Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

OemmiejO schreef:waldisney schreef:maar hoefsmid is wel een risicovol vak he! En dan heeft je rug+ benen ook veel te verduren.
Ja, maar daar heb je "maniertjes" voor.. anders zou bijna alles een risicovak zijn..
Urielle schreef:Ik sluit me helemaal aan bij KiWiKo
Meid, haal een ander diploma waar geld in te verdienen is, koop een paar fijne sportpaarden voor jezelf, zorg dat je op een goed niveau rijdt en dan komt het werk vanzelf naar je toe (als instructeur of ruiter). En heb je genoeg klanten of een sponsor dan kun je alsnog je gewone baan eraan geven.
Behalve wat KiWiKo al zei nog een overweging: Stel je hebt je diploma in wat voor paardenrichting dan ook, een jaar later wordt je van een paard gebokt en je blesseert je dermate dat je niet meer op een paard mag dan is het gedaan met de paarden en heb je geen enkel diploma. Omdat je nog wel ander werk kunt doen, krijg je geen WAO en kun je dus ergens achter de kassa of in de fabriek.
Vonnie84 schreef:OemmiejO schreef:ik denk ook iets van hoefsmid o.i.d.
je kan beter niet op een stal gaan mesten etc. daar word je rug alleen maar slechter van en je verdiend er idd weinig mee..
Nee, ik denk ook dat een hoefsmid geen last van zijn rug zal gaan krijgen.![]()
Ontopic: bedenk je ook dat je moet werken tot je 65e. En doorgaans hou je dat niet vol in de paarden.
Misschien dat je iets aan dit topic hebt:
[PP] Wie werkt er in de paarden en hoe ziet je werkdag eruit?
Vonnie84 schreef:OemmiejO schreef:Nee, ik denk ook dat een hoefsmid geen last van zijn rug zal gaan krijgen.![]()
Ontopic: bedenk je ook dat je moet werken tot je 65e. En doorgaans hou je dat niet vol in de paarden.
Misschien dat je iets aan dit topic hebt:
[PP] Wie werkt er in de paarden en hoe ziet je werkdag eruit?
Hi hi komt geen topic naar boven via jou link.
vergeten de URL te kopiëren. Dat was eentje die nog in de kopie stond. Dit is de goede:
kantoor baan te hebben.
met 3 of meer paarden
D:
KiWiKo schreef:maar wel langen dagen en zeker als je 3 of 4 dagen op concours gaatmet 3 of meer paarden
![]()
D:
geeft allemaal niks, maar het moet wel een roeping zijn

OemmiejO schreef:ja, maar leuker dan heel de dag achter de computer zitten en kantoorwerk doen, vind ik..
niet dat ik een computer en brieven o.i.d. leuker vind dan paarden, maar net wat jij zegt.. als je een beetje geld ermee verdiend kan je je paardje betalen en elke dag rijden enz..