werken in de paardenwereld?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 14:41

zoals ik!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 14:42

Ik sluit me helemaal aan bij KiWiKo
Meid, haal een ander diploma waar geld in te verdienen is, koop een paar fijne sportpaarden voor jezelf, zorg dat je op een goed niveau rijdt en dan komt het werk vanzelf naar je toe (als instructeur of ruiter). En heb je genoeg klanten of een sponsor dan kun je alsnog je gewone baan eraan geven.

Behalve wat KiWiKo al zei nog een overweging: Stel je hebt je diploma in wat voor paardenrichting dan ook, een jaar later wordt je van een paard gebokt en je blesseert je dermate dat je niet meer op een paard mag dan is het gedaan met de paarden en heb je geen enkel diploma. Omdat je nog wel ander werk kunt doen, krijg je geen WAO en kun je dus ergens achter de kassa of in de fabriek.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 14:44

OemmiejO schreef:
waldisney schreef:
maar hoefsmid is wel een risicovol vak he! En dan heeft je rug+ benen ook veel te verduren.

Ja, maar daar heb je "maniertjes" voor.. anders zou bijna alles een risicovak zijn..

Als hoefsmid ben je meestal rond je veertigste wel echt OP.
Vergeet niet dat je als hoefsmid van mensen paarden in handen krijgt die nog nooit in hun leven een voetje hebben gegeven, krijg die elke dag zes op een rij en ik garandeer je dat je wenste dat je op kantoor zat.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 14:46

Urielle schreef:
Ik sluit me helemaal aan bij KiWiKo
Meid, haal een ander diploma waar geld in te verdienen is, koop een paar fijne sportpaarden voor jezelf, zorg dat je op een goed niveau rijdt en dan komt het werk vanzelf naar je toe (als instructeur of ruiter). En heb je genoeg klanten of een sponsor dan kun je alsnog je gewone baan eraan geven.

Behalve wat KiWiKo al zei nog een overweging: Stel je hebt je diploma in wat voor paardenrichting dan ook, een jaar later wordt je van een paard gebokt en je blesseert je dermate dat je niet meer op een paard mag dan is het gedaan met de paarden en heb je geen enkel diploma. Omdat je nog wel ander werk kunt doen, krijg je geen WAO en kun je dus ergens achter de kassa of in de fabriek.

AMEN!

Horse_

Re: werken in de paardenwereld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 14:49

Vonnie84 schreef:
OemmiejO schreef:
ik denk ook iets van hoefsmid o.i.d.
je kan beter niet op een stal gaan mesten etc. daar word je rug alleen maar slechter van en je verdiend er idd weinig mee..

Nee, ik denk ook dat een hoefsmid geen last van zijn rug zal gaan krijgen.

Ontopic: bedenk je ook dat je moet werken tot je 65e. En doorgaans hou je dat niet vol in de paarden.

Misschien dat je iets aan dit topic hebt:
[PP] Wie werkt er in de paarden en hoe ziet je werkdag eruit?

Hi hi komt geen topic naar boven via jou link.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 14:50

De laatste 10 jaar heb ik half op kantoor en half in de paarden gewerkt........... nu werk ik weer volop in de paarden, maar op een ander niveau...........

ik heb geen rijtechnisch talent, helemaal niet zelfs........ dus ik moet echt, heel, heel hard werken om het rijtechnische gedeelte voor elkaar te krijgen.

Nu verkoop ik ook ruitersportspullen, beleer, maak zadelmak, geef lessen....... en nu is het redelijk te doen........ maar ook nu ben ik altijd hard aan het werk............. maar omdat het heel afwisselend is, is het ook heel leuk.. maar een biefstuk kan ik nog niet kopen

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 14:51

Ach, als er een lastig is.... gratis biefstuk

Nicolle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 14:53

Ja, is best balen, ik denk dat ik iets met probleem kinderen gaan doen die sociaal niet goed contact kunnen maken... ik wil ook graag mesnen helpen met problemen enzo, maar niet verzorgen daar vind ik niks aan!

Ik volg Urriele!

Nicolle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 14:54

sorry Urielle

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 14:55

Er zijn nog zat andere beroepen waar je met mensen werkt en ze niet de reet hoeft af te vegen!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 14:56

Vind ik echt verstandig van je, ik heb zelf ook in de paarden gewerkt en ben nu alsnog maar aan het studeren om een normaal diploma te krijgen...
echt een goede beslissing meid!

Nicolle_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-05 14:58

kej, dacht dat hier best veel mensen in de paardenwereld werkte, dus dacht ik, krijg ik wat een beeld van de paardenwereld... maar neej, denk dat ik dan later een paard voor me zelf koop...

Vonnie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 15:17

Vonnie84 schreef:
OemmiejO schreef:
Nee, ik denk ook dat een hoefsmid geen last van zijn rug zal gaan krijgen.

Ontopic: bedenk je ook dat je moet werken tot je 65e. En doorgaans hou je dat niet vol in de paarden.

Misschien dat je iets aan dit topic hebt:

Hi hi komt geen topic naar boven via jou link.

vergeten de URL te kopiëren. Dat was eentje die nog in de kopie stond. Dit is de goede:
Laatst bijgewerkt door Vonnie84 op 19-11-05 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 15:18

Eerder wilde ik graag met dieren/paarden werken maar ben blij dat ik het niet gedaan heb. Na een goed gesprek met de manegehouder die daar erg duidelijk in was.
Geef mij maar een leuke baan en een paar paarden van mezelf.

Dreamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 15:46

Ik sluit me helemaal bij KiWiKo aan

Ik dacht er ook eerst over na, tot ik erachter kwam dat het bar slecht betaalde en het erg zwaar zou zijn.
Dan heb ik het toch liever als hobby!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 15:46

@ Urielle.. ja, daar heb je gelijk in, ik was even vergeten dat je natuurlijk tot je 65e moet werken..

lumikki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 17:17

Ik ben GROOM... al 14 jaar...heb nooit wat anders gedaan. Heb in die 14 jaar weinig negatiefs meegemaakt. Ja het is keihard werken..helemaal mee eens. En dat ze misbruik van je maken..Daar ben je toch zelf altijd nog bij.En dat is niet overal zo.
Ik moet er niet aan denken om een saaie kantoor baan te hebben.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 17:19

maar wel langen dagen en zeker als je 3 of 4 dagen op concours gaat met 3 of meer paarden D:

geeft allemaal niks, maar het moet wel een roeping zijn

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:32

ja, maar leuker dan heel de dag achter de computer zitten en kantoorwerk doen, vind ik..

lumikki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:38

KiWiKo schreef:
maar wel langen dagen en zeker als je 3 of 4 dagen op concours gaat met 3 of meer paarden D:

geeft allemaal niks, maar het moet wel een roeping zijn

Helemaal mee eens... dat het een roeping moet zijn. Niet iedereen zal geschikt voor dit werk zijn. Ik denk dat je daar wel gauw genoeg achter kunt komen

Princess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 18:57

tis knoerdhard werken maar er zijn naast mindere ook leuke banen te vinden!!en een topsalaris zal je nooit krijgen, een 9 tot 5 baan ook niet, maar als je t wereldje eenmaal inbent wil je der niet meer uit, als ik nu 2 dagen achter elkaar echt vrij ben verveel ik me na dag 1 vaak al de pletter!!!

shadowflower

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:18

Ik dacht er vroeger ook aan lekker in de paarden te gaan . Gelukkig heeft mijn lesgeefster even het stof uit mijn ogen gevreven en heb ik nu een heel ander idee wat ik wil worden . Ik wil later maatschappelijk werkster worden ,en dan nog 1 dag in de week lesgeven en eens in de zoveel tijd een paard inrijden enzo ... En dan is het wel best . Voor de rest wil ik me leven goed leven en dus lekker feesten etc .

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 19:41

OemmiejO schreef:
ja, maar leuker dan heel de dag achter de computer zitten en kantoorwerk doen, vind ik..

Er zijn gelukkig meer dan banen dan kantoorbanen maar HET grote voordeel van een kantoorbaan: je kunt op tijd thuis zijn om je eigen paarden te rijden, nog wat les te geven EN een eigen leven te hebben

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 21:15

Das waar.. ik ga later waarsch. ook voor de kantoorbaan hoor.. niet dat ik een computer en brieven o.i.d. leuker vind dan paarden, maar net wat jij zegt.. als je een beetje geld ermee verdiend kan je je paardje betalen en elke dag rijden enz..

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 21:32

Met paarden werken is een grote droom voor velen, maar helaas bestaat die droom uit KEIhard werken, vele uren, voor een miezerig salaris waar je zelf nog geen paard van aan zou kunnen schaffen.
Mijn advies is: haal je diploma, zoek een goedbetaalde en leuke baan en koop van je centjes zelf één of meerdere paarden!
Ik ken een aantal mensen die dit ook zo doen en zij hebben naast hun baan (niet in de paarden) een hengstenhouderij of hobbyfokkerij met meerdere paarden, dus je eigen bedrijfje aan huis!