Welk voer voor heet paard die snel afvalt...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:50

Interesant. Die van mij zijn dan wel geen heethoofden, maar mijn shetlanders werken zo hard dat ze het op onbeperkt hooi en een halve kg basisbrok van Pavo het niet redden! En mijn drachtige merrie die gevoelig is voor hoefbevangenheid zeker niet. Ik moet toch morgen voer halen dus denk dat ik even die Hartog Balance mee neem om te proberen! Alleen moet ik even kijken of de mutsen die het het best kunnen gebruiken het wel eten . Ik heb van die rare pony's die geen slobber en muslie moeten..... .

DinkeyGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 10:52

Billy schreef:
Volgens mij niks mis met Havens, die heeft ook eiwitarme muesli iig.
Je zou ook nog op www.cavalor.be kunnen kijken, dat wordt tegenwoordig ook verkocht bij Plaizier, misschien zit daar wat voor je bij.
Misschien zou je Pianissimo kunnen proberen, 7.5% verteerbaar ruw eiwit, paarden schijnen er rustiger van te worden. Dan zou hij de energie die hij anders gebruikt om te stressen kunnen sparen zodat hij kan groeien.

Werkt dat echt? En is het een brok of een muesli?

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:54

Het schijnt te werken, in een ander topic vertelt Neonlight dat het voor hun ponies werkt.
Het is een muesli volgens mij

DinkeyGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 11:03

Subli valt af, is hier ook niet te krijgen Ik wil die hartog balance proberen, maar welke brok zal ik daarbij doen?

DinkeyGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 11:08

What about equiral structuurmix met equiral stud? Lage eiwitgehaltes en het sluit goed op elkaar aan. De vetgehaltes zijn rond de 4%.

Zijn speciale eiwitarme voeders, de structuurmix heeft maar een VRE van 5%! Er staat ook een heel stuk over op de site, tis ook voor paarden met opgelopen benen enzo. Dus ik denk dat ik dat ga bestellen!

Waratje

Re: Welk voer voor heet paard die snel afvalt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:41

Corn muesli van Marstall zou goed kunnen werken voor je. Er zit ook behoorlijk wat vet (olie) in voor de rustige energie en natuurlijk veel maisvlokken. Goede kwaliteit voer, maar niet overal even gemakkelijk te krijgen.
Equisanum is uitstekend voer, maar niet zo specifiek voor dikker worden zonder bij-effecten.

monsera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 15:31

DinkeyGirl schreef:
Subli valt af, is hier ook niet te krijgen

heb je niet een welkoop in de buurt die verkopen subli.

Ik voer havens en ben daar zeer over te spreken.Ze hebben meerdere soorten musli's en mixen en vaak met een zeer laag eiwitgehalte maar kon op de site zo gauw geen getallen vinden en mijn voer zit in tonnen dus ik kan ook niet even op de zak voor je kijken.Waarom bel je niet eens met verschillende voersoorten je hebt nu alleen pavo gebeld ik zou eens verder gaan informeren mss dat iemand wel iets zinnigs heeft te zeggen dat antwoord van pavo kan je niets mee vind ik.

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 20:04

Waratje schreef:
Corn muesli van Marstall zou goed kunnen werken voor je. Er zit ook behoorlijk wat vet (olie) in voor de rustige energie en natuurlijk veel maisvlokken. Goede kwaliteit voer, maar niet overal even gemakkelijk te krijgen.
Equisanum is uitstekend voer, maar niet zo specifiek voor dikker worden zonder bij-effecten.

Die beschrijving van de marstall corn muesli lijkt hem echt op het lijf geschreven te zijn! Heb je een tip met welke brok ik die kan combineren?

Ik ga eens op de site neuzen voor verkooppunten!

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 21:32

De dichtsbijzijnde Welkoop is in Numansdorp volgens mij

sannaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 22:43

piannissimo is voer voor hete paarden en speciaal voor paarden die boxrust moeten hebben, dus heel eiwitarm (nagenoeg geen eiwit).
Het doet onrustige paarden wat rustiger maken en je mag er wat meer van geven. Zoek even op google onder die naam.

sannaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 22:45

Pianissimo, Is een voer voor``hete``paarden en paarden die `t kalm aan kunnen doen (mengeling).

Waarden:

10 % ruw eiwit, 7,5% VREpa ( verteerbaar eiwit ), 4,5% ruw vet, 30% suikers en zetmeel en 14% ruwe celstof.

Pianissimo bevat ook: kruidendelen en extracten, lysine, methionine, cystine, threonine, kalium, natrium, zout, linolzuur, etc.

20 kg

sannaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 22:47

B 25. Wat voor voeder is Pianissimo?
Pianissimo is het voeder dat op zijn plaats is in rantsoenen waar een eiwitarm krachtvoer gewenst is. Het zeer laag eiwitgehalte van 7,5 % en voldoende energie voor een sportpaard, laten toe dat eiwitgevoelige paarden geen hinder ondervinden van dikke benen en stijfheid. Hierdoor kan men met deze paarden een normale activiteit ontwikkelen. Deze paarden zullen ook niet overmatig zweten. Wit zweet duidt op een teveel aan eiwit in het rantsoen. Het beste is hier krachtvoer met stengelig hooi te combineren en zeker geen kuilgras waarin het eiwit-
gehalte doorgaans veel hoger ligt.

B 26. Zal mijn paard niet te flauw zijn als ik Pianissimo voeder?
Pianissimo bevat een anti-stress product (Cavalor Calm). Dit voorkomt spanning waardoor het paard beter te berijden is en zich rustiger gedraagt in het gespan. Het paard zal geen slaperige indruk geven en voldoende ijver aan de dag leggen om het gevraagde te doen. Door het rustiger werken zal het paard een goede prestatie kunnen leveren aangezien de energie beter gedoseerd wordt.

DinkeyGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-05 23:59

Heel erg bedankt voor de info, ik had zelf al eea op hun site gelezen, ik denk dat pianissimo en marstall cornmuesli vergelijkbare producten zijn, alleen is cornmuesli ook nog eens zeer goed om je paard dik te maken en te houden.

De symptomen kloppen wel: mijn paard had inderdaad last van opgelopen kogels en wit schuim en zweet!

Ik heb marstall gemaild voor een voedingsadvies, als dat hier niet te krijgen is ga ik denk ik voor pianissimo. Maar het is echt superinteressant om te lezen dat ik van pavo gewoon te horen krijg dat het voer wat ik zoek, niet bestaat, en nu blijkt dus wel degenlijk DAT het bestaat en dat ik zelfs kan kiezen!

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 12:18

Even een update: er is een hele aardige man van Marstall langsgeweest die mijn paard van onder tot boven bekeken heeft Ik vroeg hem ook waarom hij bepaalde dingen deed, en dat legde hij goed uit. Hij adviseerde inderdaad de cornmuesli.

Suevo staat nu dus al een maand op dit voer en ziet er supergoed uit! Hij wordt ronder en voller, en droger op zijn lijf. Hij zit erg mooi in zijn haar en loopt erg fijn. Hij is niet drukker geworden, hij zit juist eerder heel lekker in zijn vel.

Die man van marstall komt om de 4 weken ongeveer langs, bekijkt mn paard opnieuw en levert gelijk nieuw voer af. Betere service kan ik me niet wensen!

Dus Waratje: bedankt voor de gouden tip!

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:32

Weet jij ook of er een verkooppunt in Zuid Holland is?

DinkeyGirl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 12:33

Billy schreef:
Weet jij ook of er een verkooppunt in Zuid Holland is?

Voor zover ik weet zijn er geen verkooppunten van, maar wordt het gewoon aan huis of aan stal geleverd. Op de site staat een emailadres, daar kan je naartoe mailen voor meer info!

channie18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:41

mijn merrie valt ook snel af...ze kreeg eerst 5 kilo brok (3/4 basis 1/4 ganenmix 1 kilo sport en dat dan 2x per dag en na het rijden krijgt ze ook nog een kilo sportbrok...ook heeft ze onbeperkt hooi..maar ze leek met deze hoeveelheid alleen maar aftevallen..ik geef haar nu sinds kort bietenpulp en ze lijkt weer wat bij te trekken..ze krijgt een emmer bieten pulp extra bij de rest wat ze kreeg..en dit gaat nu goed word nu echt stuk voller

wizewo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:48

Ik lees net dat je al een oplossing hebt maar anders zou ik zeggen...SPELT...heel laag in eiwitten, maar moeilijk te vinden.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:50

Wat leuk dat je nog even een update geeft.Ik ben blij om te horen dat je paard er weer gezond uit ziet en lekker in zijn vel zit.Goeie keus gemaakt dus.