binnen hoeveel dagen na aankoop koop ontbinden

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 17:56

gefeliciteerd dat jij gewonnen hebt! heel erg fijn voor je, dat meen ik oprecht!

Maar hoe is het met je paard afgelopen, heeft die hiermee ook gewonnen of komt die nu in 'de handel' terecht? Daar ben ik wel een beetje nieuwsgierig naar eigenlijk....

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:13

Tja dat is het trieste van het verhaal, hij beland waarschijnlijk in de handel. De tegenpartij zat zelfs te dreigen met de slacht stelletje malloten om een gezond paard naar de slacht te doen. Dit vond de rechter ook niet leuk om te horen......

Maar daar heb ik geen negatief beeld over de handel.Het is een mooi en goed paard met extra beweging, braaf en met de nodige "knoppen" erop dus als er bij de handelaar weer een betere ruiter op zit ligt dit paard weer goed in de markt en komt het vast en zeker goed terecht.

Ik ken zelf enkele voorbeelden van paarden die van een handelaar afkomen en die hebben het echt niet slecht!!! en enkele handelaren ebn die zijn allemaal goed voor de paarden.

Hopen dat het goed komt voor hem.....ik baal er wel van, maar ja terugnemen kan niet meer

cissy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 18:17

ik ben ook niet tegen op de handel, er kopen heel veel mensen goede paarden via de handel, mijn paard komt ook van een handelaar. Maar wel sneu voor je paard in dit geval, dat het zo heeft moeten lopen is erg jammer en ik hoop dat ie een goede plek vindt.

Anoniem

Re: binnen hoeveel dagen na aankoop koop ontbinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:43

gefeliciteerd,en idd spijtig voor het paard.
Jammer dat mensen niet eerst denken en dan doen.

Jumper01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-05 22:13

Ondanks alles heb ik besloten om mijn paard te houden en het eerst even op de dressuur te richten. Ik heb een Z ruiter erop laten springen en hij zei dat het paard wel het vermogen heeft maar waarschijnlijk iets onplezierigs heeft meegemaakt in het parcour ( er middenin gekomen ofzo) Ze wil wel maar drurft niet. Heel terughoudend op de dubbel en oxer. De stijl was geen enkel probleem. Aangezien ik zwanger ben en nu niet meer spring ga ik dus eerst maar dressuuren. Ik schiet er niets meer mee op als ik haar weg zal doen.

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 11:51

Fijn om te horen dat je besloten hebt om je paard te houden.....je moet het paard wel een kans geven.

Trouwens Proficiat met je zwangerschap!

Jumper01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-05 18:09

Ja, mijn paard kan er ook niets aan doen, dus we gaan het dressuurmatig oppakken en na de bevalling rustig naar het springen toe werken.
dank je wel, ja nog even. 22 april is de dag! ( en rijden doen we nu nog steeds.)

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:38

gefeliciteerd (sorry zie dat ik dubbelpost heb)
Laatst bijgewerkt door _Dunja_ op 17-12-05 17:40, in het totaal 2 keer bewerkt

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:39

listiglistje schreef:
ppffffuuuuhhh kom net terug van het Kantongerecht........

IK HEB GEWONNEN!!!!!!

Dit berichtje voor diegene die wilde weten hoe het afgelopen is

gefeliciteerd.
wat voor argumenten gaf de katonrechter?

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 08:58

Ik heb de tegenpartij bij aankoop proeftijd/proefritten aangeboden, dit anbod hebben zij afgeslagen en het paard direct gekocht. De kopers hebben volgens het wetboek onderzoeksplicht en zij hebben hier dus niet aan voldaan, terwijl ik wel aan mijn verplichtingen heb voldaan. De tegenpartij bevestigde mijn aanbod tijdens het verkoopgesprek voor de rechter.

Tevens vond de rechter dat zij eerst een hobbelpaard hadden moeten kopen, dan een Lucky Luke paard en dan pas zo'n getraind wedstrijdpaard met alle knoppen erop!

Was trouwens een goede rechter , hij prikte zo door de leugens van de tegenpartij heen....zo zie je maar weer dat je beter het hele verhaal en de waarheid kan vertellen......

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-05 16:07

listiglistje schreef:
ppffffuuuuhhh kom net terug van het Kantongerecht........

IK HEB GEWONNEN!!!!!!

Dit berichtje voor diegene die wilde weten hoe het afgelopen is

Gefeliciteerd! En ook geheel terecht m.i.. In verkeerde handen kan elk paard een draak worden.

Maarre, wat gebeurt er nu met je paard?? Ik neem aan dat de mensen hem niet willen houden (en het lijkt me ook niet fijn voor het paard om daar te blijven). Oops, had nog niet alles gelezen!
Tja, nou maar hopen dat het paard goed terecht komt.

En voor de topicstartster: fijn dat je besloten hebt het paard te houden. Veel plezier samen!