op blessures ( heb ik mij laten vertellen)

Mariek87 schreef:LiSSy schreef:als dat je instelling is kan je je paard beter verkopen en een hobbelpaard kopen...
Dat slaat natuurlijk helemaal nergens op, waarom zou je op zoiets kleins zo'n groot risico nemen, je kan dit zo makkelijk voorkomen.