Cow_horse schreef:http://www.toklat.com/myler/mbits_mouth.html
een site met myler bit soorten, misschien heb je er wat aan, er staat veel informatie bij
heb je de info wel eens gelezen in de Divoza gids bij bijvoorbeeld de slof:D
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Cow_horse schreef:http://www.toklat.com/myler/mbits_mouth.html
een site met myler bit soorten, misschien heb je er wat aan, er staat veel informatie bij
)
)

runningkawa schreef:En zover ik begrepen heb, heeft om die reden K&K dat dubbel gebroken bit uit gevonden. Omdat deze merkte dat er veel minder ruimte in de mond was, dan altijd werd aangenomen en het gehemelte ook veel eerder aangeraakt werd dan gedacht.
En het gehemelte gevoeliger is, dan de tong.
(als je de sprenger site dus moet geloven, maar ik geloof dat)
Myler heeft daar nog een schepje bovenop gedaan, door te zeggen dat veel bitten te dik zijn, door ruimte gebrek.
runningkawa schreef:Kunstof is wel zacht, want dat schuift
Maar daar kunnen ze scherpe randen in bijten
dus echt elke keer controleren
Citaat:Denk wel dat het plaatje overdreven getekend is hoor, maar geeft wel de werking aan
Citaat:en niet liet rijden, nee dat ben ik ook nooit tegen gekomen, maar dat heb ik op geen 1 bit ooit gehad.
Maar fijner liet rijden op een dubbel gebroken heel vaak
Eilandje schreef:runningkawa schreef:Kunstof is wel zacht, want dat schuift
Maar daar kunnen ze scherpe randen in bijten
dus echt elke keer controleren
Ik heb dus een Nathe bit, vorige week zelf één gekocht, daarvoor had ik er één van mijn instructrice in bruikleen dat al sinds 1992 regelmatig gebruikt wordt en dat zag er nog prima uit. Zo’n Nathe bit kunnen ze volgens mij echt niet gemakkelijk stukbijten. Van Happy Mouth bitten daarentegen hoor ik regelmatig dat ze die kunnen stukbijten, en het idee dat dat naar appel smaakt vind ik ook maar niks, zo’n chemisch smaakje kan toch niet gezond zijn? Maar zo’n Nathe-bitje is dus wel eens het proberen waard

Antheman schreef:Waarom een bit Anouar? Je reed je paard toch op touwhalster en dat ging toch prima?
Als je toch voor een vriendelijk bit gaat, neem dan een Myler.

russel schreef:Antheman schreef:Waarom een bit Anouar? Je reed je paard toch op touwhalster en dat ging toch prima?
Ik heb ook Myler, maar als ik het uitleg aan mensen die al jaren in de paardensport rijden en dit bit niet kennen, krijg ik steeds te horen dat het gruwelijk scherp is omdat het zo dun is. Is dat nou zo??

Antheman schreef:
Waarom een bit Anouar? Je reed je paard toch op touwhalster en dat ging toch prima?
Delphi schreef:Hoi,
dit is natuurlijk heel persoonlijk en varieert per paard. Zelf rijd ik ook met een niet zo heel scherp bit. Ik heb een dubbelgebroken watertrends van aurigan. Mijn paard loopt er heerlijk op, maar hij is wel wat prijzig (75 euro). Hieronder meer over 'mijn' bit:
K&K Conrad Ultra Aurigan 18mm
KK-Conrad-ULTRA bitten benutten de extreme gevoeligheid van de paardentong. Sprenger heeft de paardenmond opnieuw bestudeerd en heeft een opmerkelijke ontdekking gedaan dat er veel minder ruimte in de paardenmond is dan werd aangenomen.
- de extreme gevoeligheid van de paardentong wordt benut
- ligt perfect in de paardenmond omdat bij de vervaardiging hiervan rekening is gehouden met de anatomische vormen van de mond
- kort middenstuk, waardoor er geen druk op het gehemelte ontstaat
- middenstuk ligt 45 graden gedraaid in de mond, waardoor het extra mond- en tongvriendelijk is
- de teugelhulpen komen beter aan bij de zijkanten van de tong door de ligging van de buitenste bitdelen
- het meest zachte bit voor het paard