Vanaf wanneer gaan jullie je paard zelf betalen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 19:42

Vanaf het moment dat ik hem had

Lowara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 20:00

ik heb nu 2 paarden die ik 100% zelf betaal en 2 waar ik alleen de spullen voor hoef te betalen. zodra ik een baan heb ( hopelijk over 3 jaar als ik klaar ben met school, dan ben ik 23/24 jaar) betaal ik alles voor alle 4.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:09

ik heb mijn paard zelf gekocht en alle toebehoren ik betaal zelf lidmaatschap kwpn mijn prive lessen, en de verzekering van mijn paard mijn ouders het voer, zaagsel, hooi, hoefsmid, rijverreniging en eventueel de dierenarts
ik zit nu nog op school en ben 20 jaar als ik een vaste baan heb is het wel de bedoelling dat ik de rest wat mij ouders nu betalen ook ga betalen

merrieveulen

Re: Vanaf wanneer gaan jullie je paard zelf betalen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:17

mijn eerste paard heb ik al 7 jaar, ik was 13 toen ik hem kocht. eerst betaalden mijn ouders alles, maar na twee jaar ben ik alles zelf gaan betalen. ik heb alles terug moeten betalen. door niet mee te gaan op skireis met school kon ik veel 'terugbetalen' zeg maar. twee jaar geleden heb ik mijn tweede paardje gekocht, en ik betaal nog steeds alles zelf. anders zijn het ook niet echt mijn paarden vind ik. mijn ouders betalen er geen cent aan.
als één van mijn paarden iets zou krijgen en de dierenartsbehandeling te duur zou worden, dan hebben we wel de afspraak dat ik bij mijn ouders daarvoor mag lenen. anders heb ik een probleem als één van beide echt iets oploopt, ze moeten wel de behandeling kunnen krijgen die ze nodig hebben. niet dat die kans supergroot is, maar er kan altijd wat gebeuren denk ik maar.... ik heb niet zomaar 3000 Euro klaarliggen voor bijv. een peesbehandeling. wel heb ik 500 Euro weggezet voor evt. onverwachte kosten.

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:46

ik wilde als klein penny meisje al een paard,
helaas voor mij heb ik die nooit gekregen van mijn ouders,

Ik heb hem zelf gekocht van mijn eigen geld en ik betaal nog steeds alles zelf,
ik werk ook in plaats van dat ik op school zit,
heb dat ervoor over,

merk wel dat als je je eigen paard betaald meer waardering hebt,dan wanneer je alles krijgt van pappie en mammie,
er zij natuurlijk altijd uitzonderinge,voordat ik iemand voor het hoofd stoot

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 22:49

Ik ga binnenkort zelf een paard kopen betaal verder ook alles zelf

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:10

Saskia9 schreef:
ik wilde als klein penny meisje al een paard,
helaas voor mij heb ik die nooit gekregen van mijn ouders,

Ik heb hem zelf gekocht van mijn eigen geld en ik betaal nog steeds alles zelf,
ik werk ook in plaats van dat ik op school zit,
heb dat ervoor over,

merk wel dat als je je eigen paard betaald meer waardering hebt,dan wanneer je alles krijgt van pappie en mammie,
er zij natuurlijk altijd uitzonderinge,voordat ik iemand voor het hoofd stoot

ik ben het wel met je eens. kinderen die van jongs af aan alles krijgen leren niet de waarde van geld. plus dat je veel meer waarde hecht aan je paard, je moet er veel voor over hebben als je alles zelf betaalt, dus dat wil ook wat zeggen. ik moet mezelf ook wel flink wat onthouden voor mijn beesten, maar ik zou niet anders willen! natuurlijk zijn er ook mensen die wel alles krijgen maar die er normaal mee omgaan, en wel weten hoe het hoort. jammer genoeg zijn er ook veel die echt verwend zijn, een buurmeisje bij ons bijvoorbeeld.

SANEX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:11

Ik betaal alles zelf.
Mijn eerste pony kreeg ik op mijn 16e, mijn vader had haar gekocht en zou haar onderhouden, echter kwam hij die afspraak niet na, zodat ik er dus alleen voor stond.
Mijn moeder heeft me toen nog een poosje geholpen maar toen ik stufi kreeg heb ik alles zelf betaald. Dat was niet altijd makkelijk, ik betaalde vooral mijn paard/pony, vaste lasten en had voor andere dingen geen geld meer.
Nu werk ik 28 uur per week dus kan ik het wel betalen, en ook nog andere dingen doen met mn geld ( kleding kopen, uitgaan etc, wat ik met de stufi niet bepaald grof kon doen ). Bas staat niet zo duur, 70 euro per maand ( volpension ) dus voor mij is het best te doen momenteel

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 23:15

Ik heb van begin af aan alles zelf betaald, inclusief aanschaf van mijn pony. Daarom ben ik ook pas op mijn 18e aan een eigen pony begonnen (ben nu 20). Ik krijg verder ook niks van mijn ouders (tenminste, niet voor Indy ) hoogstens wat appels of wortels. En dat is heel goed te doen.

ArabStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 00:57

Het is geleidelijk gegaan. Op een gegeven moment kreeg ik een baan en ging mijn eigen paarden (waren er 4, op het moment 3) zelf betalen. Het voordeel is wel dat ze aan huis (huis van mijn ouders) staan. Maar voer, vlas, dierenarts, hoefsmid, stamboekkosten, keuringen etc. betaal ik allemaal zelf en dat is best wat... Maar goed, een hobby mag dan ook wat kosten vind ik zelf
Daarnaast betaal ik ook nog kostgeld....

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 08:02

heb van begin af aan m'n pony en nu m'n paard zelf moeten betalen.
ook de aanschaf.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:16

Ik heb mijn paard vanaf het begin zelf betaald. Ik was toen 16.

_Anke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:26

Mijn ouders betalen alles voor mijn paard. Alleen extra luxe als een new dekje en rijkleding betaal ikzelf.
Mijn ouders hebben plezier in mijn paard en mijn vader ment met haar.
Ik denk niet dat ik mijn paard zelf hoef te gaan betalen als ik ben afgestudeerd en een baan heb, maar wel dat ik zelf de lessen moet gaan betalen.
Mijn paard staat thuis en is officieel ook van mijn ouders en denk ik dat ze voer etc altijd wel blijven betalen

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:30

Ik heb Dennis van af het begin zelf moeten betalen, ik was net 17 toen ik hem kocht. Ik heb er geen moment spijt van gehad. Mijn kudde is inmiddels uit gegroeit tot 3 pony's met een 4e op komst. Ze staan bij mijn ouders achter het huis op door mij zelf gehuurd land. Het enige wat mijn ouders 'sponseren' is wat ruimte in de schuur en een padock op het erf.

tantethee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:36

ik was 18 toen ik mijn eerste paardje kocht, heb het altijd allemaal zelf moetren betalen, mijn ouders doen er nix bij..

Daanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 10:49

Van mijn 14e t/m met mijn 18e heb ik altijd een "lease" pony gehad. Lease tussen aanhalingsteken omdat zij op mijn 14e als veulen net werd geboren en ik haar dus verzorgde totdat ik haar kon inrijden.
Mijn ouders betaalde een bijdrage per maand en alles wat daarboven kwam (meer dan de helft) en het lesgeld e.d betaalde ik zelf.
Uiteindelijk kreeg ik toch de ambitie om wedstrijden te rijden en dat ging niet op mijn 18e met een pony van 1.45.

Ik had toen in overleg met mijn ouders besloten een eigen paard te kopen.
Omdat ik 18 was geworden zou ik de helft krijgen voor mijn rijlessen voor mijn rijbewijs (auto) en als ik mijn VWO diploma haalde, de andere helft.
Mijn diploma haalde ik en ik heb er toen voor gekozen van dat geld geen rijbewijs te halen, maar in een paard te steken. Uiteindelijk is er van dat paard EN de rijlessen niets gekomen en was het geld na een tijd op (schaam me daar nog steeds voor).

Uiteindelijk heb ik op mijn 21e zelf mijn rijlessen en rijbewijs betaald met hard werken en heb ik mijn 160 overuren op mijn werk laten uitbetalen en mede daarmee mijn jaarling zelf gekocht. Daarnaast heb ik een bijrijdpaard waarvoor ik ook alles zelf betaal. Ik woon nog wel thuis en mijn ouders schieten me met andere zeker nog bij (ik heb nog geen fulltime baan) maar zeker niet met mijn paarden. Ze vinden dat dat mijn hobby en luxe is en als ik dta niet meer kan betalen moet ik er maar mee stoppen (ze hebben dna ook totaal niets met paarden )
Maar goed doordat ze weleens met andere dingen bijschieten, heb ik waarsch mijn paardjes nog

looniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:00

volgend jaar.
Als ik 16 ben, en natuurlijk een goed betaald baantje heb.
(mijn stalgeld is niet veel want heb een shetje)

micrimor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:28

vanaf mijn 15e heb ik me paardje.. en ik ben nu bijna 17.. en ik heb alles zelf betaald :P ik heb alleen geld van me vader geleend om me paard zelf te kunnen kopen, maar voorderest doe ik alles zelf.
ik krijg wel gewoon zakgeld ( wat ik allemaal aan me paard besteed ) en van me bijrijdster krijg ik ook elke maand geld, en ik red alles wel gewoon..
ik moet wel afentoe goed opletten hoe ik met me geld uitkom, maar als het egt niet gaat, schiet me vader wel te hulp

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 20:34

het valt me op dat er meer jonge mensen zijn die thuiswonen en toch alles zelf betalen, dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht, ik dacht dat wij een uitzondering waren. bij ons in de buurt is er verder niemand die alles zelf betaalt...

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 20:40

dat doe ik al een hele tijd ben nu 20 :p heb sins 1 1/2 me eigen paard gekocht had al eigen paarden maar die waren van me ouders zeg maar nu mag ik lekker zelf beslissen

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 22:21

Ik heb mijn pony sinds mijn 13e, ik heb wel altijd een gedeelte meebetaald. Ik ben nu 19 en betaal zo veel als ik kan, mijn ouders betalen de kale stalhuur nog, maar ik moet wel zelf mijn HBO studie betalen (komt ongeveer op hetzelfde bedrag uit). Verder betaal ik zelf de dierenarts, verzekering, hoefsmid, voer, stro etc. Zodra ik klaar ben met mijn studie en een baan heb wil ik zeker alles zelf betalen.

marina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 00:13

Ik betaal alles zelf, ik heb het paard zelf gekocht en onderhoud het dus ook
Ik heb hem gekocht toen ik 20 was

Ik denk dat jij je paard zelf kan gaan betalen als je genoeg werkt oid?

sandra_nancy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 22:31

Ik kocht mijn pony toen ik 14 jaar was en heb altijd alles zelf betaald. Heb er flink wat krantjes voor moeten rondbrengen. Mijn pony was toen een half jaar oud (ze is nu 22 jaar!!!!!) want geld voor een volwassen exemplaar had ik niet. Sinds 7 jaar heb ik er ook nog een shetje bij.