containerstallen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

meisje333

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 15:52

Weet iemand toevallig de prijzen van containerstallen?

manie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 16:23

Ik heb kennissen met een containerstal (staan pony's in). Een aantal punten zijn hier al genoemd. Voor grote paarden zijn ze minder geschikt. Zij hebben het kou/warmte/condens probleem trouwens creatief opgelost. Boven op de container hebben ze een laag stropakken gelegd met daarover weer dakplaten. Het stro isoleert de stal prima waardoor het niet meer extreem warm of koud is. Hierdoor hebben zo ook praktisch geen last meer van condens vorming. Ik ben overigens van mening dat je de container stallen nooit helemaal moet afsluiten, het is dan wel erg snel bedompt gezien de geringe hoogte.

De prijzen kun je volgens mij bij conflex zo opvragen

Whisperke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-05 17:46

Wij zijn ook aan het kijken voor containerstallen!! dus ik houdt het topic in de gaten!!

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:15

Klopt idd dat het wel aardig snel condens vorming heeft.
Met wat slechter weer zijn de boxen heel snel vies en ben je idd verplicht er heel veel stro in te gooien..

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:13

Mijn paard staat ook in een containerbox (hij meet 1,58 en is vrij compact gebouwd; het paard hè ). Bij ons op stal zijn er maar een beperkt aantal buitenboxen die behuisd worden door paarden met problemen aan de luchtwegen. Normaal gesproken kom je dus als 'nieuwe klant' in één van de binnenstallen. Toen ik mijn paard daar net had staan was er één buitenstal tijdelijk leeg en moest ik daarna naar een stoffige binnenstal verhuizen. Voor die tijd kwam er dus een containerbox vrij; en ik was er dus erg snel bij om te vragen of ik die box niet kon krijgen

Ze zijn inderdaad wat aan de kleine kant, maar de paarden beschikken wel over een buitenluik wat ik erg belangrijk vind. Onze boxen hebben van de zomer een nieuw dak gekregen (een puntdak van een houte constructie met golfplaten). Geen last van tocht meer (schijnt voorheen wel een probleem te zijn geweest). Tot nu toe vind ik de stallen niet koud, maar we hebben ook nog geen zware vorst gehad. Maar dan krijgt hij wel een extra dekentje. De boxen staan zo dat ze met het afdakje eigenlijk nooit te wind of regen naar binnen kunnen krijgen. En de luiken gaan nooit dicht, dus geen last van condens vorming.

Zomers schijnen ze wel aardig warm te zijn, maar wellicht valt dat met het nieuwe dak erop wel mee. Maakt mij ook niets uit: mijn paard gaat toch heel de zomer 24/7 op de wei, en zal dus hooguit z'n voer op stal krijgen na het rijden.

Tuurlijk zou ik dolgraag in één van de andere grotere buitenboxen staan; maar ik ruil voor geen goud met een binnenbox!!

Elskevree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:22

Wij gebruiken ze alleen voor noodstalling en gelukkig wordt de container volgende week verplaatst naar de paddock waar hij mag functioneren als inloopstal/schuilstal. Ben over 24/7 gebruik van de containerboxen niet tevreden. De redenen worden al in eerdere berichten genoemd.

Carolinef

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:48

meisje333 schreef:
Weet iemand toevallig de prijzen van containerstallen?

reken op de € 2000 tot € 3000 als je ze om gebouwd tot dubbelstal wilt, heb er een dikke maand zoek en speurwerk opzitten naar die dingen (bijna 1 gekocht), tweedehands worden ze voor die prijs verkocht maar nieuw beginnen ze soms ook bij de € 3000,- veel speurwerk levert je vast wel iets op.

ik ben er vanaf gestapt!

Manon

Re: containerstallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 15:03

Wij hebben er ook eentje en zoals gezegd is het voor pony's wel handig: in ons geval voor de Shetties.
In de zomer wordt het net een sauna binnen, maar dan staan ze meestal toch buiten.

Als tijdelijke stalling is het een ideale oplossing.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 15:08

wij hebben een aantal stallen van conflex op de pensionstal waar ik sta, mijn haf (1,30m.) staat sinds een paar maanden ook in zo'n stal.
Bij mijn stal staat 1 van de 2 zijdeuren open, en daar heb ik een paddock/uitloop aan vast. Ze kan dus wel 24/7 haar stal uit lopen, haar paddock is zeker groot genoeg om te rollen en rond te lopen.
Ik vind het een prima box! Voor een grote pony of paard zou ik het persoonlijk te klein vinden om dag en nacht in te staan.
Of het in de zomer warm is weet ik niet, dan staat mijn pony dag en nacht op het land! Van kou heeft ze geen last, ze heeft een goede deken op en een dikke vacht, dat kan ze wel hebben.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 22:20

Mijn pony's hebben ook in een container gestaan, maar die waren geissoleerd daardoor waren ze zomers ook niet zo heet (maar dan stonden ze toch op het land).

Was van de week bij een handelaar die containers gebruikt als stal, niet te geloven dat er twee grote friezen in een halve container passen .

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:11

het is maar net waar je eisen aan stelt.
want of je je paard nou 24/7 in een ruimere box of een kleine box hebt staan, het is allemaal niet ideaal.

ik zou mijn containerbox ook nooit niet ruilen voor een grote binnenbox. willem staat er nu 3 maanden in en kan nog steeds geen negatieve dingen opmerken. hij ligt nog steeds elke dag languit en zolang hij nog steeds soepel zijn box uitkomt en nog steeds een gelukkige indruk maakt zal het best wel meevallen met niet geschikt voor grote paarden.

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:14

wij hebben echt van die scheepscontainers en die zijn egt super groot. ook in de winter zijn ze lekker warm terwijl ze dag en nacht open staan = namelijk inloop stal vanuit de wei alleen in de zomer hoeft het niet altijd cooler te zijn want als de zon er heel de dag op staat word die warm maar voor de rest ben ik er erg tevrede over (de container stal heeft hout als bodem dus dat neemt de nattigheid ook goed op)

Mri

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:43

Je heb natuurlijk verschillende maten. zoals eerder gezegd s zijn er containers van 2.40 breed. Maar ook van 3 of 3,5.

Ik hou er zelf niet van. Als schuilstal of inloop stal vind ik ze zelf wel geschikt, maar daar houdt het bij op.
Het hangt natuurlijk ook af van de eisen die je stelt, en wat gewent bent (en natuurlijkhet formaat pony/paard)

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 11:58

die containers noemen ze horsetainers.

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 13:33

Mijn verzorgpaarden staan ook in zeecontainers. Hier een paar linkjes naar de foto's

Klik
Klik
Klik

Er staat een draver en een shetlander in, het zijn er 2 naast elkaar en er is nog een afdakje bij gebouwd. Bij de linker mogen ze niet in (hooiopslag) en bij de rechter mogen ze in het begin stukje alleen waar ook speciale matten liggen. Daarachter zit de zadelkamer. Verder zit er ook nog een stuk met stoepstenen waar ze ook lekker kunnen lopen, in de zomer zetten we altijd de deur open zodat ze ze zelf kunnen weten of ze lekker op het land gaan of gewoon binnen.