In hoever laten jullie je meeslepen door je paardenhobby en

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Eilandje

Re: In hoever laten jullie je meeslepen door je paardenhobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 13:52

Zoals de meesten hier al zeggen: moest het geen passie zijn, zou het niet vol te houden zijn. Ik woon dan wel samen maar we betalen elk 50% van de gemeenschappelijke kosten en al de rest (waaronder dus mijn paard) betaal ik helemaal alleen. Na een lange werkdag nog naar stal, soms weegt het wel eens, maar toch doe ik het bijna iedere dag, en ook in de weekends kruipt er veel tijd in. Ook financieel gezien moet je wel goed zot zijn om al dat geld er in te steken. Mijn paard staat dan wel niet op de duurste stal, maar toch, het stalgeld komt iedere maand terug, het lesgeld iedere week, etc. En ja ook ik droom van een zwaardere auto en een trailer, maar dat zit er de eerste 100 jaar financieel niet in vrees ik. Nu heb ik geen vervoer en dus ga ik nooit op verplaatsing want ik vind het vreselijk afhankelijk te zijn van anderen. De mensen bij wie mijn paard staat hebben wel een vrachtwagen, dus moest mijn paard ooit onverwacht naar het ziekenhuis moeten ofzo zouden ze wel voor mij willen rijden denk ik. Nu heb ik een tijd een apart spaarpotje bij elkaar gespaard voor een nieuw zadel en volgende week komt de zadelmaker, dus dat is weer een hele hoop geld de deur uit. Ik vraag me idd soms af of het het wel allemaal waard is. Al dat geld zou ik bijv in de afbetaling van een huis kunnen steken. En ik ben heel weinig thuis, vind ik ook niet altijd eerlijk tov mijn vriend, en ik zou niet weten hoe ik het zou moeten redden moesten er ooit ook kinderen zijn, mijn dagen hebben nu al veel te weinig uren. Maar ik kan het echt niet missen!!

Sily

Re: In hoever laten jullie je meeslepen door je paardenhobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 15:51

Ik denk dat ik me aardig laat meeslepen.
2 paarden en een shet is al aardig geslepen denk ik

Daarbij dan idd de wensen voor nieuwe laarzen, nieuw zadel, volgend jaar starten met iig 1 paard.
Op dit moment maak ik "gebruik" van andere mensen met grote auto en trailer en starten kan ik hier ook 5 minuten vandaan op 2 verschillende maneges, dus kan onder het zadel er naar toe.

Ik woon samen, met mijn vriend dus, en ja die vind dat er aardig wat geld de verkeerde kant opgaat.
Doe dus ook mijn best om als ik wat overhou hem te verwennen, en aangezien dat aardig lukt en hij ook wel ziet dat ik verder niet aan overmatige luxe doe klaagt hij er niet zo vaak over.

Denk dat ik het wel getroffen heb, hoor veel vriendjes al klagen bij 1 paard wat gemiddeld of laag gehouden wordt en die van mij gaan toch wel naar gemiddeld/hoog kwa alles.